Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Dejan Habicht - Nemi film / Silent FilmDejan Habicht - Nemi film / Silent FilmDejan Habicht - Nemi film / Silent Film

Predavanje ob zaprtju razstave Besede prostora, prostor besed Četrtek, 15. 9., ob 19. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstavo Besede prostora, prostor besed bomo zaključili s predavanjem Dejana Habichta, ki na razstavi sodeluje s svojim projektom 12 dolgočasnih pesmi.  12 dolgočasnih pesmi so vizualni materiali, zloženi v krajše narativne strukture. Izhajali so sukcesivno, v elektronski obliki, od januarja do decembra 2007. Pesmi so bile brezplačno dosegljive druga za drugo vsak zadnji teden v mesecu na najavljenih elektronskih naslovih preko poštnega seznama Galerije P74. Tako ritem izhajanja in struktura pesmi spominjata na koledar.


Razstava, instalacije, performansi, projekcije, odprti ateljeji Besedilo, knjiga in branje so od nekdaj tudi téme likovne umetnosti. Še več. Tekstualnost je vpisana v umetnino. Razmerje med črko in črto, besedo in podobo, pripovednim in likovnim je prisotno v številnih sodobnih umetniških projektih. In na drugi strani so "neraziskani in neznani prostori" AKC Metelkove mesta kot prizorišča in zatočišča za njihovo uprizoritev in recepcijo/kontemplacijo. V času obletnice bodo umetniške in teoretske prakse vzpostavile protiutež prevladujočim konvencijam in ritualom običajnega vsakdana Metelkove. Obiskovalec, ta urbani nomad pa bo sam ali v vodeni skupini, zdaj tu in tam, naletel na presenečenje, ki je lahko tudi umetnina.


8.–11. september 2011, po 21. uri Trg brez zgodovinskega spomina, AKC Metelkova mesto  Sobota 10. september, ob 23. uri: Jubilej, spektakel v spomin na preskok ograje pred 18 leti. Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, našega stalnega sodelavca na področju videa in arhivov. Od samega začetka Paralelni svetovi na nebu nad Metelkovo ustvarjajo okolje, ki s pridihom svetovljanskosti, obvladovanja tehnologij in z lahkotnostjo ustvarjenega ozračja privabljajo umetnike robnih, raziskovalnih, intermedijskih in v vsakem pogledu interdisciplinarnih praks, da se preizkusijo v čarobnem vzdušju.

Komunistični totalitarni sistem, ki je kraljeval v Vzhodni Evropi dobršen del dvajsetega stoletja, je v t. i. zahodnih demokracijah sejal strah in na podlagi pospešene propagande ustvaril številne stereotipe o tem nekdaj hermetično zaprtem prostoru. Revščina, zatiranost, brezpravnost, specifična urbanizacija in nasilna industrializacija so morda najpogostejši stereotipi »divjega vzhoda« pred in po padcu berlinskega zidu. Vse to se je vehementno odrazilo tudi v kontekstu likovnih umetnosti, ki vzhodni del stare celine pojmuje kot morbiden in temačen prostor. Selekcija petih avtorjev prikazuje različne žanre in generacije ustvarjalcev iz območja Slovenije, ki v svojih video delih povzemajo motive mračne, mnogokrat propadle industrije, vendar jo interpretirajo na različne, ne nujno negativne načine.

Postaja DIVA sodeluje na festivalu Ars Electronica 2011 v okviru posveta: Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving, 4. september, 18.00-20.00 Seminarska soba, Ars Electronica Center, Linz, Avstrija. Eksperimentalno rabo novih medijev so zlasti podpirale manjše in srednje institucije širom sveta. Omogočale so dostop do novih tehnologij ter razstavljale in distribuirale medijsko umetnost. Kot rezultat delovanja so nastale številne zbirke videotrakov, medijskih del, dokumentov in efemera. Gre za zbirke, ki nudijo celostni vpogled v zgodovino t.i. »time based arts«, kar posamezna dela v večjih institucijah ne morejo omogočiti. Žal se mnogo neodvisnih institucij in arhivov stalno bori za prepoznanje in ustrezno financiranje. Kakšna prihodnost se jim obeta? Kakšna strategija delovanja jim omogoča preživetje in razvoj?

Ana Čigon, One more kickJasna Hribernik, Zmago Lenardič: Grant me my wishTomaž Furlan, Wear V-VIII

Spletna razstava video del od 17. julija do 17. avgusta 2011 na Artyčok.TV. Kuratorica Ida Hiršenfelder je izbrala štiri video performanse, ki z jasno in preprosto naracijo ter s stalnimi repeticijami prikazujejo absurdne situacije ekspresivne psihološke jeze, nelagodja, agresije in iracionalnega vedênja.

Postaja DIVA predstavlja  Serija projekcij s pogovori  Četrtek, 16. junij 2011, ob 20. uri (projekcije in pogovor) Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. V tretji seriji predvajanj (po predstavitvi opusa Eme Kugler in Jasne Hribernik) bomo predstavili tri novejša dela iz opusa videasta in pionirja eksperimentalnega avtorskega videa Mihe Vipotnika. Projekciji 16. junija bo sledil pogovor z avtorjem.


Razstava in predstavitev avtorskega dela  Sreda, 15. junija 2011, ob 20. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstava bo na ogled do 24. junija, pon.-pet., od 10. do 15. ure ali po dogovoru. Vljudno vabljeni na razstavo in predstavitev avtorskega dela Tomaža Furlana, umetnika, ki se na širšem likovnem prizorišču uveljavlja kot vsestranski večmedijski ustvarjalec. Predstavitev in razstavo v sodelovanju z avtorjem pripravlja kurator in kritik Miha Colner.

Tomaž Furlan je kiparsko-videastični projekt v nastajanju Wear začel ustvarjati leta 2006 in ga nato kontinuirano nadaljeval do dandanes, ko je luč sveta ugledal že XII. del tega ciklusa. Kot zapiše umetnik sam, gre pri Wear za »nekakšno kritično refleksijo o preprosti uporabi interaktivnih del ali morda bolje skulptur, ki so se izkazale kot podaljšane funkcije telesa v nekem prisilnem procesu«.

Video dela iz ciklusa Wear so pravzaprav video-performansi, ustvarjeni izključno za kamero na izjemno preprost, a učinkovito monumentalen način, kjer je umetnik avtor celotnega procesa. Ciklus v nastajanju predstavlja svojstvene osebne izpovedi, ki jih umetnik aplicira na stanje duha sodobnega sveta in jih povezuje z univerzalnimi družbenimi procesi, odtujenostjo, množično produkcijo in potrošnjo, ki nakazujejo vpetost posameznika v kolesje različnih neogibnih sistemov. Furlan na takšen način preizprašuje svobodno izbiro posameznika do osebnih dejavnosti, ki nimajo nujno pragmatične, profitne in uporabne funkcije.

O vsem tem bo na predstavitvi v sklopu cikla Brez žebljev in podstavkovspregovoril Tomaž Furlan, ki bo ob tej priložnosti na ogled postavil tudi izbor svojih umetniških del, tako videov kot skulptur. Dela bodo na ogled do petka, 24. junija v Projektni sobi SCCA.

Tomaž Furlan, rojen leta 1978, se v svojem avtorskem delovanju ukvarja predvsem s kiparstvom, video-instalacijo in video-performansom. Prvo predstavlja njegovo osnovno izhodišče in formalno izobrazbo, ki jo je pridobil na ljubljanski ALUO, medtem ko video izkazuje preprost in učinkovit način osebnega izražanja, ki nadgrajuje osnovno objektno dejavnost. Oba medija sta v procesu produkcije in prezentacije nezadržno povezana. Delovanje Tomaža Furlana je tesno povezano tudi z avtonomno cono AKC Metelkova mesto, kjer je v preteklih letih postavil številne skulpture, instalacije in uporabne konstrukcije za nadaljnjo uporabo. Živi in deluje v Ljubljani in Škofji Loki.

 

Vesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OK

Videoprojekciji  Četrtek, 5. 5. 2011, ob 20. uri Četrtek, 19. 5. 2011, ob 20. uri Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. Avstrijska umetnica in kuratorica Evelin Stermitz v Kinu Udarnik pripravlja serijo mesečnih projekcij iz spletne platforme ArtFem.TV. Vesna Bukovec, skrbnica spletnih strani SCCA-Ljubljana, sodeluje na videoprojekciji z videom It Will Be OK.

Predstavitev videoumetnosti iz Slovenije in projekcija v četrtek, 28. 4. 2011, ob 19. uri  LUX, 3rd Floor Shacklewell Studios, 18 Shacklewell Lane, E8 2EZ, London, Anglija s projekcijo vidoe izbora Postaja DIVA predstavlja, kronološko zaokroženega programa z izbranimi petnajstimi video deli avtorjev izpostavlja premike v razumevanju in rabi videa kot izraznega sredstva in avtorske specifike na tehnološki, medijski in vsebinski ravni med letoma 1983 in 2007.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me