Darij Kreuh - Mine Mind Do you Mind (00:03:18)
Podnaslov: Imena skulptur: Treadmill, Push it, Cabine
Produkcija: 1993
Posnetek serije skulptur, ki delujejo kot nihala. Gre za interaktivno delo predmeta s predmeti in za dokumentarne posnetke iz razstave, v katere montaža minimalno poseže. Kamera posega v različne kote eksponatov, zato da jih lažje - razločneje vidimo.
DIVA Instalacija
109 rezultatov med deli
Damijan Kracina - Kurca / Little Hen (00:02:55)
Produkcija: 1996
Delo je nastalo v kiparskem ateljeju na Akademiji za likovno umetnost. V ateljeju se pojavi kokoš, ki bega po prostoru. V posnetku prevladujejo modri barvni toni. Kokoš se ujame v kiparsko instalacijo s televizorjem, ki predvaja aktualne prizore iz slovenske politike s kljukastimi križi in cerkvenimi ceremonijami. Nazadnje avtor video sliko popolnoma razgradi. V zaključku prikazuje le še posnetek kokoši, ki je osvobojena iz medijskega prostora oziroma televizorja. Tematika živ...
Produkcija: 1996
Delo je nastalo v kiparskem ateljeju na Akademiji za likovno umetnost. V ateljeju se pojavi kokoš, ki bega po prostoru. V posnetku prevladujejo modri barvni toni. Kokoš se ujame v kiparsko instalacijo s televizorjem, ki predvaja aktualne prizore iz slovenske politike s kljukastimi križi in cerkvenimi ceremonijami. Nazadnje avtor video sliko popolnoma razgradi. V zaključku prikazuje le še posnetek kokoši, ki je osvobojena iz medijskega prostora oziroma televizorja. Tematika živ...
Zmago Lenardič - Ognjemet (00:10:10)
Produkcija: Zmago Lenardič, 2006
Video dokumentacija instalacije, predstavljene na razstavi Tekoči prostor II leta 2006, posneta s statično kamero. Niz utripajočih rdečih žarnic, ki se vklapljajo in izklapljajo ena za drugo, ustvarja ritmično ujemanje med svetlobo in glasbo. Svetloba izziva zmožnosti percepcije gledalca s tem ko oblikuje vizualno interpretacijo Bachove skladbe Kleine Preludien in hkrati evocira mehanizem klavirja. Točkovni odsevi in rdeča barva, ki razsvetlijo temen prostor, ustvarjajo vseobdajajočo atmosfero, ki...
Produkcija: Zmago Lenardič, 2006
Video dokumentacija instalacije, predstavljene na razstavi Tekoči prostor II leta 2006, posneta s statično kamero. Niz utripajočih rdečih žarnic, ki se vklapljajo in izklapljajo ena za drugo, ustvarja ritmično ujemanje med svetlobo in glasbo. Svetloba izziva zmožnosti percepcije gledalca s tem ko oblikuje vizualno interpretacijo Bachove skladbe Kleine Preludien in hkrati evocira mehanizem klavirja. Točkovni odsevi in rdeča barva, ki razsvetlijo temen prostor, ustvarjajo vseobdajajočo atmosfero, ki...
Zmago Lenardič - Omrežja (00:12:47)
Produkcija: Zmago Lenardič, 2006
Video dokumentacija instalacije, predstavljene na razstavi Tekoči prostor II leta 2006, v kateri se tridimenzionalna oblika človeškega telesa, oblikovana s tanko prepleteno žico, premika in projicira svojo senco na belo površino. Video prikazuje prekrivanje teh oblik, kar ustvarja novo plast, kjer se zdi telo razpeto med resnično dimenzijo in senco. Premiki kamere okoli instalacije vzpostavljajo novo razmerje med obema entitetama in vse bolj zavozlan preplet. Zdi se, da oblike lebdijo v be...
Produkcija: Zmago Lenardič, 2006
Video dokumentacija instalacije, predstavljene na razstavi Tekoči prostor II leta 2006, v kateri se tridimenzionalna oblika človeškega telesa, oblikovana s tanko prepleteno žico, premika in projicira svojo senco na belo površino. Video prikazuje prekrivanje teh oblik, kar ustvarja novo plast, kjer se zdi telo razpeto med resnično dimenzijo in senco. Premiki kamere okoli instalacije vzpostavljajo novo razmerje med obema entitetama in vse bolj zavozlan preplet. Zdi se, da oblike lebdijo v be...
Damijan Kracina - Kracina TV (00:06:24)
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnos človeka do živali, na davek človekov...
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnos človeka do živali, na davek človekov...
Damijan Kracina - Thylacinus Cynocephalus (00:01:09)
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
Apolonija Šušteršič - Do It Yourself (0:05:36)
Produkcija: Rijksakademie van beeldende kunsten Amsterdam, 1997
Demonstracijski video prikazuje, kako se uporablja nov izdelek na trgu - opeka iz recikliranega voska. Profesionalni uporabniki (na koncu videa omenjeni kot arhitekti) s procesom gradnje zidu demonstrirajo postopek uporabe. Video je tudi sestavni del istoimenske instalacije. (VD)
Produkcija: Rijksakademie van beeldende kunsten Amsterdam, 1997
Demonstracijski video prikazuje, kako se uporablja nov izdelek na trgu - opeka iz recikliranega voska. Profesionalni uporabniki (na koncu videa omenjeni kot arhitekti) s procesom gradnje zidu demonstrirajo postopek uporabe. Video je tudi sestavni del istoimenske instalacije. (VD)
Rok Sieberer Kuri - Tišina prosim, gledamo (00:09:58)
Produkcija: 2001
Pripravljanje razstave Roka Siebererja Kurija v galeriji Kapelica (2001), kjer na dokumentaren način beleži delovani proces. Postavljanje instalacij, umeščanje video del v prostor, pogovor o učinskih predstavljenega.
Produkcija: 2001
Pripravljanje razstave Roka Siebererja Kurija v galeriji Kapelica (2001), kjer na dokumentaren način beleži delovani proces. Postavljanje instalacij, umeščanje video del v prostor, pogovor o učinskih predstavljenega.
Nataša Prosenc Stearns - Swimming the Dark (00:03:52)
Produkcija: Kanalya Pictures, 2005
Podvodni eksperimentalni posnetki plavalke ob spremljavi šuma vodnih tokov in strojev.
Produkcija: Kanalya Pictures, 2005
Podvodni eksperimentalni posnetki plavalke ob spremljavi šuma vodnih tokov in strojev.
Nataša Prosenc Stearns - Crossing (0:04:59)
Produkcija: Kanalya Pictures, 2005
Video Crossing vsebuje več plasti video posnetkov. Bližnji posnetek obraza je prekrit s plastjo, ki vsebuje valujoče sledi ognja in vode. Kombinacija daje vtis, da se posneto preliva in staplja s površino obraza. Gre za sekvenco video projekcij, ki se pomikajo od resničnega k abstraktnemu. Instalacija je prikaz transformacije, ki gledalca pritegne k spreminjanju, metamorfozi in razkroju podob.
Produkcija: Kanalya Pictures, 2005
Video Crossing vsebuje več plasti video posnetkov. Bližnji posnetek obraza je prekrit s plastjo, ki vsebuje valujoče sledi ognja in vode. Kombinacija daje vtis, da se posneto preliva in staplja s površino obraza. Gre za sekvenco video projekcij, ki se pomikajo od resničnega k abstraktnemu. Instalacija je prikaz transformacije, ki gledalca pritegne k spreminjanju, metamorfozi in razkroju podob.
Nataša Prosenc Stearns - Video Installations (1994-2005) (00:13:58)
Podnaslov: Swimming the Dark, Crossing, Sphere, Well, Vortex, Shadows, Corner, Tomb, Pillar, More, Reason, Vertical Horizon, Journey into the Void, Place of the Game
Produkcija: 2005
1. Swimming the Dark: podvodni eksperimentalni posnetki plavalke ob spremljavi šuma vodnih tokov in strojev. (2005) 2. Crossing: večkanalna instalacija, ki prikazuje razkrajanje podob z ognjem in vodo. Prvi del sestavljajo podobe visečega človeškega telesa, ki se staplja s plameni. Oblike in barve ognja ter kože se zlijejo druga v drugo in kmalu ne zaznamo več nobene razlike med njimi. Drugi del prikazuje povečane obraze s sledmi ognja in vode, ki se prelivajo po njihovi površini ter izseke instal...
Podnaslov: Swimming the Dark, Crossing, Sphere, Well, Vortex, Shadows, Corner, Tomb, Pillar, More, Reason, Vertical Horizon, Journey into the Void, Place of the Game
Produkcija: 2005
1. Swimming the Dark: podvodni eksperimentalni posnetki plavalke ob spremljavi šuma vodnih tokov in strojev. (2005) 2. Crossing: večkanalna instalacija, ki prikazuje razkrajanje podob z ognjem in vodo. Prvi del sestavljajo podobe visečega človeškega telesa, ki se staplja s plameni. Oblike in barve ognja ter kože se zlijejo druga v drugo in kmalu ne zaznamo več nobene razlike med njimi. Drugi del prikazuje povečane obraze s sledmi ognja in vode, ki se prelivajo po njihovi površini ter izseke instal...
Miha Vipotnik - Osem (24:52)
Produkcija: 1992
Osem je video prikaz kratke zgodba iz knjige Moment of Silence Tomislava Longinovića (Burning Books: San Francisco, 1990; srbohrvaški prevod: Minut ćutanja, Radio B92: Beograd, 1997), s katerim je Miha Vipotnik sodeloval pri različnih projektih (film, video in gledališče) konec osemdesetih let 20. stoletja v ZDA. Knjiga/zgodba se ukvarja z vprašanjem razpada Jugoslavije, iskanjem identitete, osebni izkušnji zgodovine in dogajanja, zastojem misli in pomenjenjem, "izgubljenim s...
Produkcija: 1992
Osem je video prikaz kratke zgodba iz knjige Moment of Silence Tomislava Longinovića (Burning Books: San Francisco, 1990; srbohrvaški prevod: Minut ćutanja, Radio B92: Beograd, 1997), s katerim je Miha Vipotnik sodeloval pri različnih projektih (film, video in gledališče) konec osemdesetih let 20. stoletja v ZDA. Knjiga/zgodba se ukvarja z vprašanjem razpada Jugoslavije, iskanjem identitete, osebni izkušnji zgodovine in dogajanja, zastojem misli in pomenjenjem, "izgubljenim s...
Damijan Kracina - The Ant (00:03:53)
Produkcija: 1997
Video prikazuje zadnjo minuto življenja mravlje, ki se je ujela na lepljivo podlago. Statični posnetek je na razstavah zmeraj predstavljen na miniaturnem ekranu, ki prikazuje mravljo v domala naravni velikosti. Avtor obravnava človekovo neodgovorno in brezsrčno ravnanje z živalmi in nam prikaže, da je smrt še tako drobcenega bitja ravno tako dramatična.
Produkcija: 1997
Video prikazuje zadnjo minuto življenja mravlje, ki se je ujela na lepljivo podlago. Statični posnetek je na razstavah zmeraj predstavljen na miniaturnem ekranu, ki prikazuje mravljo v domala naravni velikosti. Avtor obravnava človekovo neodgovorno in brezsrčno ravnanje z živalmi in nam prikaže, da je smrt še tako drobcenega bitja ravno tako dramatična.
Damijan Kracina - Kracina TV (00:05:48)
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnost človeka do živali, na davek človeko...
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnost človeka do živali, na davek človeko...
Borut Savski - Posodi polni zvoka (00:03:34)
Produkcija: 2008
Dve kroglasti telesi - posodi (iz serije Plesalci) sta opremljeni z enostavno motoriko in bolj kompleksno senzoriko. Občutljivi sta za zvok, ki ga slišita, a ga tudi proizvajata (nadzirana mikrofonija). Od tod tudi teza, da sta posodi polni zvoka. Eno drugo lahko tudi zaznata (infrardeči senzor) in tedaj spremenita smer. To bi omogočilo postopno cikcakasto približevanje posod, kar pa nas ne zanima več, a za posodi je to nekaj, čemur lahko rečemo vodilo / motiv (pri človeku bi to imenovali cel...
Produkcija: 2008
Dve kroglasti telesi - posodi (iz serije Plesalci) sta opremljeni z enostavno motoriko in bolj kompleksno senzoriko. Občutljivi sta za zvok, ki ga slišita, a ga tudi proizvajata (nadzirana mikrofonija). Od tod tudi teza, da sta posodi polni zvoka. Eno drugo lahko tudi zaznata (infrardeči senzor) in tedaj spremenita smer. To bi omogočilo postopno cikcakasto približevanje posod, kar pa nas ne zanima več, a za posodi je to nekaj, čemur lahko rečemo vodilo / motiv (pri človeku bi to imenovali cel...
Borut Savski - Sonično gledišče (00:08:46)
Produkcija: 2002
Sonično gledišče je dogodek med koncertom in performansom, kjer se skozi interakcijo zvočnega in vidnega ustvarjajo metafore univerzalnih nasprotij neba in zemlje. Za to priložnost je avtor naredil mešalno ploščo, ki zaradi svojega naključnega funkcioniranja onemogoča virtuozno dejanje, in s tem ravno omogoči da je vsakdo virtuoz. (DIVA)
Produkcija: 2002
Sonično gledišče je dogodek med koncertom in performansom, kjer se skozi interakcijo zvočnega in vidnega ustvarjajo metafore univerzalnih nasprotij neba in zemlje. Za to priložnost je avtor naredil mešalno ploščo, ki zaradi svojega naključnega funkcioniranja onemogoča virtuozno dejanje, in s tem ravno omogoči da je vsakdo virtuoz. (DIVA)
Maja Smrekar - Brain TV (00:31:36)
Podnaslov: rcv:10.95–11.7GHz,snd 5.8GHz
Produkcija: Galerija Kapelica, Zavod K6/4, 2008
Brain TV je interaktivni tehnološko pogojeni projekt, ki je bil postavljen v Galeriji Kapelica. Predstavljen je na podlagi video dokumentacije. Brain TV deluje na frekvencah med 10.95 in 11.7 gigahercev. To pomeni, da zbira elektromagnetna valovanja iz vesolja, jih zajema prek radijskega sprejemnika ter nato skozi kompleksne vmesnike pretvarja v zvok in sliko. Ker so signali iz neskončnega univerzuma večinoma šibki in statični, je avtorica za vmesnik uporabila človeško telo oziroma možgane kot enega...
Podnaslov: rcv:10.95–11.7GHz,snd 5.8GHz
Produkcija: Galerija Kapelica, Zavod K6/4, 2008
Brain TV je interaktivni tehnološko pogojeni projekt, ki je bil postavljen v Galeriji Kapelica. Predstavljen je na podlagi video dokumentacije. Brain TV deluje na frekvencah med 10.95 in 11.7 gigahercev. To pomeni, da zbira elektromagnetna valovanja iz vesolja, jih zajema prek radijskega sprejemnika ter nato skozi kompleksne vmesnike pretvarja v zvok in sliko. Ker so signali iz neskončnega univerzuma večinoma šibki in statični, je avtorica za vmesnik uporabila človeško telo oziroma možgane kot enega...
Uršula Berlot - Prehodnost (02:13)
Produkcija: Uršula Berlot, 2006
Vzorci, nastali z jedkanjem plastične površine, reflektirajo svetlobo na stene galerije. Razgibana arhitektura bivšega sakralnega prostora se popolnoma dekonstruira z gibanjem svetlobnih odsevov. Dvodimenzionalna površina s svojimi številnimi odsevi ustvarja trodimenzionalno animacijo, ki si z močjo učinkovanja prilasti volumen galerije. Ta volumen postane medij, ki generira podobe in tako multiplicira svojo prostorskost. (Vir: DIVA)
Produkcija: Uršula Berlot, 2006
Vzorci, nastali z jedkanjem plastične površine, reflektirajo svetlobo na stene galerije. Razgibana arhitektura bivšega sakralnega prostora se popolnoma dekonstruira z gibanjem svetlobnih odsevov. Dvodimenzionalna površina s svojimi številnimi odsevi ustvarja trodimenzionalno animacijo, ki si z močjo učinkovanja prilasti volumen galerije. Ta volumen postane medij, ki generira podobe in tako multiplicira svojo prostorskost. (Vir: DIVA)
Tanja Vujinović - Extagram-ST807 (0:03:15)
Produkcija: Exstat/Ultramono, 2007
Extagram&Oscilo je delo, ki je bilo zamišljeno kot digitalna knjižnica recikliranih frekvenc, antropomorfnih oblik, mutirajočih šumov, mapiranih tokov, digitalnih vibracij, trajektorijev testnih signalov in razdrobljenih delcev zvokov različnih igrač. (Vir: Tanja Vujinović)
Produkcija: Exstat/Ultramono, 2007
Extagram&Oscilo je delo, ki je bilo zamišljeno kot digitalna knjižnica recikliranih frekvenc, antropomorfnih oblik, mutirajočih šumov, mapiranih tokov, digitalnih vibracij, trajektorijev testnih signalov in razdrobljenih delcev zvokov različnih igrač. (Vir: Tanja Vujinović)
Tomaž Furlan - Wear I (00:03:23)
Podnaslov: Wear series
Produkcija: Tomaž Furlan, 2005
Video je del serije studijskih video performansov Wear, ki jo sestavlja osem del. Umetnik postane kiborg - človek skulptura. Oblečen je v masivne betonske kiparske elemente, ki mu otežujejo gibanje. Z okornim uprizarjanjem vsakodnevnih opravil se humorno loteva paradoksa življenjske rutine z napravami, ki naj bi omogočale lažje bivanje ter mentalno in ideološko determinirajo svobodo gibanja in mišljenja. Video dela so nastala v letih med 2004 in 2006, zanje pa je značilno tematiziranje identitete v...
Podnaslov: Wear series
Produkcija: Tomaž Furlan, 2005
Video je del serije studijskih video performansov Wear, ki jo sestavlja osem del. Umetnik postane kiborg - človek skulptura. Oblečen je v masivne betonske kiparske elemente, ki mu otežujejo gibanje. Z okornim uprizarjanjem vsakodnevnih opravil se humorno loteva paradoksa življenjske rutine z napravami, ki naj bi omogočale lažje bivanje ter mentalno in ideološko determinirajo svobodo gibanja in mišljenja. Video dela so nastala v letih med 2004 in 2006, zanje pa je značilno tematiziranje identitete v...