Dr. Xenia, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik, Simon Macuh - Hišica iz kart (06:45)
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
V performansu Hišica iz kart se dr. Xenia z vlakom ne pelje na sever ali zahod, ampak v smeri jugovzhoda. Na poti, ki je v prejšnji državi peljala v Kumrovec, v novi državi pa se konča na zadnji postaji pred hrvaško mejo, skuša sestaviti hišico iz kart. Nemogoča naloga spomni na nezmožnost ustvariti varno življenje in dom, ki se stalno izmikata begunkam_cem in migrantkam_om, pa tudi prekarnim delavkam_cem vseh starosti, kamor sodimo tudi kulturnice_ki. Na koncu poti...
DIVA Video performans
186 rezultatov med deli
Dr. Xenia, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik, Simon Macuh - Moški, ne jezi se (19:34)
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Moški, ne jezi se je najprej feminističen odgovor na znano podobo partije šaha (oblečenega) Marcela Duchampa z (golo) Eve Babitz iz leta 1963. Je pa tudi referenca na performans Mojca, ne jezi se, ki so ga leta 2013 na festivalu Rdeče zore z namenom zagovarjanja uporabe golote v umetniških delih izvedle_i Petja Grafenauer, Zoran Srdić Janežič in Simon Macuh. Tu je ob oblečenih ženskah polgoli moški, ki med igro nikakor ne pride do poteze. Igralne figure v obliki rdečih n...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Moški, ne jezi se je najprej feminističen odgovor na znano podobo partije šaha (oblečenega) Marcela Duchampa z (golo) Eve Babitz iz leta 1963. Je pa tudi referenca na performans Mojca, ne jezi se, ki so ga leta 2013 na festivalu Rdeče zore z namenom zagovarjanja uporabe golote v umetniških delih izvedle_i Petja Grafenauer, Zoran Srdić Janežič in Simon Macuh. Tu je ob oblečenih ženskah polgoli moški, ki med igro nikakor ne pride do poteze. Igralne figure v obliki rdečih n...
Dr. Xenia, Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik, Simon Macuh - Prdeča ruleta (06:39)
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Prdeča ruleta je pravzaprav piknik na travi, ki nas lahko spomni tudi na znano Manetovo sliko, čeprav so tokrat vse_i prisotne_i oblečene_i. Naslov se nanaša na rusko ruleto, avtorice_ji pa namesto nabojev streljajo prdce. Parodija obravnava resno temo okoljskega onesnaženja in njegovih daljnosežnih posledic. Umetnice_ki v Celju že dlje časa opozarjajo na lokalne onesnaževalke_ce (Cinkarna Celje in ostala industrija), vendar jih odgovorne_i ne jemljejo resno. Zanje pravijo, da &raq...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Prdeča ruleta je pravzaprav piknik na travi, ki nas lahko spomni tudi na znano Manetovo sliko, čeprav so tokrat vse_i prisotne_i oblečene_i. Naslov se nanaša na rusko ruleto, avtorice_ji pa namesto nabojev streljajo prdce. Parodija obravnava resno temo okoljskega onesnaženja in njegovih daljnosežnih posledic. Umetnice_ki v Celju že dlje časa opozarjajo na lokalne onesnaževalke_ce (Cinkarna Celje in ostala industrija), vendar jih odgovorne_i ne jemljejo resno. Zanje pravijo, da &raq...
Duba Sambolec - NATO Women Waiting (09:33)
Produkcija: Duba Sambolec, 2001/2013
Umetnica je idejo za video dobila v 90-tih, ko je na letališču na Norveškem opazila povečano število vojaškega osebja, ki je bilo namenjeno na vojna območja na Balkanu. Pozornost so ji vzbudile vojakinje in sprožile razmišljanja o njihovi pripravljenosti na preživetje, na potencialno spolno nasilje in spolne vloge v vojski in vojni. Pozneje se je seznanila tudi s problematičnimi ravnanji enot ZN na Balkanu (nezakonita preprodaja orožja in drog, spolne zlorabe, korup...
Produkcija: Duba Sambolec, 2001/2013
Umetnica je idejo za video dobila v 90-tih, ko je na letališču na Norveškem opazila povečano število vojaškega osebja, ki je bilo namenjeno na vojna območja na Balkanu. Pozornost so ji vzbudile vojakinje in sprožile razmišljanja o njihovi pripravljenosti na preživetje, na potencialno spolno nasilje in spolne vloge v vojski in vojni. Pozneje se je seznanila tudi s problematičnimi ravnanji enot ZN na Balkanu (nezakonita preprodaja orožja in drog, spolne zlorabe, korup...
Marko A. Kovačič - Hruporona 2020. Zadnji rov (3:21)
Produkcija: Gibatorij, 2020
Med pandemijo korone in prisilno izolacijo Jevgenij Skavčenko, strokovnjak za gensko mehaniko in ljubitelj nenavadnih zvočnih pojavov, obišče začasno bivališče Plastosov v Javki pri Rdeči zvezdi. S pomočjo hrupofona, svetlobno-zvočnega instrumenta, skupaj uprizorijo obred kulta hitrosti.
Produkcija: Gibatorij, 2020
Med pandemijo korone in prisilno izolacijo Jevgenij Skavčenko, strokovnjak za gensko mehaniko in ljubitelj nenavadnih zvočnih pojavov, obišče začasno bivališče Plastosov v Javki pri Rdeči zvezdi. S pomočjo hrupofona, svetlobno-zvočnega instrumenta, skupaj uprizorijo obred kulta hitrosti.
Marko A. Kovačič - Štirje jezdeci (3:47)
Produkcija: Marko A. Kovačič, 1993
Video je nastal na podlagi skupinskega performansa v urbanem okolju Bellum contra solem Asociacije Fusnet, ki je bil uprizorjen v blokovskem naselju v Novi Gorici na poletni solsticij leta 1991. Prihod štirih apokaliptičnih jezdecev v fantastičnih futurističnih kostumih – Zmagovalec, Vojna, Lakota in Smrt – v ljubljanski peskokop pa ponazarja čas okoli razglasitve slovenske samostojnosti in odmika od jugoslovanske države. (Vir: Postaja DIVA)
Produkcija: Marko A. Kovačič, 1993
Video je nastal na podlagi skupinskega performansa v urbanem okolju Bellum contra solem Asociacije Fusnet, ki je bil uprizorjen v blokovskem naselju v Novi Gorici na poletni solsticij leta 1991. Prihod štirih apokaliptičnih jezdecev v fantastičnih futurističnih kostumih – Zmagovalec, Vojna, Lakota in Smrt – v ljubljanski peskokop pa ponazarja čas okoli razglasitve slovenske samostojnosti in odmika od jugoslovanske države. (Vir: Postaja DIVA)