Katjuša Kovačič - Njavke: Navzkrižni pogledi (00:14:53)
Produkcija: 2015
Njavka je v slovanski mitologiji gozdno bitje ženskega spola. Predstavlja dušo deklice, ki je umrla nenaravne smrti. Njavke navadno živijo v skupinah globoko v gozdu ali v jamah, visoko v gorah.
Dve njavki (performerki v animaličnem kostumu, ki posnema živalsko kožo, in v gibanju, ki je mešanica živalskega in človeškega) spremljamo v njunem naravnem, domačem okolju. Sledimo njunemu raziskovanju gozda: dotikamo se mahu na skalah, splazimo se v votlo drevesno deblo, ki je njun dom, oglašamo se...
DIVA Avtorski video
658 rezultatov med deli
Ana Čigon, Leja Jurišić, Teja Reba, Barbara Kapelj Osredkar - Ljubljana mesto žensk (00:09:02)
Produkcija: Mednarodni festival sodobnih umetnosti – Mesto žensk, 2013
V videu sta Barbara Kapelj Osredkar in Teja Reba mimoidoče po ljubljanskih ulicah spraševali ali poznajo kak spomenik v Ljubljani, ki bi bil posvečen ženski osebnosti in kateri ženski bi ga postavili, če bi lahko. Video slika na drugi strani prikazuje prirejene spomenike posvečene ženskam na različnih mestih v Ljubljani. Spomeniki v resnici ne obstajajo, ampak so bili računalniško narejeni tako, da so bili posnetki obstoječi kipov, posvečenih drugim (moškim) osebam spremenjen...
Produkcija: Mednarodni festival sodobnih umetnosti – Mesto žensk, 2013
V videu sta Barbara Kapelj Osredkar in Teja Reba mimoidoče po ljubljanskih ulicah spraševali ali poznajo kak spomenik v Ljubljani, ki bi bil posvečen ženski osebnosti in kateri ženski bi ga postavili, če bi lahko. Video slika na drugi strani prikazuje prirejene spomenike posvečene ženskam na različnih mestih v Ljubljani. Spomeniki v resnici ne obstajajo, ampak so bili računalniško narejeni tako, da so bili posnetki obstoječi kipov, posvečenih drugim (moškim) osebam spremenjen...
Ana Čigon - OHOHO (00:01:30)
Produkcija: Ana Čigon, 2015
Video se začne s posvetilom vsem organizatoricam in organizatorjem razstav, ki ne izplačujejo razstavnin. V ozadju se slišijo nerazločni glasovi različnih ljudi in blag ropot. Hrup spominja na zvoke z odprtja razstave. Posvetilo izgine, hrup se počasi poleže in v kader vstopi prst. Gledamo lutkovno predstavo, kjer gol kazalec, brez vseh rekvizitov, nadomešča lutko. Prvi nagovori druga dva in izkaže se, da gre za dirigenta in dva pevca tik pred nastopom. Po zvočnem znaku s taktirko sledi uvodni ug...
Produkcija: Ana Čigon, 2015
Video se začne s posvetilom vsem organizatoricam in organizatorjem razstav, ki ne izplačujejo razstavnin. V ozadju se slišijo nerazločni glasovi različnih ljudi in blag ropot. Hrup spominja na zvoke z odprtja razstave. Posvetilo izgine, hrup se počasi poleže in v kader vstopi prst. Gledamo lutkovno predstavo, kjer gol kazalec, brez vseh rekvizitov, nadomešča lutko. Prvi nagovori druga dva in izkaže se, da gre za dirigenta in dva pevca tik pred nastopom. Po zvočnem znaku s taktirko sledi uvodni ug...
Neven Korda - Discipline (00:03:45)
Podnaslov: Iz kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia Iz kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia
Produkcija: FV Video, Brut, VS Video / Forum, E-motion film, TV Slovenija & PIAS, Ljubljana, 1989
V videu gre v osnovi za prepletanje različnih ravni: zasebne, zgodovinske in državne (politične). Gre za zgodbo, za političen spot. Prikazani so posnetki s konca leta 1986 in začetka leta 1987. Narejen je bil jeseni 1987 kot reakcija ali opis politične situacije v takratni Jugoslaviji. Plastenje podob glasbenega videa v ravnine ustvarja občutek nasičenosti s tehno-kulturo in se konča z občutkom tesnobe v praznini. Arhitektura se pojavlja kot ikona znotraj družbeno-političnega kolaža. [Del iz in...
Podnaslov: Iz kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia Iz kompilacije glasbenih spotov skupine Borghesia
Produkcija: FV Video, Brut, VS Video / Forum, E-motion film, TV Slovenija & PIAS, Ljubljana, 1989
V videu gre v osnovi za prepletanje različnih ravni: zasebne, zgodovinske in državne (politične). Gre za zgodbo, za političen spot. Prikazani so posnetki s konca leta 1986 in začetka leta 1987. Narejen je bil jeseni 1987 kot reakcija ali opis politične situacije v takratni Jugoslaviji. Plastenje podob glasbenega videa v ravnine ustvarja občutek nasičenosti s tehno-kulturo in se konča z občutkom tesnobe v praznini. Arhitektura se pojavlja kot ikona znotraj družbeno-političnega kolaža. [Del iz in...
Aleksandra Saška Gruden - Avtoportret (00:01:54)
Produkcija: 2001
Video prikazuje avtorico s prozorno masko na obrazu, ki delno prekrije in popači njen obraz. Kamera, ki se počasi vrti in motnje, ki se pri tem pojavljajo, dodajajo posnetku groteskno in skrivnostno ozračje. Črno-beli posnetek občasno prekinejo motnje v barvnih lisah, ki dajejo slutnjo prehoda v drugo stvarnost. (Vir: A. S. Gruden)
Produkcija: 2001
Video prikazuje avtorico s prozorno masko na obrazu, ki delno prekrije in popači njen obraz. Kamera, ki se počasi vrti in motnje, ki se pri tem pojavljajo, dodajajo posnetku groteskno in skrivnostno ozračje. Črno-beli posnetek občasno prekinejo motnje v barvnih lisah, ki dajejo slutnjo prehoda v drugo stvarnost. (Vir: A. S. Gruden)
Yuliya Molina - Ne-kdo (00:03:50)
Produkcija: Zavod APIS, 2015
Video je nastal v okviru projekta kratkih filmov 'Equality in Focus' v produkciji Zavoda Apis. Projekt usposabljanja na področju družbeno angažirane video produkcije pod mentorstvom Romane Zajec je bil zasnovan z namenom preseganja stereotipov in krepitve vloge in moči migrantskih in romskih žensk. Ena od udeleženk je bila tudi umetnica Yuliya Molina. Video je posnet v tehniki stop-motion animacije, v njem nastopa avtorica in uporablja različne rekvizite, njen glas slišimo v ozadju. O...
Produkcija: Zavod APIS, 2015
Video je nastal v okviru projekta kratkih filmov 'Equality in Focus' v produkciji Zavoda Apis. Projekt usposabljanja na področju družbeno angažirane video produkcije pod mentorstvom Romane Zajec je bil zasnovan z namenom preseganja stereotipov in krepitve vloge in moči migrantskih in romskih žensk. Ena od udeleženk je bila tudi umetnica Yuliya Molina. Video je posnet v tehniki stop-motion animacije, v njem nastopa avtorica in uporablja različne rekvizite, njen glas slišimo v ozadju. O...
Zvonka T Simčič, Valérie Wolf Gang - Kombinat (trailer) (00:44:00 (trailer, 00:01:30))
Produkcija: Zavod CCC & Zavod NOVI KOMBINAT, 2016
Ženski pevski zbor Kombinat je skupina deklet, ki so se na dan upora, 27. aprila 2008 zbrale na ustanovni skupščini v ljubljanskem Rogu in sklenile, da bodo prepevale pesmi upora z vsega sveta. Kombinatke so postale maskota vstaj. Pele so z ljudmi in ljudje/vstajniki so peli z njimi. V tem času se je rodila Pesem upora, kantavtorice Ksenije Jus, ki je prav tako članica zbora Kombinat. Ljudje so pesem prepoznali kot himno. Film je povezan z mislimi nekaterih žensk - strokovnjakinj, ki so znale to zgodb...
Produkcija: Zavod CCC & Zavod NOVI KOMBINAT, 2016
Ženski pevski zbor Kombinat je skupina deklet, ki so se na dan upora, 27. aprila 2008 zbrale na ustanovni skupščini v ljubljanskem Rogu in sklenile, da bodo prepevale pesmi upora z vsega sveta. Kombinatke so postale maskota vstaj. Pele so z ljudmi in ljudje/vstajniki so peli z njimi. V tem času se je rodila Pesem upora, kantavtorice Ksenije Jus, ki je prav tako članica zbora Kombinat. Ljudje so pesem prepoznali kot himno. Film je povezan z mislimi nekaterih žensk - strokovnjakinj, ki so znale to zgodb...
Nataša Prosenc Stearns - Plazilci (00.05.00-00.09.00 (00:04:21))
Produkcija: Kanalya Pictures, 2016
Video, narejen posebej za instalacijo, prvič postavljeno v razstavišča Monfort v Portorožu, s prizori človeških teles v gibanju, ki spominja na plazilce. Sledijo drug drugemu v skupnem ritmu, ki jih medsebojno povezuje in jih hkrati zliva z okoljem. Posnetki so deloma abstrahirani: telesa in ozadje se ploščijo v enotno gibljivo strukturo. Podobno kot drugi avtoričini projekti zadnjih let, ki se osredotočajo na avtentične izkušnje fizičnega obstoja, preizkušajo meje telesnih zmogljivosti in pon...
Produkcija: Kanalya Pictures, 2016
Video, narejen posebej za instalacijo, prvič postavljeno v razstavišča Monfort v Portorožu, s prizori človeških teles v gibanju, ki spominja na plazilce. Sledijo drug drugemu v skupnem ritmu, ki jih medsebojno povezuje in jih hkrati zliva z okoljem. Posnetki so deloma abstrahirani: telesa in ozadje se ploščijo v enotno gibljivo strukturo. Podobno kot drugi avtoričini projekti zadnjih let, ki se osredotočajo na avtentične izkušnje fizičnega obstoja, preizkušajo meje telesnih zmogljivosti in pon...
Nataša Prosenc Stearns - Rdeča preproga (teaser) (00:02:58 (00:00:28))
Produkcija: Kanalya Pictures, 2015
Holivudska zvezda pozira svojim občudovalcem - na rdeči preprogi.
Produkcija: Kanalya Pictures, 2015
Holivudska zvezda pozira svojim občudovalcem - na rdeči preprogi.
Nataša Prosenc Stearns - Reposition (00:03:43)
Produkcija: Kanalya Pictures, 2015
Video sodi v serijo "migrating frame" - kratkih videov, ki nimajo narativne strukture. Avtorica o njih pravi, da "izvirajo iz spontanih snemanj stvari in dogodkov v moji okolici. Nastajajo na licu mesta, sredi vsakdanjika, ko se iz okoliščin resničnega življenja porodi zamisel. Tako kot haiku poezija tudi haiku videi temeljijo na neposrednih opažanjih predmetov ali pripetljajev, ki jih naknadno zmontiram in zaključim v pomenske celote."
Produkcija: Kanalya Pictures, 2015
Video sodi v serijo "migrating frame" - kratkih videov, ki nimajo narativne strukture. Avtorica o njih pravi, da "izvirajo iz spontanih snemanj stvari in dogodkov v moji okolici. Nastajajo na licu mesta, sredi vsakdanjika, ko se iz okoliščin resničnega življenja porodi zamisel. Tako kot haiku poezija tudi haiku videi temeljijo na neposrednih opažanjih predmetov ali pripetljajev, ki jih naknadno zmontiram in zaključim v pomenske celote."