Damijan Kracina - Žeblji / Nails (00:06:34)
Produkcija: Akademija za likovno umetnost, Ljubljana, 1995
Črno beli posnetek performansa s statično kamero izvira iz časa študija na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Performer si ogleduje kip študijske avtoportretne buste z vseh strani in vanjo zabija žeblje. Išče način, kako bi obravnaval tradicionalno kiparsko formo, ne da bi temeljil le na konstrukciji ali dekonstrukciji. V delu lahko beremo tudi humorno metaforo, da je kip "zabit v glavo".
DIVA kracina
1 rezultat med avtorji
18 rezultatov med deli
Damijan Kracina - Zoospective (00:11:53)
Podnaslov: (Zoological Retrospective)
Produkcija: 2000
Video povzema temeljni motiv umetnikovega dela: ogrožene živalske vrste in fiktivne fantastične živali prihodnosti. Spremljamo omnibus petih samostojnih video del in dodatnih grobih video materialov. Najprej spremljamo "proteus" računalniško generirano gibanje človeške ribice, sledi Intervju z ogroženo vrsto, v katerem je prikazan frontalni posnetek soške postrvi, ki odpira usta, kakor bi govorila. Slika se izmenično prepleta z videom Akvarium, kjer spremljamo posnetek jate so&s...
Podnaslov: (Zoological Retrospective)
Produkcija: 2000
Video povzema temeljni motiv umetnikovega dela: ogrožene živalske vrste in fiktivne fantastične živali prihodnosti. Spremljamo omnibus petih samostojnih video del in dodatnih grobih video materialov. Najprej spremljamo "proteus" računalniško generirano gibanje človeške ribice, sledi Intervju z ogroženo vrsto, v katerem je prikazan frontalni posnetek soške postrvi, ki odpira usta, kakor bi govorila. Slika se izmenično prepleta z videom Akvarium, kjer spremljamo posnetek jate so&s...
Damijan Kracina, Katarina Toman Kracina - Marmelada / Marmalade (00:03:37)
Produkcija: 2004
Ali poznate občutek, ko jeste marmelado brez kruha in masla in vas začne ščemeti tam nekje pri korenu jezika? Prismoli se vam na zgornje nebo in njen okus ostane še dolgo z vami. To je ta marmelada, doma narejena in polna sladkorja. V videu Marmelada pa spoznamo še drugo, res praktično rabo te sladke zmesi. Nekdaj in ponekod so jo namreč namazali na ploščice, ki so ohranjale toploto štedilnika na drva in polepšale kuhinjski kotiček. In to "lepilo" je držalo več let. To je zgodba, ki se spl...
Produkcija: 2004
Ali poznate občutek, ko jeste marmelado brez kruha in masla in vas začne ščemeti tam nekje pri korenu jezika? Prismoli se vam na zgornje nebo in njen okus ostane še dolgo z vami. To je ta marmelada, doma narejena in polna sladkorja. V videu Marmelada pa spoznamo še drugo, res praktično rabo te sladke zmesi. Nekdaj in ponekod so jo namreč namazali na ploščice, ki so ohranjale toploto štedilnika na drva in polepšale kuhinjski kotiček. In to "lepilo" je držalo več let. To je zgodba, ki se spl...
Damijan Kracina - Kocka / Cube (0:03:39)
Produkcija: 1995
Skupinska akcija v javnem prostoru na postaji mestnega avtobusa in na vrtu Akademije za likovno umetnost v Ljubljani je bila uprizorjena na Svetovni dan voda 22. marca. Avtorji so z akcijo želeli brez moraliziranja opozoriti na ta dan z vidika veselja do življenja. Osrednji element v videu je spužvasta kocka z odprtinami, v kateri je skrit avtor. Tematika vode je dodatno poudarjena s prevladujočim modrim koloritom video slike. Člani skupine spužvo zalivajo na obeh lokacijah, na postaji in vrtu. Posnet...
Produkcija: 1995
Skupinska akcija v javnem prostoru na postaji mestnega avtobusa in na vrtu Akademije za likovno umetnost v Ljubljani je bila uprizorjena na Svetovni dan voda 22. marca. Avtorji so z akcijo želeli brez moraliziranja opozoriti na ta dan z vidika veselja do življenja. Osrednji element v videu je spužvasta kocka z odprtinami, v kateri je skrit avtor. Tematika vode je dodatno poudarjena s prevladujočim modrim koloritom video slike. Člani skupine spužvo zalivajo na obeh lokacijah, na postaji in vrtu. Posnet...
Damijan Kracina - Koncert za bas kitaro in gipsasto kocko (00:01:04)
Produkcija: 1995
Koncert za bas kitaro in gipsasto kocko je umetnik uprizoril leta 1993 na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je med letoma 1991 in 1995 študiral kiparstvo. Kratek performans se je nanašal na bistvena vprašanja o sodobnem kiparstvu. Tematiziral je odnos med statičnostjo kiparskega materiala in eksperimentalno zvočno pokrajino. Performans je napovedal nekatere postopke, ki jih zasledimo v umetnikovem nadaljnjem delu, preplet med eksperimentalnim in elementarnim kiparstvom,...
Produkcija: 1995
Koncert za bas kitaro in gipsasto kocko je umetnik uprizoril leta 1993 na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je med letoma 1991 in 1995 študiral kiparstvo. Kratek performans se je nanašal na bistvena vprašanja o sodobnem kiparstvu. Tematiziral je odnos med statičnostjo kiparskega materiala in eksperimentalno zvočno pokrajino. Performans je napovedal nekatere postopke, ki jih zasledimo v umetnikovem nadaljnjem delu, preplet med eksperimentalnim in elementarnim kiparstvom,...
Damijan Kracina - Točka nič / Point Zero (00:02:07)
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".
Damijan Kracina - Kurca / Little Hen (00:02:55)
Produkcija: 1996
Delo je nastalo v kiparskem ateljeju na Akademiji za likovno umetnost. V ateljeju se pojavi kokoš, ki bega po prostoru. V posnetku prevladujejo modri barvni toni. Kokoš se ujame v kiparsko instalacijo s televizorjem, ki predvaja aktualne prizore iz slovenske politike s kljukastimi križi in cerkvenimi ceremonijami. Nazadnje avtor video sliko popolnoma razgradi. V zaključku prikazuje le še posnetek kokoši, ki je osvobojena iz medijskega prostora oziroma televizorja. Tematika živ...
Produkcija: 1996
Delo je nastalo v kiparskem ateljeju na Akademiji za likovno umetnost. V ateljeju se pojavi kokoš, ki bega po prostoru. V posnetku prevladujejo modri barvni toni. Kokoš se ujame v kiparsko instalacijo s televizorjem, ki predvaja aktualne prizore iz slovenske politike s kljukastimi križi in cerkvenimi ceremonijami. Nazadnje avtor video sliko popolnoma razgradi. V zaključku prikazuje le še posnetek kokoši, ki je osvobojena iz medijskega prostora oziroma televizorja. Tematika živ...
Damijan Kracina - BasketVideo (00:19:41)
Produkcija: 2001
Skupinska akcija - igranje košarke v javnem prostoru. Pravice za predvajanje videa imajo vsi udeleženci akcije: Borut Korošec, Jaka Mihelič, Damjan Švara, Grega Kregar, Damijan Kracina, Mojca Senegačnik, Katarina K. Toman, Sara Hughes. Pred mrakom so se zbrali na partiji enokošne košarke v polruralnem predmestju Ljubljane, kjer ob večeru zvonijo cerkveni zvonovi. Delo vzpostavlja relacijo med telesnim gibanjem, preživljanjem prostega časa in profesionalnim življenje...
Produkcija: 2001
Skupinska akcija - igranje košarke v javnem prostoru. Pravice za predvajanje videa imajo vsi udeleženci akcije: Borut Korošec, Jaka Mihelič, Damjan Švara, Grega Kregar, Damijan Kracina, Mojca Senegačnik, Katarina K. Toman, Sara Hughes. Pred mrakom so se zbrali na partiji enokošne košarke v polruralnem predmestju Ljubljane, kjer ob večeru zvonijo cerkveni zvonovi. Delo vzpostavlja relacijo med telesnim gibanjem, preživljanjem prostega časa in profesionalnim življenje...
Damijan Kracina - Kracina TV (00:06:24)
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnos človeka do živali, na davek človekov...
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnos človeka do živali, na davek človekov...
Damijan Kracina - Thylacinus Cynocephalus (00:01:09)
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
Damijan Kracina - Aquarium (00:01:12)
Produkcija: 1997
Podvodni posnetek jate šarenk, ene od vrst, ki je zaradi človekovega pretiranega in neodgovornega izkoriščanja narave začela izpodrinjati soško postrv. Plavajoče ribe, ki odpirajo usta, so neme priče človekovega ravnanja.
Produkcija: 1997
Podvodni posnetek jate šarenk, ene od vrst, ki je zaradi človekovega pretiranega in neodgovornega izkoriščanja narave začela izpodrinjati soško postrv. Plavajoče ribe, ki odpirajo usta, so neme priče človekovega ravnanja.
Damijan Kracina - Kolaž izsekov umetniških del Damijana Kracine (00:03:09)
Produkcija: 1995
Kolaž treh video del. Prvi prikazuje posnetek razstave v Galerij Trdnjavi Kluže v Bovcu, kjer je avtor postavil enega prvih kipov živali - jazbec, ki ga je upravljal z dalinjskim vodenjem. Drugo video delo je študijsko. V njem je avtor raziskoval spreminjanje barvnih tonov v skrajno nasičenih barvnih ploskvah. Tretji video prikazuje računalniško generirano gibanje človeške ribice - proteusa.
Produkcija: 1995
Kolaž treh video del. Prvi prikazuje posnetek razstave v Galerij Trdnjavi Kluže v Bovcu, kjer je avtor postavil enega prvih kipov živali - jazbec, ki ga je upravljal z dalinjskim vodenjem. Drugo video delo je študijsko. V njem je avtor raziskoval spreminjanje barvnih tonov v skrajno nasičenih barvnih ploskvah. Tretji video prikazuje računalniško generirano gibanje človeške ribice - proteusa.
Damijan Kracina, Vladimir Leben - Ape Boys (00:12:11)
Produkcija: 2004
Glasbeni video z Damijanom Kracino na bas kitari in Vladimirjem Lebnom na bobnih je bil prvotno uprizorjen kot video performans v instalaciji, ki je s scenskimi rekviziti simulirala naravni habitat opic, podobno kot na dokumentarnih oddajah na televiziji. Video se razstavlja kot del video instalacije in sicer na televizorju v črnem zaboju s poslikanimi panoji. V opici našemljena avtorja zaigrata uverturo in tri skladbe, ki temeljijo na grundge glasbi. Video je bil razstavljen kot del skupinskih proj...
Produkcija: 2004
Glasbeni video z Damijanom Kracino na bas kitari in Vladimirjem Lebnom na bobnih je bil prvotno uprizorjen kot video performans v instalaciji, ki je s scenskimi rekviziti simulirala naravni habitat opic, podobno kot na dokumentarnih oddajah na televiziji. Video se razstavlja kot del video instalacije in sicer na televizorju v črnem zaboju s poslikanimi panoji. V opici našemljena avtorja zaigrata uverturo in tri skladbe, ki temeljijo na grundge glasbi. Video je bil razstavljen kot del skupinskih proj...
Damijan Kracina, Vladimir Leben - Galapagos (00:05:39)
Produkcija: 2005
Video je nastal ob skupnem razstavnem projektu obeh avtorjev z naslovom Galapagos. Kamera beleži bližnje posnetke z umetne instalacije otočja Galapagos z vulkanom na sredini. Ko na otočju naletimo na posamezne živalske vrste ali motive, pride do mehkega prehoda s posnetka otočja na posnetek slike Vladimirja Lebna s prikupnimi a čudaškimi živalmi z velikimi očmi. Hkrati se spremni tudi zvok in preide iz mehanskega brnenja v posnetke oglašanja živali. Vmes je vključen kratek izsek iz...
Produkcija: 2005
Video je nastal ob skupnem razstavnem projektu obeh avtorjev z naslovom Galapagos. Kamera beleži bližnje posnetke z umetne instalacije otočja Galapagos z vulkanom na sredini. Ko na otočju naletimo na posamezne živalske vrste ali motive, pride do mehkega prehoda s posnetka otočja na posnetek slike Vladimirja Lebna s prikupnimi a čudaškimi živalmi z velikimi očmi. Hkrati se spremni tudi zvok in preide iz mehanskega brnenja v posnetke oglašanja živali. Vmes je vključen kratek izsek iz...
Damijan Kracina - The Ant (00:03:53)
Produkcija: 1997
Video prikazuje zadnjo minuto življenja mravlje, ki se je ujela na lepljivo podlago. Statični posnetek je na razstavah zmeraj predstavljen na miniaturnem ekranu, ki prikazuje mravljo v domala naravni velikosti. Avtor obravnava človekovo neodgovorno in brezsrčno ravnanje z živalmi in nam prikaže, da je smrt še tako drobcenega bitja ravno tako dramatična.
Produkcija: 1997
Video prikazuje zadnjo minuto življenja mravlje, ki se je ujela na lepljivo podlago. Statični posnetek je na razstavah zmeraj predstavljen na miniaturnem ekranu, ki prikazuje mravljo v domala naravni velikosti. Avtor obravnava človekovo neodgovorno in brezsrčno ravnanje z živalmi in nam prikaže, da je smrt še tako drobcenega bitja ravno tako dramatična.
Damijan Kracina - Intervju z ogroženo vrsto / /Interview with the Threatened Kind (00:02:25)
Produkcija: 1997
Izsek iz kompilacije Zoospective prikazuje podvodni posnetek soške postrvi, ki je ogrožena zaradi človekovega neodgovornega ravnanja in gojenja navadne postrvi, invazivne vrste v naravnem habitatu soške postrvi. Postrv je usmerjena frontalno naravnost v objektiv. Njeno nemo odpiranje ust govori o tem, da je človek ne sliši in ne posluša.
Produkcija: 1997
Izsek iz kompilacije Zoospective prikazuje podvodni posnetek soške postrvi, ki je ogrožena zaradi človekovega neodgovornega ravnanja in gojenja navadne postrvi, invazivne vrste v naravnem habitatu soške postrvi. Postrv je usmerjena frontalno naravnost v objektiv. Njeno nemo odpiranje ust govori o tem, da je človek ne sliši in ne posluša.
Damijan Kracina - Kracina TV (00:05:48)
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnost človeka do živali, na davek človeko...
Produkcija: 1995
Hiperrealističen kip avtorja iz lateksa stoji sredi prostora v Galeriji Kapelica, kjer je umetnik prvič postavil instalacijo. Nizek podstavek kipa je povezan s sedmimi monitorji, v katere je uprt pogled figure. Na svetlobnih objektih so prikazane fotografije povoženih mačk. Instalacija prikazuje dvojno smrt oziroma dvojno odsotnost življenja. Mrtve so povožene mačke, neživ pa je tudi kip umetnika. S podobami mrtvih mačk umetnik ni opozoril zgolj na krut odnost človeka do živali, na davek človeko...