V videospotu Ljubljana je Berlin se najprej zvrstijo poustvaritve ikoničnih prizorov različnih slovenskih videospotov, ki se v naslednji fazi začno stapljati drug z drugim, dokler dokončno ne implodirajo sami vase in na tej točki razgrnejo še neko drugo, nemara bolj eksplicitno politično referencialnost. Spot si na tak način prizadeva razgrinjati dialog s preteklostjo, obenem pa krojiti možnosti za mišljenje sedanjosti. Strukturno ga zaznamuje tudi prehod iz reda in konceptualne jasnosti v kaotičnost anomalij in absurda, s čimer se – če si dovolimo še nekoliko tendencioznosti – ponuja tudi možna analogija zgodovine samostojne Slovenije. Upoštevajoč sorodne ključe tokratni Back2Back program naniza izbor del, ki vsako na svoj način nagovarjajo sedanjost tako, da zoperstavljajo različne časovnosti in reference: bodisi z uporabo arhivskih materialov bodisi z anahronističnimi relacijami med podobami in zvokom, s predpostavkami prihodnosti ali historičnimi aluzijami. Dela v izboru si tako delijo določene sorodnosti v konceptualnih pristopih ali obravnavi lastnih gradnikov, obenem pa skozi zaporedje tvorijo svojevrstno narativo. Carte Postale Jasne Hribernik, tako uvodoma dekodira zasnovo programa, Na domačem vrtu najbolj osrednje in eksplicitno prek odkrivanja arhivskih filmskih ustvarja novo, sedanjosti zavezano narativo. Podobne intervencije se učinkovito in udarno poslužuje Borghesia – Tako mladi, prav tako spotovski in morda še najbolj v sedanjost umeščeni V 8. minutah okoli sveta je nato sidrišče, od koder prek SBO odidemo v prihodnost z 2 0 4 5, ki – še enkrat znova – evocira in učinkovito naslavlja sedanjost. (Vir: Matevž Jerman)
___
Spletni dogodek je sestavljen iz uvodnega pogovora vodje Postaje DIVA Petra Cerovška z Matevžem Jermanom in kuriranega programa Rendezvous s preteklostmi:
- Jasna Hribernik, Carte Postale, 1997
- Bratko Bibič, Na domačem vrtu 1, 1999
- Neven Korda, Dario Seraval, Zemira Alajbegović, Tako mladi (Borghesia), 1985
- Andrej Lupinc, V 8. minutah okoli sveta, 1999-2000
- Matevž Jerman, Peter Cerovšek, Ljubljana je Berlin (SBO), 2021
- RÁTNEEK, 2 0 4 5, 2016
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija, Kinodvor (Kinotrip), 2020
Videospot za skladbo U reki izvajalca MRFY je nastal na delavnici videospota v produkciji SCCA-Ljubljana , Društvo Kraken, Luksuz produkcija in Kinodvor (Kinotrip).Mentorji: Matic Zavodnik, Matevž Jerman in Peter Cerovšek. Avtori...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija, Kinodvor (Kinotrip), 2020
Videospot za skladbo U reki izvajalca MRFY je nastal na delavnici videospota v produkciji SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija in Kinodvor (Kinotrip).Mentorji: Matic Zavodnik, Matevž Jerman in Peter Cerovšek. Avtoric...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija, Kinodvor (Kinotrip), 2020
Videospot za skladbo Skupivn izvajalca SBO je nastal na delavnici videospota v produkciji SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija in Kinodvor (Kinotrip).Mentorji: Matic Zavodnik, Matevž Jerman in Peter Cerovšek. Av...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2017
Okrogla miza v okviru projekta/razstave SCCA LAB o videospotih v 80. letih in danes, organizirana na festivalu kratkega filma FeKK leta 2017 (ZVOČNI POSNETEK). Sodelujoči: Neven A. Korda, Barbara Borčić, Matevž Jerman, Maja Prelog, Sašo &Scaro...
Produkcija: SBO, 2021
S citiranjem znanih kadrov se videospot priklanja bogati zgodovini slovenskih bandov in raznoliki vizualni ter tehnološki estetiki njihovih videospotov od začetkov žanra v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa vse do danes. Med gl...
Produkcija: Gustav film, 2019
Pesmi Nika Novaka naselijo in izklešejo fizične in medosebne krajine ter razdalje, ki jih je izvrgel neki drugi film – z zvokom, melodijo, izpovednostjo in glasom, vpetimi v temačni, baladni rock. Utelesi se nekaj skrajno amorfnega, neotipl...
Produkcija: Tramal Films, 2017
Pet sekund, pet sekund je dovolj, da se odločiš, ali boš problem, ali boš rešitev! (Rob Tyner-MC5)