Posnetek dogodka Video večer s Postajo DIVA: Duba Sambolec. Na porjekciji v Galeriji Photon se je 4. 5. 2022 z umetnico o njenem odnosu do videa in performansa v kontekstu njene širše umetniške prakse pogovarjala strokovna sodelavka Postaje DIVA Vesna Bukovec.
Duba Sambolec je v svojem obsežnem in raznolikem umetniškem opusu ustvarila vrsto video del. Leta 2000 je bil cikel 14 video performansov z naslovom NoHomeVideos© predstavljen na več lokacijah v javnem prostoru v okviru Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti – Mesto žensk. V njih se je ukvarjala z izkušnjo manipulacije, ki jo nad posameznicami in posamezniki vršijo organi moči in nadzora. Performansi obenem poudarjajo moč individualne volje in inteligence v uporu in boju proti pritiskom ter zlorabam. Po letu 2000 je ustvarila še nekaj video del, med drugim cikel Collectors in NATO Women Waiting. Kljub časovni distanci so vsa dela danes, v času vzpona avtokratskih oblasti in ukrajinske vojne, še vedno izredno aktualna. Med predstavljenimi deli je bil tudi amaterski film Roke, ki ga je umetnica posnela na filmski šoli z Mirjano Borčić v Pionirskem domu v Ljubljani še pred študijem na Akademiji za likovno umetnost.
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video performans dokumentira postopek sajenja. Statična kamera snema prizor na sredini prostora, kjer leži kup zemlje, okoli njega je postavljenih osem cvetličnih loncev, poleg ležijo razmetane razglednice. Avtorica prične s polnjenjem loncev z zemlj...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Avtorici si nadeneta kamero in snemata luči in cevi, ena od njiju snema, druga jo drži. Pri tem se zabavata, saj slišimo njun smeh. Umetnica usmerja drugo performerko, kako naj jo drži, da se bo počasi pomaknila navzgor in posnela luči in cevi. Pr...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video performans se začne s spustom žensk po lesenih stopnicah v tovarniški prostor poln kovinskih konstrukcij. Ženske so ovite v dolga pisana oblačila. Sledijo posnetki njihovega sprehajanja po železni mreži. Vse skrbno izbirajo korake, neka...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizo...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizo...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video temelji na klišejskih avtomatiziranih vsakdanjih frazah, ki si jih v nesmiselnem dialogu izmenjujeta performerki. Neizostren bližnji kader ostaja nespremenjen in še dodatno poudarja nejasnost in duhamornost pogovora. NoHomeVideos&cop...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video v statičnem srednjem planu ujame avtorico, ki s pomirjenim avtoritativnim glasom ponavlja stavek "Repeat after me". Absurd, ki izhaja iz ponavljajoče zahteve po ponavljanju, izpostavlja dejstvo kako pogosta in ponavljajoča je ta zahteva v vsakdan...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video delo je sestavljeno iz dolgega statičnega bližnjega posnetka avtorice, ki s pomirjenim in avtoritativnim glasom ponavlja popolnoma vsakdanjo, pogosto in posledično razvrednoteno prošnjo. Statičen in neizostren kader poudarja medlost in su...
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Video temelji na klišejskih avtomatiziranih vsakdanjih frazah, ki si jih v nesmiselnem dialogu izmenjujeta performerki. Neizostren bližnji kader ostaja nespremenjen in še dodatno poudarja nejasnost in duhamornost pogovora. NoHomeVideos&cop...