Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.
27. april praznujemo kot Dan boja proti okupatorju in sprašujejo nas, ali imamo takrat kakšen ritual. Morda bi lahko bil to kolesarski izlet po sprehajalni Poti spominov in tovarištva, kakršne sta ob nedeljah pred leti organizirala Tanja Lažetić in Dejan Habicht. Seveda sta te poti okoli žice okupirane Ljubljane skrbno dokumentirala v videu No Remembrance No Comradeship.
Temu pomembnemu lokalnemu prazniku sledi mednarodni praznik in temu posvečen video Živel 1. maj - Praznik dela - enominutni razmislek Marka A. Kovačiča in "velika utopija".
Stoto obletnico rušilnega potresa v Ljubljani leta 1895 je obeležila tudi razstava Urbanaria Sorosovega centra za sodobno umetnost (SCCA-Ljubljana). 14. aprila 1995 je projekt Metoda Vidica Podprto mesto stresel kulturne strani petih slovenskih dnevnih časopisov. Vsebino strani je prekril odtis podpornikov, ki so obvarovali ljubljanske zgradbe pred rušenjem. Danes, ko je časopisov manj in so kulturne strani skromnejše, bi prišla prav kakšna druga oblika obeležitve. Postaja Diva pa v svojem arhivu hrani vseh pet časopisnih strani in ohranja zgodovinski spomin tudi na časopisnem papirju.
Življenski krog Srečka Kosovela v video eseju Ane Nuše Dragan "ves svet je moder in zelen, ves svet je v modrino potopljen..."
DIVA predlaga veliko plesa ... Takole pa pleše Sašo Vrabič, oblečen kot Božiček, hkrati pa spremlja reakcije sostanovalcev na svoje glasno plesanje v sobi: Santa.
Miha Vipotnik - France Prešeren: Gazele (00:24:44)
Produkcija: RTV Slovenija, 2000
Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s Sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucijana Marije Škerjanca in s sedmimi gazelami pesnika Franceta Prešerna.
Predstavitev, delavnica, razstava in projekcija na medijski fasadi, 30. 10.–10. 11. 2014
V zagrebškem Muzeju suvremene umetnosti bomo sodelavci Postaje DIVA, Barbara Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder in Nika Grabar, predstavili postopke hranjenja, zgodovinjenja in delovanja digitalnega in fizičnega video arhiva, ki ga v zadnjih letih razširjamo tudi na področje medijske umetnosti. Premierno bosta na ogled tudi dva video programa (iz serije Videospotting): Industrijski pejsaž, ki ga je kuriral Miha Colner, in Povratna zanka kuratorice Ide Hiršenfelder.
S projekcijami in pogovorom smo v okviru programa Kino-integral v Slovenski kinoteki 23. junija predstavili omnibus kot posebno obliko filmske in video umetnosti, pri kateri na določeno temo ali zgodbo sodeluje več avtorjev oz. režiserjev. To obliko filmskega in video izražanja smo predstavili s tremi primeri oz. žanri: video art, igrani film in glasbeni video.
Razstava Tekma s časom. Performans in video v vzvratnem ogledalu prikaže različna razmerja med uprizarjanjem in gibljivimi slikami. Na ogled so: video akcija (N. in S. Dragan: Video slikanje), studijsko snemanje in avtorski video (M. Vipotnik: Videogram 4), video performans (M. A. Kovačič: Casus belli; D. Sambolec: Collectors #3, *Settings*), akcija za kamero (M. Bastarda, M. Ocepek, N. Skušek: Pissing), performans za kamero (T. Furlan: Wear IV–VI; A. Čigon: One More Kick), urbana koreografija (M. Bučar: The Unnoticed). Slovenski gledališki inštitut, Ljubljana, 5.–16. 6. 2014.
Novi video program iz serije Videospotting - kuriranih preglednh in tematskih programov video umetnosti v slovenskem prostoru - je nastal na podlagi raziskovanja arhiva Postaja DIVA in se osredotoča na tematiko smrti.
Jasna Jernejšek, sodelavka SCCA-Ljubljana v letu 2013 pri spletnem in fizičnem video arhivu Postaja DIVA, je naslov izbora vzela iz videa Mihe Vipotnika Lenora, ki metaforično naslavlja načine, na katere različni ustvarjalci tematizirajo za človeka nerazrešljiv paradoks smrti ali »uganko smrti« kot jo imenuje Hans Belting. Ideja o smrti, ki presega biološko končnost telesa, sestavlja kompleksen preplet procesov, družbeno sprejemljivih vedenj, pričakovanj, verovanj, ritualov in vsakodnevnih praks, ki sestavljajo kulturne definicije smrti. Ne glede na vse kulturne definicije smrti in »opremljenosti« posameznika/ice za »primere« smrti pa je soočanje s smrtjo, svojo lastno ali smrtjo drugega, predvsem zelo osebno doživetje, ki sproža številna (eksistencialna) vprašanja in pogosto prinaša krizo smisla. Kako se nas dotakne smrt (ljubljenega) drugega? Je mogoča smrt brez življenja in obratno, ali je mogoče življenje brez smrti? Kako misliti lastno smrt? Kako videti lastno smrt – ta nemogoči pogled, ki je istočasno vir premnogih fantazij? S podobnimi vprašanji se spopadajo tudi izbrani umetniki in umetnice. Pri tem ne podajajo enoznačnih odgovorov, temveč predvsem na lasten izrazen način reflektirajo svoja osebna doživljanja. Več: Bogdaj mrličem spat na Videospottingu
Drugo izmed treh predavanj v okviru Soočanj s sodobno vizualno umetnostjo, ki se bodo zvrstila v prvi polovici leta 2014 in so plod sodelovanja med SCCA-Ljubljana in Mestno galerijo Nova Gorica, se osredotoča na projekcijo kot medij in kot gradnik prostorske izkušnje v sodobni umetnosti z naslovom Neskončna ravnina: Razsežnost video prostora in umetnost projiciranja.