Duba Sambolec - Roke (04:10)
Produkcija: Filmska šola z Mirjano Borčić / Pionirski dom Ljubljana, 1969/1970
Film je posnet na 8mm črno-beli filmski trak. Nastal je na filmski šoli z Mirjano Borčić v Pionirskem domu v Ljubljani med študijem na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani in pred študijem kiparstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani.Amaterski film, kot ga imenuje umetnica, je sestavljen iz kratkih prizorov bližnjih posnetkov njenih rok pred temnim ozadjem s pokončnimi črtami. Po umetničinih besedah gre za animirani film z živim objektom. Izhodiščna...
DIVA 1970-1979
7 rezultatov med deli
Ana Nuša Dragan - H2O (02:00)
Produkcija: Ana Nuša Dragan, 1970
Po zgodnjih nemih črno-belih kratkih filmih je to avtoričin prvi bolj eksperimentalen film. Posnela ga je med poletno filmsko šolo v Kopru leta 1968. Je že zvočen in barven ter kaže tudi različne izrazne postopke in tudi večje znanje montaže. Takrat je s kolegom Tonetom Račkim vodila filmsko vzgojo v Pionirskem domu v Ljubljani, kjer so imeli kamero in 88mm filme, možno je bilo tudi montirati.
Produkcija: Ana Nuša Dragan, 1970
Po zgodnjih nemih črno-belih kratkih filmih je to avtoričin prvi bolj eksperimentalen film. Posnela ga je med poletno filmsko šolo v Kopru leta 1968. Je že zvočen in barven ter kaže tudi različne izrazne postopke in tudi večje znanje montaže. Takrat je s kolegom Tonetom Račkim vodila filmsko vzgojo v Pionirskem domu v Ljubljani, kjer so imeli kamero in 88mm filme, možno je bilo tudi montirati.
Ana Nuša Dragan - Komunikacija gastronomija (02:45)
Produkcija: Ana Nuša Dragan, 1971
Komunikacija gastronomije je eden zgodnjih 8mm filmov avtorice. Podnaslov daje napotke k razumevanju avtoričinih izhodišč: SELEKTIVNA RELACIJA DOGODKA ZAPOREDNA KOMUNIKACIJA AKUMULACIJA – DISTRIBUCIJA POVRATNA KOMUNIKACIJA APETIT – HRANA. Film prikazuje različne akterje, ki sede za mizo v vrtu jejo različno hrano. Kamera je statična, akterji vstopajo v kader in se menjavajo. Ana Nuša Dragan je o temi filma povedala: Zelo me je zanimalo, kako različni ljudje...
Produkcija: Ana Nuša Dragan, 1971
Komunikacija gastronomije je eden zgodnjih 8mm filmov avtorice. Podnaslov daje napotke k razumevanju avtoričinih izhodišč: SELEKTIVNA RELACIJA DOGODKA ZAPOREDNA KOMUNIKACIJA AKUMULACIJA – DISTRIBUCIJA POVRATNA KOMUNIKACIJA APETIT – HRANA. Film prikazuje različne akterje, ki sede za mizo v vrtu jejo različno hrano. Kamera je statična, akterji vstopajo v kader in se menjavajo. Ana Nuša Dragan je o temi filma povedala: Zelo me je zanimalo, kako različni ljudje...
Miha Vipotnik - Kratka dela za TV (10:00)
Podnaslov: iTV napovedniki, inserti oddaj in avtorske reklame
Produkcija: 1974/2002
Napovedniki in inserti iz TV oddaj iz osemdesetih let kažejo kreativno delo Mihe Vipotnika za javno televizijo (RTV Ljubljana). TV reklame, ki jih je Miha Vipotnik naredil za različne slovenske proizvajalce in njihove blagovne znamke med letoma 1996 in 2002, kažejo spretnost v balansiranju med naročnikovimi zahtevami in željami ter Vipotnikovim nagnjenjem k eksperimentiranju v kadriranju, montaži in vnašanju nenavadnih postopkov tudi v ta komercialen žanr. Reklame imajo pogosto cinematični uči...
Podnaslov: iTV napovedniki, inserti oddaj in avtorske reklame
Produkcija: 1974/2002
Napovedniki in inserti iz TV oddaj iz osemdesetih let kažejo kreativno delo Mihe Vipotnika za javno televizijo (RTV Ljubljana). TV reklame, ki jih je Miha Vipotnik naredil za različne slovenske proizvajalce in njihove blagovne znamke med letoma 1996 in 2002, kažejo spretnost v balansiranju med naročnikovimi zahtevami in željami ter Vipotnikovim nagnjenjem k eksperimentiranju v kadriranju, montaži in vnašanju nenavadnih postopkov tudi v ta komercialen žanr. Reklame imajo pogosto cinematični uči...
Miha Vipotnik - Videogram 4 - 4 trakovi (29:02)
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976
Štirje trakovi s snemanja v Studiu 2, RTV Ljubljana: štiri kamere/režija in manipulacija televizijske slike in miksanje v realnem času, 1976-79 (VCR trakovi restavrirani in presneti na miniDV v studiu AV Works v Amsterdamu). Videogram 4 je krovni naslov projekta, ki ga je Miha Vipotnik razvijal v razponu treh let (1976–1979) v studiih RTV Ljubljana skupaj s slikarjem in pevcem Andrejem Trobentarjem, igralko Majo Boh in radijskim napovedovalcem Dušanom Rogljem.Dogajanje je bilo s...
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976
Štirje trakovi s snemanja v Studiu 2, RTV Ljubljana: štiri kamere/režija in manipulacija televizijske slike in miksanje v realnem času, 1976-79 (VCR trakovi restavrirani in presneti na miniDV v studiu AV Works v Amsterdamu). Videogram 4 je krovni naslov projekta, ki ga je Miha Vipotnik razvijal v razponu treh let (1976–1979) v studiih RTV Ljubljana skupaj s slikarjem in pevcem Andrejem Trobentarjem, igralko Majo Boh in radijskim napovedovalcem Dušanom Rogljem.Dogajanje je bilo s...
Miha Vipotnik - Video grafike (17:20)
Produkcija: RTV Slovenija, 1976/77
Zgodnji poizkusi računalniške animacije skozi interakcijo kamere in monitorja. Grafični znak je v nenehnem gibanju, efekti se spreminjajo z intervencijami roke pred monitorjem. (vir: Videodokument) Delo pristopa k slikarstvu v duhu časa in mu ponuja eksperimentalno dimenzijo, nedosegljivo klasičnemu slikarstvu. Nepredvidljivost eksperimenta spremeni politično držo umetnika, saj ta ne nadzira celotnega procesa dela, pač pa zgolj vzpostavi pogoje ter odnose med tehniko in subjektom. S tem si že...
Produkcija: RTV Slovenija, 1976/77
Zgodnji poizkusi računalniške animacije skozi interakcijo kamere in monitorja. Grafični znak je v nenehnem gibanju, efekti se spreminjajo z intervencijami roke pred monitorjem. (vir: Videodokument) Delo pristopa k slikarstvu v duhu časa in mu ponuja eksperimentalno dimenzijo, nedosegljivo klasičnemu slikarstvu. Nepredvidljivost eksperimenta spremeni politično držo umetnika, saj ta ne nadzira celotnega procesa dela, pač pa zgolj vzpostavi pogoje ter odnose med tehniko in subjektom. S tem si že...
Miha Vipotnik - Videogram 4 (28:22)
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976/79
S slojenjem slike (dvojne ekspozicije, tekoče spreminjanje podob, zamrznjena slika, solarizacija) in zvoka so se akterji performansa in predmeti v televizijskem studiu zlili v elektronske senzacije – v neskončne serije preosvetljenih, perforiranih in zlomljenih podob. Na podlagi dogajanja v TV studiu je bil postavljen multimedijski projekt (projekcije in instalacije) v Jakopičevi galeriji, zmontiran enokanalni video pa je bil predvajan kot ‘dekonstrukcija projekcije’ v okviru eksp...
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976/79
S slojenjem slike (dvojne ekspozicije, tekoče spreminjanje podob, zamrznjena slika, solarizacija) in zvoka so se akterji performansa in predmeti v televizijskem studiu zlili v elektronske senzacije – v neskončne serije preosvetljenih, perforiranih in zlomljenih podob. Na podlagi dogajanja v TV studiu je bil postavljen multimedijski projekt (projekcije in instalacije) v Jakopičevi galeriji, zmontiran enokanalni video pa je bil predvajan kot ‘dekonstrukcija projekcije’ v okviru eksp...