Damijan Kracina - Thylacinus Cynocephalus (00:01:09)
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
DIVA Enominutni video
10 rezultatov med deli
Amir Muratović - Napeto v kabinetu (00:01:00)
Produkcija: 2007
Video rekonstruira proces nastajanja umetniškega dela Irene Romih za razstavo v Kabinetu, ki je med letoma 2005 in 2008 gostoval v degradiranem dvoriščnem prostoru Galerije Škuc na Starem trgu 21 v Ljubljani. Kabinet je razvilo Društvo za domače raziskave za potrebe svojega delovanja kot premični razstavni prostor, ki je občasno gostil tudi druge umetnike. Umetnica Irena Romih je portretirana v različnih zankah, njeno telo pa je tako "vpeto" v prostor, ki ga določajo skulpture.
Produkcija: 2007
Video rekonstruira proces nastajanja umetniškega dela Irene Romih za razstavo v Kabinetu, ki je med letoma 2005 in 2008 gostoval v degradiranem dvoriščnem prostoru Galerije Škuc na Starem trgu 21 v Ljubljani. Kabinet je razvilo Društvo za domače raziskave za potrebe svojega delovanja kot premični razstavni prostor, ki je občasno gostil tudi druge umetnike. Umetnica Irena Romih je portretirana v različnih zankah, njeno telo pa je tako "vpeto" v prostor, ki ga določajo skulpture.
Sašo Podgoršek - The Model (00:04:58, 00:05:14)
Produkcija: Nord Cross Production, Mute Film, TV Slovenija, 1994
Glasbeni video spot za skladbo The Model zasedbe Demolition Group - predelava komada skupine Kraftwerk. Video se začne s 3D animacijo, ki prikazuje prihod umetnega antropomorfnega ženskega bitja. Izvedba rock skupine Demolition Group, ki se dogaja v gledališču, je nekakšen dialog med umetnim in organskim, med fizičnim in metafizičnim. Stvarni svet koncerta se nikoli ne sreča s temo svoje glasbe - ženskega modela. Povezava med temi subjekti je samo nakazana s montažnim efektom izkrivljanja slike. Gr...
Produkcija: Nord Cross Production, Mute Film, TV Slovenija, 1994
Glasbeni video spot za skladbo The Model zasedbe Demolition Group - predelava komada skupine Kraftwerk. Video se začne s 3D animacijo, ki prikazuje prihod umetnega antropomorfnega ženskega bitja. Izvedba rock skupine Demolition Group, ki se dogaja v gledališču, je nekakšen dialog med umetnim in organskim, med fizičnim in metafizičnim. Stvarni svet koncerta se nikoli ne sreča s temo svoje glasbe - ženskega modela. Povezava med temi subjekti je samo nakazana s montažnim efektom izkrivljanja slike. Gr...
Marko A. Kovačič - Živel 1. maj - Praznik dela / May Day Forever (00:01:20)
Produkcija: 2000
Kratek enominutni video, ki prikazuje izseke iz časopisnih člankov o praznovanju 1. maja. Sledijo izseki ter bližnji posnetki določenih motivov in komunističnih simbolov.
Produkcija: 2000
Kratek enominutni video, ki prikazuje izseke iz časopisnih člankov o praznovanju 1. maja. Sledijo izseki ter bližnji posnetki določenih motivov in komunističnih simbolov.
Marko A. Kovačič - Katastropolis (00:01:04)
Produkcija: M. A. Kovačič, 1997
Enominutni prelet mesta Katastropolis, ki ga je umetnik zgradil kot maketo - osnovno prizorišče za video Naprej v preteklost. Sestavljajo jo umetniški artefakti in najdeni predmeti iz različnih materialov, tehnik, prostorov in časov.
Produkcija: M. A. Kovačič, 1997
Enominutni prelet mesta Katastropolis, ki ga je umetnik zgradil kot maketo - osnovno prizorišče za video Naprej v preteklost. Sestavljajo jo umetniški artefakti in najdeni predmeti iz različnih materialov, tehnik, prostorov in časov.
Robertina Šebjanič - Bubble I (0:01:00)
Produkcija: 2007
Video delo je prikaz neznanih stiliziranih objektov, s katerimi avtorica vzpostavlja čutno in intimno vzdušje. Nedefinirana, nenavadna, mehka, premikajoča se stvar spominja na živo bitje, notranji organ ali pač povsem iracionalni, anorganski objekt, ki ga je nemogoče definirati. Video je opremljen z ambientalnim zvokom.
Produkcija: 2007
Video delo je prikaz neznanih stiliziranih objektov, s katerimi avtorica vzpostavlja čutno in intimno vzdušje. Nedefinirana, nenavadna, mehka, premikajoča se stvar spominja na živo bitje, notranji organ ali pač povsem iracionalni, anorganski objekt, ki ga je nemogoče definirati. Video je opremljen z ambientalnim zvokom.
Tanja Lažetić - The Wrong Place (00:00:52)
Produkcija: Tanja Lažetić, 2006
Avtorica na svoji poti z vlakom iz Ljubljane v Firence na brezimni železniški postaji zabeleži hipni prizor interakcije mladega para. Njun pogovor, ki ga gledalec ne sliši, nakazuje veliko mero pozitivne energije med osrediščenima protagonistoma. Nato avtorica s hitrim razsrediščenjem v kader zajame širši prostor glasnega in neosebnega javnega prostora, v katerem se prizor odvija.
Produkcija: Tanja Lažetić, 2006
Avtorica na svoji poti z vlakom iz Ljubljane v Firence na brezimni železniški postaji zabeleži hipni prizor interakcije mladega para. Njun pogovor, ki ga gledalec ne sliši, nakazuje veliko mero pozitivne energije med osrediščenima protagonistoma. Nato avtorica s hitrim razsrediščenjem v kader zajame širši prostor glasnega in neosebnega javnega prostora, v katerem se prizor odvija.
Ana Čigon - Nezlomljiva / Unbreakable (0:01:08)
Produkcija: Ana Čigon, 2008
Avtorica v videu dokumentira lomljenje vejic na drevesu v gozdu; vejice se stopnjujoče vse težje vdajajo in na koncu, v devetem kadru, pride do veje, ki se noče zlomiti. Video je razdeljen v devet kratkih kadrov, ki se končajo z zamrznitvijo podobe, a ostanejo vidni v mreži pravokotnih okvirjev slike, zadnji kader pa se umesti na sredinsko mesto. Video je posnet iz roke in se osredotoča izključno na bližnje posnetke.
Produkcija: Ana Čigon, 2008
Avtorica v videu dokumentira lomljenje vejic na drevesu v gozdu; vejice se stopnjujoče vse težje vdajajo in na koncu, v devetem kadru, pride do veje, ki se noče zlomiti. Video je razdeljen v devet kratkih kadrov, ki se končajo z zamrznitvijo podobe, a ostanejo vidni v mreži pravokotnih okvirjev slike, zadnji kader pa se umesti na sredinsko mesto. Video je posnet iz roke in se osredotoča izključno na bližnje posnetke.
Vesna Bukovec - Personal Advice (00:00:59)
Produkcija: V.B., 2010
Osebni nasvet sprva deluje kot razkrivanje skrivnosti, ki nam jo glas šepeta na uho, in nas nagovarja k upoštevanju nasveta. Nasvet je popolnoma nesmiseln niz besed, a kmalu se razkrije, da izhaja iz astroloških napovedi. Vizualna reprezentacija videa pa je popolnoma neosebna. Na dveh nivojih se predvaja besedilo, ki sugerira intelektualno obnašanje, in nagovarja na regresivni pristop. Besedilo govori računalniško obdelan androidni glas: »This is not the best time f...
Produkcija: V.B., 2010
Osebni nasvet sprva deluje kot razkrivanje skrivnosti, ki nam jo glas šepeta na uho, in nas nagovarja k upoštevanju nasveta. Nasvet je popolnoma nesmiseln niz besed, a kmalu se razkrije, da izhaja iz astroloških napovedi. Vizualna reprezentacija videa pa je popolnoma neosebna. Na dveh nivojih se predvaja besedilo, ki sugerira intelektualno obnašanje, in nagovarja na regresivni pristop. Besedilo govori računalniško obdelan androidni glas: »This is not the best time f...
Zoran Srdić Janežič - Drawing (00:01:01)
Produkcija:
Animacija nastaja z vzporednim dodajanjem in brisanjem različnih oblik. Na začetku gre za dokaj klasično animirano risbo, kjer se z ogljem realizirajo napetosti v prostoru in igra svetlobe in sence. Postopoma pa kamera postaja vse bol motna in na koncu so površine vse manj raspoznavne. Tako imamo dvojni ritem, prvi ki je realiziran s umetnikovo risbo, in drugi, ki ga določa manipulacija z ostrino posnetka.
Produkcija:
Animacija nastaja z vzporednim dodajanjem in brisanjem različnih oblik. Na začetku gre za dokaj klasično animirano risbo, kjer se z ogljem realizirajo napetosti v prostoru in igra svetlobe in sence. Postopoma pa kamera postaja vse bol motna in na koncu so površine vse manj raspoznavne. Tako imamo dvojni ritem, prvi ki je realiziran s umetnikovo risbo, in drugi, ki ga določa manipulacija z ostrino posnetka.