Miha Vipotnik - Prostor 2 (01:53)
Produkcija: Max-Max (Brut), 1986
Avtor v svojem video delu poda ironično izjavo, ki se nanaša na stanje takratne domače video produkcije in njene (ne)vključenosti v televizijski program (posnete za oddajo "Petak u 22", TV Beograd, 1984). Umetnik sprva v slogu televizijskih napovedovalcev sedi v studiu. Avtorjeva izjava se nadaljuje v offu preko montaže segmentov njegovega starejšega črno-belega videa z naslovom Prostor, obdelanih s chroma key postopkom. Video je bil predvajan v sklopu Avtovizije (1986), prve oddaje o avt...
DIVA Eksperimentalni video
328 rezultatov med deli
Vuk Ćosić - Deep ASCII (01:00:05)
Produkcija: 1998
ASCII konverzija slike iz znanega pornografskega filma Globoko grlo. Avtor reducira prostornost slike na kombinacijo črne in zelene barve in nekaj različnih simbolov. Zanima ga obstojnost podatkov, a gre tudi za bolj kompleksno vprašanje glede prenosa informacij. Video Deep ASCII se igra z mejo, na kateri informacije izginjajo.
Produkcija: 1998
ASCII konverzija slike iz znanega pornografskega filma Globoko grlo. Avtor reducira prostornost slike na kombinacijo črne in zelene barve in nekaj različnih simbolov. Zanima ga obstojnost podatkov, a gre tudi za bolj kompleksno vprašanje glede prenosa informacij. Video Deep ASCII se igra z mejo, na kateri informacije izginjajo.
Jasna Hribernik, Zmago Lenardič - Elsa und Lohengrin (0:03:15)
Produkcija: VPK, 1997
Variacija na Wagnerjevo opero Lohengrin. Baletka pleše na glasbo opere, ki se pozneje spremeni v moderno pesem. Hkrati klasična baletka postane moderna plesalka, obe pa se gibljeta nad podobo ženske, ki leži pod prosojno plastiko in vrtnicami. Sneguljčica ali Laura Palmer? (vir: Videodokument)
Produkcija: VPK, 1997
Variacija na Wagnerjevo opero Lohengrin. Baletka pleše na glasbo opere, ki se pozneje spremeni v moderno pesem. Hkrati klasična baletka postane moderna plesalka, obe pa se gibljeta nad podobo ženske, ki leži pod prosojno plastiko in vrtnicami. Sneguljčica ali Laura Palmer? (vir: Videodokument)
Jasna Hribernik - Carte Postale (06:32)
Produkcija: TV Slovenija, 1997
S plastenjem slike avtorica sočasno predstavi sedanjost in preteklost: sedanjost predstavlja rušenje hiše, preteklost pa odlomki iz pisem ljudi, ki so v tej hiši živeli. Glas v offu prebira vsebino pisem, vendar kmalu postane nerazumljiv. Video postavlja vprašanje, kdo nam pravzaprav daje pravico, da brskamo po intimi anonimnih ljudi. Za trenutek uzremo tudi njihove obraze na fotografijah, ki so natanko tisto, kar mi še nismo: zgodovina. (vir: Videodokument)
Produkcija: TV Slovenija, 1997
S plastenjem slike avtorica sočasno predstavi sedanjost in preteklost: sedanjost predstavlja rušenje hiše, preteklost pa odlomki iz pisem ljudi, ki so v tej hiši živeli. Glas v offu prebira vsebino pisem, vendar kmalu postane nerazumljiv. Video postavlja vprašanje, kdo nam pravzaprav daje pravico, da brskamo po intimi anonimnih ljudi. Za trenutek uzremo tudi njihove obraze na fotografijah, ki so natanko tisto, kar mi še nismo: zgodovina. (vir: Videodokument)
Marko A. Kovačič - Naprej v preteklost (0:09:30)
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK, 1995
Video se ukvarja z našim razumevanjem oddaljene prihodnosti skozi konkreten primer arheologije 23. stoletja. Nosilni element je naracija - monolog profesorja in arheologa iz 23. stoletja, ki nadobudnemu študentu razkazuje najdišče Katastropolis. Tam domujejo plastosi, bitja, sestavljena iz organskih in mehanskih delov, ki so/bodo preživela atomsko katastrofo. Ta civilizacija plastosov zaposljuje avtorja v vrsti instalacij, performansov in video del. Osnovno izrazno sredstvo je chroma...
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK, 1995
Video se ukvarja z našim razumevanjem oddaljene prihodnosti skozi konkreten primer arheologije 23. stoletja. Nosilni element je naracija - monolog profesorja in arheologa iz 23. stoletja, ki nadobudnemu študentu razkazuje najdišče Katastropolis. Tam domujejo plastosi, bitja, sestavljena iz organskih in mehanskih delov, ki so/bodo preživela atomsko katastrofo. Ta civilizacija plastosov zaposljuje avtorja v vrsti instalacij, performansov in video del. Osnovno izrazno sredstvo je chroma...
Damijan Kracina - Zoospective (00:11:53)
Podnaslov: (Zoological Retrospective)
Produkcija: 2000
Video povzema temeljni motiv umetnikovega dela: ogrožene živalske vrste in fiktivne fantastične živali prihodnosti. Spremljamo omnibus petih samostojnih video del in dodatnih grobih video materialov. Najprej spremljamo "proteus" računalniško generirano gibanje človeške ribice, sledi Intervju z ogroženo vrsto, v katerem je prikazan frontalni posnetek soške postrvi, ki odpira usta, kakor bi govorila. Slika se izmenično prepleta z videom Akvarium, kjer spremljamo posnetek jate so&s...
Podnaslov: (Zoological Retrospective)
Produkcija: 2000
Video povzema temeljni motiv umetnikovega dela: ogrožene živalske vrste in fiktivne fantastične živali prihodnosti. Spremljamo omnibus petih samostojnih video del in dodatnih grobih video materialov. Najprej spremljamo "proteus" računalniško generirano gibanje človeške ribice, sledi Intervju z ogroženo vrsto, v katerem je prikazan frontalni posnetek soške postrvi, ki odpira usta, kakor bi govorila. Slika se izmenično prepleta z videom Akvarium, kjer spremljamo posnetek jate so&s...
Jurij Korenc - Svetloba sence (0:27:20)
Podnaslov: predstava Svetloba giba, svetloba sence
Produkcija: Cankarjev dom, Viba film, Studio 37, 1987
Video tematizira proceduro izdelave skulpture; statični kadri ob dramatični ambientalni glasbi prikazujejo zamrznjene in gibljive slike kiparskega materiala - gline. Roke kiparke začno gnesti material in ga obdelovati v figuralno skulpturo. Premiki rok so počasni in skoraj elegantni, prizori se sprevržejo v abstraktni, zamegljeni prikaz plesočih figur, ki postajajo vse bolj jasne. Rezultat celotne procedure je stoječi ženski akt.
Podnaslov: predstava Svetloba giba, svetloba sence
Produkcija: Cankarjev dom, Viba film, Studio 37, 1987
Video tematizira proceduro izdelave skulpture; statični kadri ob dramatični ambientalni glasbi prikazujejo zamrznjene in gibljive slike kiparskega materiala - gline. Roke kiparke začno gnesti material in ga obdelovati v figuralno skulpturo. Premiki rok so počasni in skoraj elegantni, prizori se sprevržejo v abstraktni, zamegljeni prikaz plesočih figur, ki postajajo vse bolj jasne. Rezultat celotne procedure je stoječi ženski akt.
Neven Korda, Zemira Alajbegović - The Sand Collectors (00:12:34)
Produkcija: V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, 1995
Video work tells a story of an art collector as remembered by herself in her old age, and as narrated by her friend, a psychoanalyst. Thru this narrative the authors deal with the spirit of avant-garde art in the first half of the 20th century. By layering black and white and colour images and sounds the work creates a deep and lively emotional space. (Source: Videodokument)
Produkcija: V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, 1995
Andrej Lupinc - V 8. minutah okoli sveta / In 8 Minutes around the World (00:09:38)
Produkcija: TV Slovenija, filmski laboratorij, 1990-2000
Avtorski dokumentarni video kolaž vključuje posnetke, nastale na različnih krajih sveta, ki jih je avtor obiskal kot snemalec RTV Slovenija. Raznolikost estetik je prikazana skozi kompilacijo posnetkov iz različnih kontinentov. Ustaljen ritem različnih posnetkov te poenoti in razbije navidezne simbolne razlike. Video bi bila idealna vizualizacija Levi-Straussove antropološke teorije, ki jo je razvil v svoji knjigi Rasa in zgodovina. Uporabljena pesem skupine Buldožer "Svaki čovjek ima svoj blue...
Produkcija: TV Slovenija, filmski laboratorij, 1990-2000
Avtorski dokumentarni video kolaž vključuje posnetke, nastale na različnih krajih sveta, ki jih je avtor obiskal kot snemalec RTV Slovenija. Raznolikost estetik je prikazana skozi kompilacijo posnetkov iz različnih kontinentov. Ustaljen ritem različnih posnetkov te poenoti in razbije navidezne simbolne razlike. Video bi bila idealna vizualizacija Levi-Straussove antropološke teorije, ki jo je razvil v svoji knjigi Rasa in zgodovina. Uporabljena pesem skupine Buldožer "Svaki čovjek ima svoj blue...
Damijan Kracina - Točka nič / Point Zero (00:02:07)
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".