Marko A. Kovačič - Pesem mesa in podoba je telo postala (00:15:56)
Produkcija: ŠKUC - Forum / koprodukcija Marijan Osole - Max, 1985
Narativna zgodba videa temelji na filmskem žanru kriminalke in je opremljena z glasbo iz dveh Hitchcockovih filmov. Podobe so polne citatov iz zgodovine umetnosti in filma (Man Ray, Sergej Eisenstein), ki se znotraj videa plastijo in pomnožujejo. Dinamika slike je prilagojena glasbeni spremljavi (Bernard Herrmann), za katero je značilen filmski suspenz. (Vir: DIVA)
DIVA Narativni video
52 rezultatov med deli
Jasna Hribernik - Lok Telesa / The Body Bow (00:18:21)
Produkcija: Sfinga, TV Slovenija, 1996
Video prikazuje potovanje Jasne Knez, plesalke izraznega plesa, po nekdanji Jugoslaviji v poznih sedemdesetih letih. Na tem potovanju je ustvarjala nove plesne elemente, za katere je iskala navdih v posebnostih posamičnih kulturnih področij. Vizualno skladnost gibanja telesa in geografije prostorov spremlja grafični znak, ki je nastal po motivih stečkov – srednjeveških bogomilskih nagrobnikov iz BiH, ki so eno najbolj izvirnih del evropske ljudske umetnosti in hkrati dokument o križanju različnih k...
Produkcija: Sfinga, TV Slovenija, 1996
Video prikazuje potovanje Jasne Knez, plesalke izraznega plesa, po nekdanji Jugoslaviji v poznih sedemdesetih letih. Na tem potovanju je ustvarjala nove plesne elemente, za katere je iskala navdih v posebnostih posamičnih kulturnih področij. Vizualno skladnost gibanja telesa in geografije prostorov spremlja grafični znak, ki je nastal po motivih stečkov – srednjeveških bogomilskih nagrobnikov iz BiH, ki so eno najbolj izvirnih del evropske ljudske umetnosti in hkrati dokument o križanju različnih k...
Marko A. Kovačič - No More Heroes Any More (0:18:15)
Produkcija: V.S. VIDEO/Forum Ljubljana, 1992
Video se na parodičen in grotesken način loteva vojne tematike. Glavna protagonista, oziroma antagonista - zlohotna in preračunljiva politična vodje, sta s pomočjo Chroma key postopka umeščena v televizijski studijo, kjer se odvija t.i. Kraljeva igra. Vojna bitka metaforično zapakirana v sprevrženo partijo šaha, ki resnične ljudi vidi kot igrače v rokah škodoželjnih in pohlepnih politikov, postaja vedno bolj blazna in neobvladljiva. Performativen značaj videa igralcema dopu&...
Produkcija: V.S. VIDEO/Forum Ljubljana, 1992
Video se na parodičen in grotesken način loteva vojne tematike. Glavna protagonista, oziroma antagonista - zlohotna in preračunljiva politična vodje, sta s pomočjo Chroma key postopka umeščena v televizijski studijo, kjer se odvija t.i. Kraljeva igra. Vojna bitka metaforično zapakirana v sprevrženo partijo šaha, ki resnične ljudi vidi kot igrače v rokah škodoželjnih in pohlepnih politikov, postaja vedno bolj blazna in neobvladljiva. Performativen značaj videa igralcema dopu&...
Marko A. Kovačič - Naprej v preteklost (0:09:30)
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK, 1995
Video se ukvarja z našim razumevanjem oddaljene prihodnosti skozi konkreten primer arheologije 23. stoletja. Nosilni element je naracija - monolog profesorja in arheologa iz 23. stoletja, ki nadobudnemu študentu razkazuje najdišče Katastropolis. Tam domujejo plastosi, bitja, sestavljena iz organskih in mehanskih delov, ki so/bodo preživela atomsko katastrofo. Ta civilizacija plastosov zaposljuje avtorja v vrsti instalacij, performansov in video del. Osnovno izrazno sredstvo je chroma...
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK, 1995
Video se ukvarja z našim razumevanjem oddaljene prihodnosti skozi konkreten primer arheologije 23. stoletja. Nosilni element je naracija - monolog profesorja in arheologa iz 23. stoletja, ki nadobudnemu študentu razkazuje najdišče Katastropolis. Tam domujejo plastosi, bitja, sestavljena iz organskih in mehanskih delov, ki so/bodo preživela atomsko katastrofo. Ta civilizacija plastosov zaposljuje avtorja v vrsti instalacij, performansov in video del. Osnovno izrazno sredstvo je chroma...
Damijan Kracina, Katarina Toman Kracina - Marmelada / Marmalade (00:03:37)
Produkcija: 2004
Ali poznate občutek, ko jeste marmelado brez kruha in masla in vas začne ščemeti tam nekje pri korenu jezika? Prismoli se vam na zgornje nebo in njen okus ostane še dolgo z vami. To je ta marmelada, doma narejena in polna sladkorja. V videu Marmelada pa spoznamo še drugo, res praktično rabo te sladke zmesi. Nekdaj in ponekod so jo namreč namazali na ploščice, ki so ohranjale toploto štedilnika na drva in polepšale kuhinjski kotiček. In to "lepilo" je držalo več let. To je zgodba, ki se spl...
Produkcija: 2004
Ali poznate občutek, ko jeste marmelado brez kruha in masla in vas začne ščemeti tam nekje pri korenu jezika? Prismoli se vam na zgornje nebo in njen okus ostane še dolgo z vami. To je ta marmelada, doma narejena in polna sladkorja. V videu Marmelada pa spoznamo še drugo, res praktično rabo te sladke zmesi. Nekdaj in ponekod so jo namreč namazali na ploščice, ki so ohranjale toploto štedilnika na drva in polepšale kuhinjski kotiček. In to "lepilo" je držalo več let. To je zgodba, ki se spl...
Neven Korda, Zemira Alajbegović - The Sand Collectors (00:12:34)
Produkcija: V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, 1995
Video work tells a story of an art collector as remembered by herself in her old age, and as narrated by her friend, a psychoanalyst. Thru this narrative the authors deal with the spirit of avant-garde art in the first half of the 20th century. By layering black and white and colour images and sounds the work creates a deep and lively emotional space. (Source: Videodokument)
Produkcija: V.S. Video / Forum Ljubljana & TV Slovenija, 1995
Andrej Lupinc - Mladina gradi / The Youth Constructs (0:22:06)
Produkcija: Brut, 1985
Tehnološko obdelani posnetki propagandno-dokumentarnih filmov Mladina gradi, Obzornik, 3. kongres ZSMS v režiji Franceta Štiglica v pozitivistični in ohrabrujoči maniri, značilni za tovrstne filme, prikazujejo mladinske brigade, ki pomagajo pri obnovi Jugoslavije po njeni osvoboditvi. Pripovedovalec gledalca pouči o dogajanju med drugo svetovno vojno, nato pa povsem osebno predstavi brigade in nekaj najbolj pridnih udeležencev z naštevanjem njihovih dosežkov. Film spremlja instrumentalna in zborov...
Produkcija: Brut, 1985
Tehnološko obdelani posnetki propagandno-dokumentarnih filmov Mladina gradi, Obzornik, 3. kongres ZSMS v režiji Franceta Štiglica v pozitivistični in ohrabrujoči maniri, značilni za tovrstne filme, prikazujejo mladinske brigade, ki pomagajo pri obnovi Jugoslavije po njeni osvoboditvi. Pripovedovalec gledalca pouči o dogajanju med drugo svetovno vojno, nato pa povsem osebno predstavi brigade in nekaj najbolj pridnih udeležencev z naštevanjem njihovih dosežkov. Film spremlja instrumentalna in zborov...
Andrej Lupinc - Odvrženi (00:42:42)
Podnaslov: Adaptacija gledališke igre Roberto Zucco
Produkcija: TV Slovenija, 1997
Zgodba o turistu, ki se zgubi v južnoameriškem velemestu in zaide v nevarno predmestje, kjer sreča čudno družino in Roberta Zucca, avanturista, pesnika in morilca. Gre za ekranizacijo znane drame Roberto Zucco francoskega dramatika Bernard-Marie Koltèsa. Video je posnet kot reportaža s terena. Ženska z mikorofonom spremlja dogodke, kot da bi o tem poročala za TV dnevnik. Avtorju videa je uspelo gledalcu ponuditi gledališko predstavo na odprtem, ki se dogaja po celem mestu, a vendar ostaja v gestu...
Podnaslov: Adaptacija gledališke igre Roberto Zucco
Produkcija: TV Slovenija, 1997
Zgodba o turistu, ki se zgubi v južnoameriškem velemestu in zaide v nevarno predmestje, kjer sreča čudno družino in Roberta Zucca, avanturista, pesnika in morilca. Gre za ekranizacijo znane drame Roberto Zucco francoskega dramatika Bernard-Marie Koltèsa. Video je posnet kot reportaža s terena. Ženska z mikorofonom spremlja dogodke, kot da bi o tem poročala za TV dnevnik. Avtorju videa je uspelo gledalcu ponuditi gledališko predstavo na odprtem, ki se dogaja po celem mestu, a vendar ostaja v gestu...
Sašo Podgoršek - Koza je preživela (00:09:03)
Produkcija: 1992
Posnetki prikazujejo posameznike, ki se zbirajo pred zapornico: oseba v avtomobilu, ki čaka na svoje dekle, oseba na vozu, oseba na motorju in nekdo s kozo v naročju. Kolona pred zapornico čaka na vlak, vname se pretep, koza pa se v zmedi znajde privezana na zapornico, ki se, ko vlak odide, dvigne s kozo vred. Video predstavlja zrežirane komične prizore, ki prikazujejo resničnost sodobne družbe.
Produkcija: 1992
Posnetki prikazujejo posameznike, ki se zbirajo pred zapornico: oseba v avtomobilu, ki čaka na svoje dekle, oseba na vozu, oseba na motorju in nekdo s kozo v naročju. Kolona pred zapornico čaka na vlak, vname se pretep, koza pa se v zmedi znajde privezana na zapornico, ki se, ko vlak odide, dvigne s kozo vred. Video predstavlja zrežirane komične prizore, ki prikazujejo resničnost sodobne družbe.
Nataša Prosenc Stearns - Čas? / Time? (0:01:18 in 0:01:17, na št. 69 0:01:18)
Produkcija: TV Slovenija, 1990
Medijska podoba - ura, ki napoveduje začetek televizijskih poročil - s ponavljanjem doseže status stereotipa. Avtorica hoče zamajati »zamrznjenost« te podobe, tako da jo preoblikuje in s tem postopkom času zopet povrne njegov naravni in neprekinjeni tok. Ironija pogojuje idejni in oblikovni izraz tega dela. (VD)
Produkcija: TV Slovenija, 1990
Medijska podoba - ura, ki napoveduje začetek televizijskih poročil - s ponavljanjem doseže status stereotipa. Avtorica hoče zamajati »zamrznjenost« te podobe, tako da jo preoblikuje in s tem postopkom času zopet povrne njegov naravni in neprekinjeni tok. Ironija pogojuje idejni in oblikovni izraz tega dela. (VD)