Nataša Prosenc Stearns - Zasip (00:03:35)
Produkcija: 2012
Avtorica je video instalacijo prvotno zasnovala za in-situ postavitev v okviru likovnih prireditev Evropske prestolnice kulture Maribor v bastiji Pokrajinskega muzeja Maribor. Video instalacija je refleksija novega zgodovinskega prostora. S tremi paralelnimi projekcijami padajočih kamnov, zemlje in proda, je umetnica oživela celotni prostor. Avtorico je do zemeljskih materialov pripeljal razmislek o zgodovini srednjeveške gradnje, a naredila je delo, v katerem poetično oživijo sloji zgodovine kot plazo...
DIVA zgodovina
59 rezultatov med deli
Ana Čigon - Drage dame, hvala (galerija Kapelica) (00:05:06)
Podnaslov: Digitalni performans
Produkcija: Galerija Kapelica, 2011
DRAGE DAME, HVALA - druga verzija Digitalni performans, trajanje performansa cca 30 min, 2011 Scenografija: interaktivna projekcija in interaktivni osvetljava preko enega reflektorja, tla popisana z imeni umetnikov (ob začetku performansa, med performansom dodana še ženska imena). Tehnologija: Arduino Duemila in LilyPad, XBee, accelerometer, soft circuit, dimmer. program.: PD in Arduino. Prva verzija performansa Drage dame, hvala je bila izvedena na AGRFT v okviru predmeta Umetnost giba v času ma...
Podnaslov: Digitalni performans
Produkcija: Galerija Kapelica, 2011
DRAGE DAME, HVALA - druga verzija Digitalni performans, trajanje performansa cca 30 min, 2011 Scenografija: interaktivna projekcija in interaktivni osvetljava preko enega reflektorja, tla popisana z imeni umetnikov (ob začetku performansa, med performansom dodana še ženska imena). Tehnologija: Arduino Duemila in LilyPad, XBee, accelerometer, soft circuit, dimmer. program.: PD in Arduino. Prva verzija performansa Drage dame, hvala je bila izvedena na AGRFT v okviru predmeta Umetnost giba v času ma...
Ana Čigon - Drage dame, hvala – Rdeče zore (00:12:30)
Produkcija: KUD Mreža, 2013
Drage dame, hvala je performans v nastajanju/spreminjanju, ki je bil izveden v več različicah. Rdeča nit, ki povezuje vse izvedbe, je tematiziranje podreprezentiranosti žensk v umetnostni zgodovini in teoriji, umetnostnih institucijah in širšem kolektivnem spominu. Vizualna, akcijska in vsebinska plat performansa se spreminjajo glede na kontekst, znotraj katerega se le-ta zgodi, ter glede na spoznanja, ki jih prinašajo predhodne izvedbe. Ena od problematik, ki se je pokazala v predhodnih performansih,...
Produkcija: KUD Mreža, 2013
Drage dame, hvala je performans v nastajanju/spreminjanju, ki je bil izveden v več različicah. Rdeča nit, ki povezuje vse izvedbe, je tematiziranje podreprezentiranosti žensk v umetnostni zgodovini in teoriji, umetnostnih institucijah in širšem kolektivnem spominu. Vizualna, akcijska in vsebinska plat performansa se spreminjajo glede na kontekst, znotraj katerega se le-ta zgodi, ter glede na spoznanja, ki jih prinašajo predhodne izvedbe. Ena od problematik, ki se je pokazala v predhodnih performansih,...
Ana Čigon - Spominjanje Drugih (00:45:54)
Produkcija: Ana Čigon, Stacion - Center for Contemporary Art, Prishtina - Kosovo, Mestna galerija Ljubljana, 2015
Remembering the Others (Spominjanje Drugih) je dokumentarni film o pomenu in moči javnih spomenikov. V filmu teoretičarke, aktivistke, študentke, umetnice in umetnik iz Prištine na Kosovu govorijo o javnih spomenikih. Ugotavljajo, kateri ljudje imajo privilegij, da so zastopani v spomenikih, zakaj ni spomenikov, ki bi bili posvečeni ženskim osebnostim in katere so še druge družbene skupine, ki so izključene iz reprezentacije v javnih obeležjih. Film izjavlja, da bo, dokler bodo z...
Produkcija: Ana Čigon, Stacion - Center for Contemporary Art, Prishtina - Kosovo, Mestna galerija Ljubljana, 2015
Remembering the Others (Spominjanje Drugih) je dokumentarni film o pomenu in moči javnih spomenikov. V filmu teoretičarke, aktivistke, študentke, umetnice in umetnik iz Prištine na Kosovu govorijo o javnih spomenikih. Ugotavljajo, kateri ljudje imajo privilegij, da so zastopani v spomenikih, zakaj ni spomenikov, ki bi bili posvečeni ženskim osebnostim in katere so še druge družbene skupine, ki so izključene iz reprezentacije v javnih obeležjih. Film izjavlja, da bo, dokler bodo z...
Neven Korda, Zemira Alajbegović - Avtobus (00:11:10)
Produkcija: TV Slovenija, 1993
Začetek videa določa grafični znak, iz katerega vzniknejo podobe, in nas s tem opozarja, da je dokumentarnost zgolj artefakt. Pripovedovalec lista po dokumentih in rekonstruira Lelino življenje: v srednjem veku je bila obtožena čarovništva, v dvajsetem stoletju se znajde v vojni, v prihodnosti bo zapustila planet. S plastenjem slike se Lelina individualna usoda vpisuje v usodo človeštva, edino televizijski posnetki jugoslovanske vojne so prikazani enoplastno, čisto. Televizijska slika...
Produkcija: TV Slovenija, 1993
Začetek videa določa grafični znak, iz katerega vzniknejo podobe, in nas s tem opozarja, da je dokumentarnost zgolj artefakt. Pripovedovalec lista po dokumentih in rekonstruira Lelino življenje: v srednjem veku je bila obtožena čarovništva, v dvajsetem stoletju se znajde v vojni, v prihodnosti bo zapustila planet. S plastenjem slike se Lelina individualna usoda vpisuje v usodo človeštva, edino televizijski posnetki jugoslovanske vojne so prikazani enoplastno, čisto. Televizijska slika...
Zemira Alajbegović - Urbanaria (00:01:50)
Podnaslov: TV oddaja / TV show
Produkcija: TV Slovenija, 1996
Izjava Barbare Borčić, ene od kustosinje razstavnega projekta Urbanaria o dvodnevnem dogodku Predstavitev Metelkove: konferenca, diskusije, ogledi in projekcije (14. in 15. februarja 1996). Urbanaria je bila prva razstava Sorosovega centra za sodobno umetnost - Ljubljana (pozneje SCCA-Ljubljana). Tematizirala je umetnost v urbanem okolju, bila pa je razdeljena na dva dela: konceptualno razstavo vseh petdesetih predlogov, prispelih na javni razpis, in realizacijo trinajstih projektov na različnih lokacija...
Podnaslov: TV oddaja / TV show
Produkcija: TV Slovenija, 1996
Izjava Barbare Borčić, ene od kustosinje razstavnega projekta Urbanaria o dvodnevnem dogodku Predstavitev Metelkove: konferenca, diskusije, ogledi in projekcije (14. in 15. februarja 1996). Urbanaria je bila prva razstava Sorosovega centra za sodobno umetnost - Ljubljana (pozneje SCCA-Ljubljana). Tematizirala je umetnost v urbanem okolju, bila pa je razdeljena na dva dela: konceptualno razstavo vseh petdesetih predlogov, prispelih na javni razpis, in realizacijo trinajstih projektov na različnih lokacija...
Miha Vipotnik - Čas alikvotnih delcev (12:00)
Produkcija: Slovenski etnografski muzej, 2013
Video/Film je nastal ob praznovanju 90-letnice Slovenskega etnografskega muzeja in prikazuje bogastvo muzejskih zbirkiz različnih geografskih okolij. Uporabljeno je avdiovizualno gradivo iz muzejskega arhiva. Filmski in zvočni dokumenti/posnetki so na novo urejeni in tvorijo vizualno-zvočno kompozicijo, ki skozi fragmente prikazuje eno od mogočih zgodb kulture in ustvarja snovno in nesnovno zmes spomina. Video Besede je uvodni "besedni" prolog k filmu Čas alikvotnih delcev. Je nekakšen epigraf i...
Produkcija: Slovenski etnografski muzej, 2013
Video/Film je nastal ob praznovanju 90-letnice Slovenskega etnografskega muzeja in prikazuje bogastvo muzejskih zbirkiz različnih geografskih okolij. Uporabljeno je avdiovizualno gradivo iz muzejskega arhiva. Filmski in zvočni dokumenti/posnetki so na novo urejeni in tvorijo vizualno-zvočno kompozicijo, ki skozi fragmente prikazuje eno od mogočih zgodb kulture in ustvarja snovno in nesnovno zmes spomina. Video Besede je uvodni "besedni" prolog k filmu Čas alikvotnih delcev. Je nekakšen epigraf i...
Nika Oblak & Primož Novak - 900 m3 Sand (00:10:21)
Produkcija: Universitätskulturzentrum UNIKUM, Klagenfurt in cooperation with section.a, Vienna, 2014
'900 m3 Sand' je video instalacija, ki je nastala kot odziv na specifično lokacijo, kaverno iz 1. svetovne vojne na gori Sabotin blizu Nove Gorice. Volumen 900m3 ustreza volumnu kaverne, ki so jo izkopali vojaki predvsem ročno v toku dveh let. Bager v kamnolomu je na zahtevo Nike Oblak & Primoža Novaka v enem dnevu navozil 900m3 velik kup peska. Akcija se navezuje na absurdno količino dela vloženega v konstrukcijo bojišča ter nesmisel vojne. (Vir: Nika Oblak & Primož Novak)
Produkcija: Universitätskulturzentrum UNIKUM, Klagenfurt in cooperation with section.a, Vienna, 2014
'900 m3 Sand' je video instalacija, ki je nastala kot odziv na specifično lokacijo, kaverno iz 1. svetovne vojne na gori Sabotin blizu Nove Gorice. Volumen 900m3 ustreza volumnu kaverne, ki so jo izkopali vojaki predvsem ročno v toku dveh let. Bager v kamnolomu je na zahtevo Nike Oblak & Primoža Novaka v enem dnevu navozil 900m3 velik kup peska. Akcija se navezuje na absurdno količino dela vloženega v konstrukcijo bojišča ter nesmisel vojne. (Vir: Nika Oblak & Primož Novak)
Anja Medved - Mesto na travniku (01:03:00)
Podnaslov: videoesej o Novi Gorici
Produkcija: Kinoatelje, 2004
Ob priključitvi Primorske k Jugoslaviji je Gorica ostala v Italiji. Na jugoslovanski strani so leta 1948 začeli graditi novo Gorico. Mesto na travniku, na močvirju, na zapuščenem pokopališču ob stari Frnaži je dolga leta stalo kot skelet sredi praznega prostora ob neizmerno široki ulici, ki ni nikamor vodila. Ljudje, ki so se vanj selili iz vseh koncev in krajev, so kmalu ugotovili, da so se znašli na “divjem zahodu” in da si bodo Novo Gorico morali zgraditi sam...
Podnaslov: videoesej o Novi Gorici
Produkcija: Kinoatelje, 2004
Ob priključitvi Primorske k Jugoslaviji je Gorica ostala v Italiji. Na jugoslovanski strani so leta 1948 začeli graditi novo Gorico. Mesto na travniku, na močvirju, na zapuščenem pokopališču ob stari Frnaži je dolga leta stalo kot skelet sredi praznega prostora ob neizmerno široki ulici, ki ni nikamor vodila. Ljudje, ki so se vanj selili iz vseh koncev in krajev, so kmalu ugotovili, da so se znašli na “divjem zahodu” in da si bodo Novo Gorico morali zgraditi sam...
Luka Prinčič - Oziranja: Maya Deren (00:12:02)
Produkcija: 2007
Video delo je produkt filmskega performansa v živo, ki za temelj svoje raziskave vzame filmski opus avantgardne umetnice Maye Deren. Z vizualno in zvočno manipulacijo in montažo materiala v realnem času avtor vzpostavlja dialog med sodobnostjo in preteklostjo ter na ta način išče svoj lasten odnos z zgodovino. Maya Deren (1917-1961) je bila ameriška avantgardna filmska umetnica, montažerka, performerka, filmska teoretičarka, plesalka, pesnica in fotografinja, rojena v Kievu.
Produkcija: 2007
Video delo je produkt filmskega performansa v živo, ki za temelj svoje raziskave vzame filmski opus avantgardne umetnice Maye Deren. Z vizualno in zvočno manipulacijo in montažo materiala v realnem času avtor vzpostavlja dialog med sodobnostjo in preteklostjo ter na ta način išče svoj lasten odnos z zgodovino. Maya Deren (1917-1961) je bila ameriška avantgardna filmska umetnica, montažerka, performerka, filmska teoretičarka, plesalka, pesnica in fotografinja, rojena v Kievu.