Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

V nizu štirih dogodkov na festivalu Kiblix aprila in maja pripravljamo serijo spletnih video projekcij in pogovorov na temo računalniške in spletne umetnosti, dojemanja telesnosti v virtualnem okolju in posredovanih občutkov. Na drugem dogodku Iz arhiva Postaje DIVA: Digitalni performansi si bomo gledali manipuliran posnetek performansa Performance for a Poem 2. Maribor (2006) tandema son:DA in Erinça Seymena, dve performativni video instalaciji Andree Knezović Ode To Helplessness. The Inability To Breathe In 1.0 in Ode To Helplessness. The Inability To Breathe In 2.0 (2016) ter javno akcijo Veliki izklop/The Big Switch Off (2011) Saša Sedlačka. Po projekciji sledi pogovor kuratorke Irene Borić z umetnico in umetnikom ter sodelavko Postaje DIVA Vesno Bukovec. Več

V nizu štirih dogodkov na festivalu Kiblix aprila in maja pripravljamo serijo spletnih video projekcij in pogovorov na temo računalniške in spletne umetnosti, dojemanja telesnosti v virtualnem okolju in posredovanih občutkov. Na prvem dogodku Iz arhiva Postaje DIVA: Digitalne površine si bomo gledali računalniško video animacijo LADOMIR-ФАКТУРА: PRVA POVRŠINA–MIKROLAB V1.0 (1994) Marka Peljhana in več krajših del iz serije nemih predavanj Najlepše pesmi (2006) Alenke Pirman.
Po projekciji sledi pogovor kuratorke Irene Borić z umetnico in umetnikom ter sodelavko Postaje DIVA Vesno Bukovec. Več

Pričeli smo z novim tipom dogodkov Back2Back kjer kjer vabimo domače in mednarodne avtorice in avtorje na različnih stopnjah svoje ustvarjalne poti, da predstavijo lastno produkcijo in vzpostavijo dialog z deli iz arhiva Postaja DIVA po svojem izboru. Prva je v tej vlogi nastopila Mila Peršin, mlada avtorica in ustvarjalka na različnih umetniških področjih. Zaradi epidemioloških omejitev smo dogodek pripravili v spletni obliki. Posnetek smo vključili v arhiv Postaje DIVA, prav tako tudi kratki film Mile Peršin Tetka Milena.
Povezava: Back2Back: Mila Peršin


Tatiana Kocmur (1992) je leta 2015 diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Leta 2020 je zaključila podiplomski študij slikarstva z magistrskim delom Telesna instalacija - med performansom in objektom. Od leta 2013 razstavlja in performira po različnih razstaviščih po Sloveniji. Predstavila se je v Skopju, Milanu, Bologni in Berlinu. Njena umetniška praksa prehaja med sliko in živo umetnostjo, deluje tudi kot producentka sodobne umetnosti.
Njena dela v arhivu Postaja DIVA: http://www.e-arhiv.org/diva/TatianaKocmur


Urška Aplinc na področju sodobne umetnosti deluje kot umetnica in kuratorka. Na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje je zaključila študij kiparstva. Končala pa je tudi izobraževanje na Šoli za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti na SCCA Ljubljana. Zanimajo jo meje umetnosti in reprezentacije ter pogoji umetniškega dela s poudarkom na raziskovanju lastnega procesa ustvarjanja in umeščanjem v institucionalni okvir.
Njena dela v arhivu Postaja DIVA: http://www.e-arhiv.org/diva/UrskaAplinc

Agnes MomirskiAgnes MomirskiAgnes Momirski

Multimedijska umetnica Agnes Momirski se posveča posthumanemu subjektu in človeški izkušnji v tehnološkem okolju. Ustvarja na področju performansa, glasbe, instalacije, fotografije in filma. Umetnica, ki živi med Ljubljano in Rotterdamom, se je v letu 2020 ljubljanski publiki predstavila z multimedijskima performansoma siXren (verbum medicinae) v organizaciji Švicarje MGLC in Polymorphic ritual v organizaciji Cirkulacije 2. Njena dela v arhivu Postaja DIVA: http://www.e-arhiv.org/diva/AgnesMomirski

Med jesenskimi meseci v času epidemije smo Postajo DIVA predstavili na dveh spletnih delavnicah: Barbara Borčić v okviru 18. Luksuz festivala poceni filma (Od SCCA in DIVE do Zgodb, ki še niso napisane; 18. 11. 2020), ko smo si ogledali tudi nekaj filmov in videov. V delavnici O arhivih v dialogu (15. 12. 2020) je Barbara Borčić govorila o zgodovinskem kontekstu Postaje DIVA (Kako arhivi beležijo in pišejo zgodbe), Ida Hiršenfelder pa je predstavila Mrežni muzej Muzeja sodobne umetnosti Metelkova (Povezovanje skritih zakladov nevladnih organizacij).

Pogovor o klubskih scenah v Ljubljani in New Yorku v 80. in 90. letih, o samoorganiziranju in kolektivnem delovanju (Zoom, 23. 10. 2020), je sopostavil dva aspekta. Osebnega, avtorice in organizatorke Zemire Alajbegović, in raziskovalnega, kuratorja Jaka Yuzne. Po izčrpnem prikazu newyorške scene smo pogledali odlomek iz videa Staro in novo, ki prikazuje ljubljansko subkulturno sceno. Potem pa se je razvila živahna debata. Poglejte na FB SCCA-Ljubljana.

Na neki način smo na obeh scenah poslušali isto muziko in poznali isto umetnost. Na obeh je imel video bistveno vlogo, kot del klubskega programa, orodje dokumentiranja in umetniško izrazno sredstvo. V New Yorku je bila seveda množica več ali manj alternativnih klubov, vezanih na umetnost performansa in mode, v Ljubljani je bil Disko FV. Jake je ugotavljal, da je bila scena v Ljubljani veliko bolj politična in aktivistična. Več

Kljub epidemiji nam je uspelo! V živo v Slovenski kinoteki in delno na spletu (Bazi slovenskega filma). Prikaz filmskega/video opusa Mihe Vipotnika z naslovom Obrazi analognega / Kvantizacija rdeče smo zaključili septembra z dvema dogodkoma. V Slovenski kinoteki smo predstavili zadnji program njegovih del s pogovorom. V Mestni galeriji v Novi Gorici pa je Peter Cerovšek predstavil retrospektivo ter prikazal in analiziral nekaj izbranih del. Sledil je zanimiv pogovor z umetnikom, v katerem smo zvedeli več o njegovi umetniški praksi in tudi o naslovu retrospektive.

Na neki način smo na obeh scenah poslušali isto muziko in poznali isto umetnost. Na obeh je imel video bistveno vlogo, kot del klubskega programa, orodje dokumentiranja in umetniško izrazno sredstvo. V New Yorku je bila seveda množica več ali manj alternativnih klubov, vezanih na umetnost performansa in mode, v Ljubljani je bil Disko FV. Jake je ugotavljal, da je bila scena v Ljubljani veliko bolj politična in aktivistična. Več

Postaja DIVA/SCCA-Ljubljana sodeluje v evropskem partnerskem projektu Not Yet Written Stories / Zgodbe, ki še niso napisane, ki bo na podlagi raziskave, izobraževalnih delavnic in razstave vzpostavil arhive spregledanih umetnic, dostopne v skupnem spletnem repozitoriju. SCCA izbor umetnic je usmerjen v različne generacije: Ana Nuša Dragan, Zemira Alajbegović in Ema Kugler − ključne umetnice, ki so delovale/delujejo na področju akcije/performansa, filma in video umetnosti.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me