Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.


Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA okviru izmenjalnega projekta Celostno kuriranje v Manili (Filipini), Ricky Orellana pa filipinski avdiovizualni arhiv Mowelfund. Sledili sta projekciji del iz obeh arhivov: program Postaja DIVA predstavlja in program kratkometražnih filmov iz Mowelfunda. Dogodek je bil del simpozija Curating-In-Context v organizaciji Planting Rice in je potekal z naslovom Problematiziranje eksperimentalnih in arhivarskih filmskih in video praks (Blackbox, De La Salle College of Saint Benilde, Manila, 5. avgust 2015). To je bilo prvo srečanje z video umetnostjo iz Slovenije za tamkajšnje občinstvo in hkrati naše s filipinskimi filmi.

Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA na Forumu direktorjev in kustosov iz držav CEE    (8.–10. 6. 2015), ki je potekal v okviru prvega ekonomskega in trgovskega srečanja 1st China – CEE Countries Investment and Trade Exchange. To je bilo njihovo prvo srečanje z video umetnostjo iz Slovenije.

Predstavitev Postaje DIVA (28. 6. 2015) v prostoru sodobne in medijske umetnosti Siva) (zona v Korčuli je potekala v okviru razstave Tekma s časom 2. Performans in video v vzvratnem ogledalu (15. 06.–07. 07. 2015), za katero je kustosinja Barbara Borčić iz arhiva Postaja DIVA izbrala dela osmih umetnic in umetnikov.

Na razstavi so se predstavili: Martina Bastarda/Mateja Ocepek/Nataša Skušek, Mateja Bučar, Ana Čigon, Tomaž Furlan, Marko A. Kovačič, Miha Vipotnik. Odprta je bila v večernih urah in dobro obiskana. Tisti, ki so v galerijo stopili, so si video dela tudi temeljito ogledali, si nataknili slušalke ali se pogovarjali s kustosinjo ali sodelavko Sive zone Sonjo Leboš ali pa kar med seboj. Na predavanju Barbare Borčić, po katerem je bil prikazan tudi video esej DIVA v Galeriji Škuc Nike Grabar je bilo stolov domala premalo, zanimanja pa ni manjkalo. Poleg znatiželjnih turistov iz Norveške ali zbiralcev iz Dresdna so bili med občinstvom tudi kolegi in kolegice iz mestnega muzeja v Korčuli, pa kustosinja in dokumentaristka iz zagrebškega MSU, kritičarka, umetnice in umetniki, in za povrh še novosadski zdravnik, ki ga zanima razmerje med umetnostjo in medicino. Dobra izkušnja, ki priča o smiselnosti prostora za sodobno umetnost, ki ga že leta vodi umetnik in kustos Darko Fritz v poletnem turističnem okolju lepega starega mesta, kjer so tudi tisti, ki jih to zanima ali pa si želijo seznaniti z deli, ki so jim morda na prvi pogled tuja, pa vendar toliko intrigantna, da privlačijo pogled in ponudijo drugačno vizualnost od tiste na stojnicah, v malih trgovinah ali lokalih.

9. maja 1979 je RTV Ljubljana v okviru eksperimentalnega programa pozno zvečer predvajala umetniški video Mihe Vipotnika z naslovom Videogram 4, ga napovedala kot »nadvse redek televizijski dogodek, če ne celo novo doživetje«, in hkrati opozorila gledalce, »da so vse motnje in nenavadnosti v sliki in tonu del programa in naj zato nikar ne poskušajo popravljati slike na svojih televizijskih sprejemnikih«.


27. april praznujemo kot Dan boja proti okupatorju in sprašujejo nas, ali imamo takrat kakšen ritual. Morda bi lahko bil to kolesarski izlet po sprehajalni Poti spominov in tovarištva, kakršne sta ob nedeljah pred leti organizirala Tanja Lažetić in Dejan Habicht. Seveda sta te poti okoli žice okupirane Ljubljane skrbno dokumentirala v videu No Remembrance No Comradeship.

Temu pomembnemu lokalnemu prazniku sledi mednarodni praznik in temu posvečen video Živel 1. maj - Praznik dela - enominutni  razmislek Marka A. Kovačiča in "velika utopija".


Stoto obletnico rušilnega potresa v Ljubljani leta 1895 je obeležila tudi razstava Urbanaria Sorosovega centra za sodobno umetnost (SCCA-Ljubljana). 14. aprila 1995 je projekt Metoda Vidica Podprto mesto stresel kulturne strani petih slovenskih dnevnih časopisov. Vsebino strani je prekril odtis podpornikov, ki so obvarovali ljubljanske zgradbe pred rušenjem. Danes, ko je časopisov manj in so kulturne strani skromnejše, bi prišla prav kakšna druga oblika obeležitve. Postaja Diva pa v svojem arhivu hrani vseh pet časopisnih strani in ohranja zgodovinski spomin tudi na časopisnem papirju.

DIVA predlaga veliko plesa ... Takole pa pleše Sašo Vrabič, oblečen kot Božiček, hkrati pa spremlja reakcije sostanovalcev na svoje glasno plesanje v sobi: Santa.

Miha Vipotnik - France Prešeren: Gazele (00:24:44)
Produkcija: RTV Slovenija, 2000                                                                                          

Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s Sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucijana Marije Škerjanca in s sedmimi gazelami pesnika Franceta Prešerna.

Predstavitev, delavnica, razstava in projekcija na medijski fasadi, 30. 10.–10. 11. 2014
V zagrebškem Muzeju suvremene umetnosti bomo sodelavci Postaje DIVA, Barbara Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder in Nika Grabar, predstavili postopke hranjenja, zgodovinjenja in delovanja digitalnega in fizičnega video arhiva, ki ga v zadnjih letih razširjamo tudi na področje medijske umetnosti. Premierno bosta na ogled tudi dva video programa (iz serije Videospotting): Industrijski pejsaž, ki ga je kuriral Miha Colner, in Povratna zanka kuratorice Ide Hiršenfelder.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me