Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Ana Čigon, Ana na PostajiAna Čigon, Ana na PostajiAna Čigon, Ana na Postaji

Postaja DIVA je skupaj z video umetnico Ano Čigon obeležila Svetovni dan avdiovizualne dediščine. Ana Čigon je uporabila naš arhiv kot igralni in dogajalni prostor za performans in kot raziskovalno digitalno platformo za »vnovično rabo / re-use«. Ana je postala pripovedovalka zgodb iz arhiva.


Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA okviru izmenjalnega projekta Celostno kuriranje v Manili (Filipini), Ricky Orellana pa filipinski avdiovizualni arhiv Mowelfund. Sledili sta projekciji del iz obeh arhivov: program Postaja DIVA predstavlja in program kratkometražnih filmov iz Mowelfunda. Dogodek je bil del simpozija Curating-In-Context v organizaciji Planting Rice in je potekal z naslovom Problematiziranje eksperimentalnih in arhivarskih filmskih in video praks (Blackbox, De La Salle College of Saint Benilde, Manila, 5. avgust 2015). To je bilo prvo srečanje z video umetnostjo iz Slovenije za tamkajšnje občinstvo in hkrati naše s filipinskimi filmi.

Filmska in video produkcija na Filipinih je obsežna in tudi mednarodno vpeta, najbolj poznan režiser Brillante Mendoza je denimo nagrajenec canskega festivala. V okviru našega programa smo videli vse od video instalacij in animacij do kratkih in celovečernih filmov. Izvedeli smo, da je za filmsko umetnost na Filipinih dobro poskrbljeno, za video umetnost pa še ne. Poleg osrednjega nacionalnega filmskega arhiva je v Manili tudi med umetniki priljubljena zasebna organizacija Mowelfund (Movie Workers Welfare Foundation), ki že od leta 1974 skrbi za produkcijske in socialne pogoje filmskih delavcev (jim nudi pomoč ob nezaposlenosti, bolezni ali nesreči) in prireja tudi izobraževalne delavnice in festival. Hrani tudi obsežen avdiovizualni arhiv kratkometražnih eksperimentalnih filmov, pridobljenih na podlagi medsebojnega dogovora in zaupanja. Arhiv je odprt za raziskovalce, sicer pa izposoja filmov poteka proti plačilu. Njegov vodja Ricky Orellana je predstavil tudi proces digitalizacije, restavriranja in konzerviranja, za enkrat pa arhiv še ni dostopen na internetu.

Eden najzanimivejših mlajših režiserjev je John Torres, ki je delal z vsemi mogočimi video in filmskimi formati. Njegovi kratki in celovečerni filmi, ki smo jih videli na simpoziju, so zmes dokumentarnega, igranega in avtorskega. So hkrati realistični in meditativni, v njih se prepletajo tradicija in sodobnost, pozabljeni rituali in urbane scene. Gre za antropološki, socialni in poetični prikaz družinske sage, družbenih sprememb in ljudskih običajev, ki jih vse spenja ljubezenska zgodba. Torres je v pogovoru filme opredelil kot eksperimente s podobo in zvokom, sestavljenke najdenih, uprizorjenih in dnevniških posnetkov, ki postavljajo vprašanja. Gledalcu izčrpno predstavijo tako kontekst filipinske narave in družbe kakor kolektivno in osebno zgodovino, v ospredju pa so zmerom medsebojni odnosi in zelo osebne zgodbe, podkrepljene z avtorsko glasbo močnih ritmov in orkestralne širine. več

Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA na Forumu direktorjev in kustosov iz držav CEE    (8.–10. 6. 2015), ki je potekal v okviru prvega ekonomskega in trgovskega srečanja 1st China – CEE Countries Investment and Trade Exchange. To je bilo njihovo prvo srečanje z video umetnostjo iz Slovenije.

Predstavitev Postaje DIVA (28. 6. 2015) v prostoru sodobne in medijske umetnosti Siva) (zona v Korčuli je potekala v okviru razstave Tekma s časom 2. Performans in video v vzvratnem ogledalu (15. 06.–07. 07. 2015), za katero je kustosinja Barbara Borčić iz arhiva Postaja DIVA izbrala dela osmih umetnic in umetnikov.

9. maja 1979 je RTV Ljubljana v okviru eksperimentalnega programa pozno zvečer predvajala umetniški video Mihe Vipotnika z naslovom Videogram 4, ga napovedala kot »nadvse redek televizijski dogodek, če ne celo novo doživetje«, in hkrati opozorila gledalce, »da so vse motnje in nenavadnosti v sliki in tonu del programa in naj zato nikar ne poskušajo popravljati slike na svojih televizijskih sprejemnikih«.


27. april praznujemo kot Dan boja proti okupatorju in sprašujejo nas, ali imamo takrat kakšen ritual. Morda bi lahko bil to kolesarski izlet po sprehajalni Poti spominov in tovarištva, kakršne sta ob nedeljah pred leti organizirala Tanja Lažetić in Dejan Habicht. Seveda sta te poti okoli žice okupirane Ljubljane skrbno dokumentirala v videu No Remembrance No Comradeship.

Temu pomembnemu lokalnemu prazniku sledi mednarodni praznik in temu posvečen video Živel 1. maj - Praznik dela - enominutni  razmislek Marka A. Kovačiča in "velika utopija".


Stoto obletnico rušilnega potresa v Ljubljani leta 1895 je obeležila tudi razstava Urbanaria Sorosovega centra za sodobno umetnost (SCCA-Ljubljana). 14. aprila 1995 je projekt Metoda Vidica Podprto mesto stresel kulturne strani petih slovenskih dnevnih časopisov. Vsebino strani je prekril odtis podpornikov, ki so obvarovali ljubljanske zgradbe pred rušenjem. Danes, ko je časopisov manj in so kulturne strani skromnejše, bi prišla prav kakšna druga oblika obeležitve. Postaja Diva pa v svojem arhivu hrani vseh pet časopisnih strani in ohranja zgodovinski spomin tudi na časopisnem papirju.

Ana Nuša Dragan - ves svet je moder in zelen, ves svet je v modrino potopljen...Ana Nuša Dragan - ves svet je moder in zelen, ves svet je v modrino potopljen...Ana Nuša Dragan - ves svet je moder in zelen, ves svet je v modrino potopljen...

Življenski krog Srečka Kosovela v video eseju Ane Nuše Dragan "ves svet je moder in zelen, ves svet je v modrino potopljen..."

DIVA predlaga veliko plesa ... Takole pa pleše Sašo Vrabič, oblečen kot Božiček, hkrati pa spremlja reakcije sostanovalcev na svoje glasno plesanje v sobi: Santa.

Miha Vipotnik - France Prešeren: Gazele (00:24:44)
Produkcija: RTV Slovenija, 2000                                                                                          

Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s Sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucijana Marije Škerjanca in s sedmimi gazelami pesnika Franceta Prešerna.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me