Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Postaja DIVA se je na ameriški turneji predstavila tudi v Brooklynu/New York, kjer nas je gostila organizacija UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art (4. december 2016). Program je vključeval tudi projekcijo kuriranega programa Postaja DIVA predstavlja 3. Naši gostitelji so naredili lep plakat in tudi kratko montažo video programa. Dvorana tega aktivnega in priljubljenega centra je bila polna, obbčinstvo je živahno spremljalo program in se odzivalo na video dela. Sledil je pogovor z Barbaro Borčič, kuratorico programa in video umetnikom iz New Yorka Emilom Memonom, ki ga je uspešno vodil režiser in videast Pawel Wojtasik. Govorili smo o arhivu, video umetnosti in kontekstu v slovenskem prostoru. Tudi obiskovalci so imeli veliko zanimivih komentarjev in vprašanj. več

Postaja DIVA je leto 2016 zaključila popotniško razpoložena. V novembru in decembru smo gostovali v LACE (Los Angeles Contemporary Exhibitions) in v UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art v Brooklynu. Poleg ameriške turneje pa smo potovali tudi v Beograd (30. nov) in Zagreb (2. dec).

Gostovanje Postaje Diva v Lace - Los Angeles Contemporary Exhibitions (16. novembra 2016): predstavitev arhiva, projekcija novega programa video del DIVA Station Presents 3 in pogovor z Nancy Buchanan, Kathy Rae Huffman, Natašo Prosenc Stearns in Barbaro Borčič je bilo uspešno, program je občinstvo zanimal in pogovor je bil zanimiv. več

 

Letos smo praznovali Svetovni dan AV dediščine (27. oktober) s skupnim programom Postaje DIVA in centra za umetnost in medije Argos iz Bruslja v Slovenski kinoteki. Predstavitve in projekcije video programov Svež pogled (Vesna Bukovec/DIVA Station) in izbor belgijske video umetnosti (Sofie Ruysseveldt & Andrea Cinel/Argos)
sta bili svojevrsten dialog med novejšo in starejšo video ustvarjalnostjo v duhu povezovanja obeh arhivov. več

Takole se je Postaja DIVA znašla na razstavi Guerilla Girls v Whitechapel Gallery v Londonu (1. oktober 2016 – 5. marec 2017). V okviru raziskovalnega projekta te radikalne feministične in aktivistične skupine s svojimi stališči sodeluje tudi SCCA-Ljubljana. Naš agent nam je z ogleda razstave poslal odziv Guerilla Girls na Postajo DIVA. Takole nas hrabrijo: Za DIVE je zmerom prostor!

Z razstavo Is it even worse in Europe? (Ali je v Evropi še slabše?) so Guerilla Girls preverile svojo ugotovitev izpred tridesetih let, izpisano na plakatu: V Evropi je še slabše! V duhu svojih duhovitih kampanj v boju proti rasni in spolni diskriminaciji v umetnosti, politiki in kulturi so se tokrat obrnile na zastopnike vizualne umetnosti. 383 muzejem in galerijam po Evropi so poslale vprašalnik o raznolikosti in zastopanosti obrobnih skupin v njihovih programih, tudi nam. Med drugim smo zapisali: »SCCA-Ljubljana nima zbirke, ima pa video arhiv Postaja DIVA, v katerem je 54% umetnic.« Očitno jih je odgovor navdušil in prijalo jim je ime DIVA. Verjetno smo precej na vrhu po zastopanosti žensk. Res pa je, da polje video umetnosti v slovenskem prostoru že dolgo v veliki meri pripada umetnicam, v njem se rade preizkušajo in so tudi uspešne. Več

V zadnjih mesecih smo se pri Postaji DIVA ukvarjali zlasti s posodobitvami opusov umetnic in umetnikov, ki so v mednarodnem in slovenskem prostoru prisotni in aktivni že več desetletij. Poleg opusa Nevena Korde in njegove serije videov z naslovom Novi novi filmi,  smo se posvetili Nataši Prosenc Stearns in na DIVI je zdaj obširen in raznolik izbor njenih video del. Veseli smo tudi, da je na DIVI objavljen izvrsten dokument performansa ustvarjalke Ane Čigon Ana na Postaji, ki se je zgodil v Projektni sobi SCCA. več

Z razstavo Is it even worse in Europe? (Ali je v Evropi še slabše?) so Guerilla Girls preverile svojo ugotovitev izpred tridesetih let, izpisano na plakatu: V Evropi je še slabše! V duhu svojih duhovitih kampanj v boju proti rasni in spolni diskriminaciji v umetnosti, politiki in kulturi so se tokrat obrnile na zastopnike vizualne umetnosti. 383 muzejem in galerijam po Evropi so poslale vprašalnik o raznolikosti in zastopanosti obrobnih skupin v njihovih programih, tudi nam. Med drugim smo zapisali: »SCCA-Ljubljana nima zbirke, ima pa video arhiv Postaja DIVA, v katerem je 54% umetnic.« Očitno jih je odgovor navdušil in prijalo jim je ime DIVA. Verjetno smo precej na vrhu po zastopanosti žensk. Res pa je, da polje video umetnosti v slovenskem prostoru že dolgo v veliki meri pripada umetnicam, v njem se rade preizkušajo in so tudi uspešne. Več

Med poletnimi meseci smo bili na Postaji DIVA delavni. Tokrat z veseljem in ponosom sporočamo, da smo skupaj z umetnikom Nevenom Kordo dopolnili in uredili njegovo serijo NNF. Novi novi filmi so nastajali med letoma 2001 in 2007 in vsebujejo dvanajst samostojnih video del. So vmesna poročila Nevena Korde o ponovnem branju šestdestih let prejšnjega stoletja. Predstavljeni so bili na poletnem Škratovem vrtu na Metelkovi 30. avgusta 2016.  

V Projektni sobi SCCA smo tokrat v okviru programa Prakse arhiviranja pripravili posvet o praksah arhiviranja in (upo)rabi arhivskih avdiovizualnih gradiv (22. 6. 2016). Zanimalo nas je, ali umetniki prepoznavajo vlogo in pomen strokovno urejenih digitalnih arhivov, kakršna je Postaja DIVA, kot alternativo množičnim neselekcioniranim portalom za izmenjavo videoposnetkov (YouTube, Vimeo itd.).

Na Poletno muzejsko noč (18. junij 2016) smo na ljubljanski muzejski ploščadi (Fasadi +MSUM) predstavili video program Povratna zanka 2, ki ga je kurirala Ida Hiršenfelder. Z njim pa predstavljamo dela iz video arhiva Postaja DIVA, ki so zaradi eksperimentalne rabe video jezika in dolžine primerna za projeciranje na javnih površinah, kjer je pretočnost obiskovalcev velika, njihovo mimobežno in kratkotrajno pozornost pa lahko ujamemo z vizualnimi senzacijami, ponovitvami in modulacijami.

Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA na mednarodnem simpoziju Začetki video umetnosti v Evropi: zgodovina, teorija, viri in arhivi v Bibliothèque nationale de France (mali avditorij) in INHA – Institut national d’histoire de l’art (dvorana Walter Benjamin), 25. in 26. maj 2016. Simpozij, ki je bil posvečen začetkom video umetnosti v Evropi in evropskim arhivom, nas je dodobra seznanil s produkcijo in recepcijo videa v pionirskem obdobju ter z novimi raziskovanji, temami in vprašanji, hkrati pa je bila to tudi priložnost za navezavo stikov in prihodnje sodelovanje. Veselimo se tudi nadaljevanja tega raziskovalnega projekta, ki so ga organizatorji že napovedali.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me