Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Razstava »Osemdeseta - Večmedijske prakse in produkcijska prizorišča« v Muzeju sodobne umetnosti v Ljubljani (5.4. - 11.6. 2017) sta kustosa Barbara Borčić in Igor Španjol strukturirala kot vrsto prizorišč, ki so določala umetniško sceno v slovenskem prostoru v 80. letih: disko, galerija, klub, druga televizija, založba, festival, studio, gledalnica in izstop, kino in televizija. V gledalnici si lahko zavrtite video po lastnem izboru, lahko pa brskate tudi po arhivu video umetnosti Postaja DIVA in iščete video dela po več kategorijah, od zvrsti in letnic do avtorjev in naslovov ali pa po ključnih besedah.

Nova številka revije Informatica Museologica je v celoti posvečena prispevkom z mednarodnega simpozija Muzeji filma – film v muzeju, ki je preizpraševal pozicijo filma v muzeoloških praksah (Zagreb, 2015). Na 200 straneh so objavljeni teksti o filmski dediščini, izkušnjah evropskih filmskih muzejev, arhivskih zbirkah, kuratorskih  in teoretskih praksah (v hrvaščini, s povzetki v angleščini). V poglavju o položaju videa/filma med analogno in digitalno paradigmo  je tekst "Postaja DIVA - arhiviranje podob in časa" Barbare Borčić, pospremljen z bogatim vizualnim materialom več.

Slovenska premiera video programa Postaja DIVA predstavlja III je bil po uspešnem gostovanju v ZDA (LACE, Los Angeles in UnionDocs, New York) predstavljen v Slovenski kinoteki v okviru sekcije Kino-integral na povabilo društva Kraken, ki skrbi za promocijo kratkega filma (4. 4. 2017), prvič v DCP formatu in projekcija je bila res odlična. Program Barbare Borčić predstavlja 17 video del, razporejenih v tri sklope: Iz analognega v digitalno, Od spomina k fikciji, Od vtisa do odklona.

Oktobra 2016 in januarja 2017 se Postaja DIVA predstavila z novim Videospotting programom Svež pogled po izboru umetnice in kuratorke Vesne Bukovec. Program je 27. oktobra 2016 v Ljubljani prvič gostila Slovenska kinoteka ob praznovanju svetovnega dneva AV dediščine. Drugič je bil program predstavljen 24. januarja 2017 v Kulturnem domu Nova Gorica, kot del cikla Soočanja s sodobno umetnostjo. Če je program uspel napolniti polovico Kinotečne dvorane, pa je skromen obisk nekoliko razočaral na Goriškem.

Veseli smo sodelovanja z Galerijo Photon, tokrat je bila tam premiera kuriranega video programa Bogdaj mrličem spat (18. 1. 2017). Postaja DIVA je z več kot 1.200 spletnimi vnosi video del in spremljajočega gradiva (teksti, dokumenti, efemera) raznolik raziskovalni vir za kuratorje. Med njimi je tudi naša nekdanja sodelavka Jasna Jernejšek, ki se je v svojem magistrskem delu Zadnji pogled – transformacije posmrtne fotografije v Sloveniji ukvarjala s tematiko smrti. Magisterij je bil spodbuda za program, v katerega je vključila videodela Damijana Kracine, Marka Kovačiča, Gorazda Krnca, Eme Kugler, Nataše Prosenc Stearns in Mihe Vipotnika.

Obisk v EAI (Electronic Arts Intermix), najobsežnejšem arhivu video in medijske umetnosti v New Yorku, je bil pomemben za vzpostavitev kontakta med Postajo DIVA in EAI, seznanitev z delovanjem in izmenjavo izkušenj. Srečale smo se 15. decembra: Lori Zippay, direktorica EAI, Rebecca Cleman, vodja distribucije in Barbara Borčić, vodja arhiva Potaja DIVA. Po pridobitvi gesla sem si lahko v rezidenčnem stanovanju lažje naredila izbor del, ki sem jih pozneje gledala v njihovi prijetni video gledalnici.

Postaja DIVA se je na ameriški turneji predstavila tudi v Brooklynu/New York, kjer nas je gostila organizacija UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art (4. december 2016). Program je vključeval tudi projekcijo kuriranega programa Postaja DIVA predstavlja 3. Naši gostitelji so naredili lep plakat in tudi kratko montažo video programa. Dvorana tega aktivnega in priljubljenega centra je bila polna, obbčinstvo je živahno spremljalo program in se odzivalo na video dela. Sledil je pogovor z Barbaro Borčič, kuratorico programa in video umetnikom iz New Yorka Emilom Memonom, ki ga je uspešno vodil režiser in videast Pawel Wojtasik. Govorili smo o arhivu, video umetnosti in kontekstu v slovenskem prostoru. Tudi obiskovalci so imeli veliko zanimivih komentarjev in vprašanj. več

Postaja DIVA je leto 2016 zaključila popotniško razpoložena. V novembru in decembru smo gostovali v LACE (Los Angeles Contemporary Exhibitions) in v UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art v Brooklynu. Poleg ameriške turneje pa smo potovali tudi v Beograd (30. nov) in Zagreb (2. dec).

Kot partnerji mednarodnega projekta Arhiv kot praksa (poleg nas so sodelovali še SEEcult.org iz Beograda, Kurziv in Kulturtreger/Booksa iz Zagreba ter Qendra Multimedia iz Prištine) smo predstavljali arhivske prakse v regij.

Luka Polutnik, član ekipe Postaje DIVA, je zbral vtise iz Beograda, Dušan Dovč pa iz Zagreba.

Projekt Arhiv kot praksa je v vseh gostujočih mestih – Zagreb, Ljubljana (kjer je Postaja DIVA pripravila razstavo Učinek bližine), Priština, Beograd – opozoril na mnogo skupnih problemov: razdrobljenost arhiviranja na državne inštitucije in nevladne organizacije; težave s financiranjem arhivov; zadrege s tehnično opremo, stalnim kopiranjem AV gradiva in pretvorbo v novejše digitalne datoteke (od mov, mp4 do DCP datotek); dostopnost gradiva na spletu. Tudi komentar umetnikov, da so jim arhivi težko dostopni, je merodajen. In je lahko tudi napotilo, kako vnaprej tvoriti in povezovati arhive v regiji: če marsikje zatajijo javne institucije, so pri tem umetniki in nevladne organizacije bolj prožni. In angažirani. več

 

Gostovanje Postaje Diva v Lace - Los Angeles Contemporary Exhibitions (16. novembra 2016): predstavitev arhiva, projekcija novega programa video del DIVA Station Presents 3 in pogovor z Nancy Buchanan, Kathy Rae Huffman, Natašo Prosenc Stearns in Barbaro Borčič je bilo uspešno, program je občinstvo zanimal in pogovor je bil zanimiv. več

 

Kot partnerji mednarodnega projekta Arhiv kot praksa (poleg nas so sodelovali še SEEcult.org iz Beograda, Kurziv in Kulturtreger/Booksa iz Zagreba ter Qendra Multimedia iz Prištine) smo predstavljali arhivske prakse v regij.

Luka Polutnik, član ekipe Postaje DIVA, je zbral vtise iz Beograda, Dušan Dovč pa iz Zagreba.

Projekt Arhiv kot praksa je v vseh gostujočih mestih – Zagreb, Ljubljana (kjer je Postaja DIVA pripravila razstavo Učinek bližine), Priština, Beograd – opozoril na mnogo skupnih problemov: razdrobljenost arhiviranja na državne inštitucije in nevladne organizacije; težave s financiranjem arhivov; zadrege s tehnično opremo, stalnim kopiranjem AV gradiva in pretvorbo v novejše digitalne datoteke (od mov, mp4 do DCP datotek); dostopnost gradiva na spletu. Tudi komentar umetnikov, da so jim arhivi težko dostopni, je merodajen. In je lahko tudi napotilo, kako vnaprej tvoriti in povezovati arhive v regiji: če marsikje zatajijo javne institucije, so pri tem umetniki in nevladne organizacije bolj prožni. In angažirani. več

 

Letos smo praznovali Svetovni dan AV dediščine (27. oktober) s skupnim programom Postaje DIVA in centra za umetnost in medije Argos iz Bruslja v Slovenski kinoteki. Predstavitve in projekcije video programov Svež pogled (Vesna Bukovec/DIVA Station) in izbor belgijske video umetnosti (Sofie Ruysseveldt & Andrea Cinel/Argos)
sta bili svojevrsten dialog med novejšo in starejšo video ustvarjalnostjo v duhu povezovanja obeh arhivov. več

Kot partnerji mednarodnega projekta Arhiv kot praksa (poleg nas so sodelovali še SEEcult.org iz Beograda, Kurziv in Kulturtreger/Booksa iz Zagreba ter Qendra Multimedia iz Prištine) smo predstavljali arhivske prakse v regij.

Luka Polutnik, član ekipe Postaje DIVA, je zbral vtise iz Beograda, Dušan Dovč pa iz Zagreba.

Projekt Arhiv kot praksa je v vseh gostujočih mestih – Zagreb, Ljubljana (kjer je Postaja DIVA pripravila razstavo Učinek bližine), Priština, Beograd – opozoril na mnogo skupnih problemov: razdrobljenost arhiviranja na državne inštitucije in nevladne organizacije; težave s financiranjem arhivov; zadrege s tehnično opremo, stalnim kopiranjem AV gradiva in pretvorbo v novejše digitalne datoteke (od mov, mp4 do DCP datotek); dostopnost gradiva na spletu. Tudi komentar umetnikov, da so jim arhivi težko dostopni, je merodajen. In je lahko tudi napotilo, kako vnaprej tvoriti in povezovati arhive v regiji: če marsikje zatajijo javne institucije, so pri tem umetniki in nevladne organizacije bolj prožni. In angažirani. več

 

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me