Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Nova partnerska povezovanja Postaje DIVA so dragocena tudi zaradi izmenjave materialov, publikacij in kompilacijskih izdaj video del. Tokrat sta bili to organizaciji Argos (Bruselj) in Medienwerkstatt (Dunaj) in naša mediateka, v kateri hranimo mednarodna video dela in arhivske projekte, je zdaj bogatejša za nekaj prikazov kasselskih Dokument Jefa Cornelisa. Kompilacijo tematskih programov Video Edition Austria - Release 02 (4 DVD) pa smo zdaj dodali k starejši Release 01. Vabljeni k ogledu.

Naš dunajski gostitelj je bil Ursula Blickle Video Archiv, dogodek, ki ga je je uvedla Barbara Borčić, pa je bil v njihovem Blickle Kino v kulturnem kvartu 21er Haus (Quartier Belvedere, Museum für zeitgenössische Kunst). Prvič smo pokazali tudi trailer, kratko video predstavitev Postaje DIVA, plod sodelovanja z Anito Budimir. Sledila je projekcija programa Postaja DIVA predstavlja 4, kronološko zaokroženega in z izbranimi šestnajstimi video deli avtorjev različnih generacij.

Razstava »Osemdeseta - Večmedijske prakse in produkcijska prizorišča« v Muzeju sodobne umetnosti v Ljubljani (5.4. - 11.6. 2017) sta kustosa Barbara Borčić in Igor Španjol strukturirala kot vrsto prizorišč, ki so določala umetniško sceno v slovenskem prostoru v 80. letih: disko, galerija, klub, druga televizija, založba, festival, studio, gledalnica in izstop, kino in televizija. V gledalnici si lahko zavrtite video po lastnem izboru, lahko pa brskate tudi po arhivu video umetnosti Postaja DIVA in iščete video dela po več kategorijah, od zvrsti in letnic do avtorjev in naslovov ali pa po ključnih besedah.

Kustosa sta predstavila prizorišča z obilo arhivskega materiala, s specifičnimi estetiko, naracijo, formo in vsebino. Čeprav so prizorišča poimenovala kot splošna, temeljijo na konkretnih prostorih in dejavnostih: Disko FV, Galerija ŠKUC, MKC Koper, Center za dehumanizacijo, Mednarodni bienale VIDEO CD, Videogram 4, FV Založba, ŠKUC ROPOT, Kaj je alternativa, Avtovizija, ATV ...). Vanje se umeščajo tudi izbrani avtorski projekti kot konstitutivni del večmedijskih praks, ki so ta prizorišča opazneje zaznamovala.

Razstava prikazuje razširjeno polje umetnosti osemdesetih let, za katero je bila značilna praksa, ki so jo zaznamovale večmedijskost, samoorganiziranost, interdisciplinarnost, transgeneracijskost in skupinsko avtorstvo. Kustoski prijem in vstop  v tematiko večmedijskosti je dvojen: skozi alternativna in/ali subkulturna prizorišča ter skozi institucionalno in tehnološko podprto prakso, oboje skupaj pa pripelje do skupnega medijskega polja, ki so ga ustvarila razmerja med produkcijo in prezentacijo, konceptom in kontekstom, med televizijo in videom. več

Nova številka revije Informatica Museologica je v celoti posvečena prispevkom z mednarodnega simpozija Muzeji filma – film v muzeju, ki je preizpraševal pozicijo filma v muzeoloških praksah (Zagreb, 2015). Na 200 straneh so objavljeni teksti o filmski dediščini, izkušnjah evropskih filmskih muzejev, arhivskih zbirkah, kuratorskih  in teoretskih praksah (v hrvaščini, s povzetki v angleščini). V poglavju o položaju videa/filma med analogno in digitalno paradigmo  je tekst "Postaja DIVA - arhiviranje podob in časa" Barbare Borčić, pospremljen z bogatim vizualnim materialom več.

Kustosa sta predstavila prizorišča z obilo arhivskega materiala, s specifičnimi estetiko, naracijo, formo in vsebino. Čeprav so prizorišča poimenovala kot splošna, temeljijo na konkretnih prostorih in dejavnostih: Disko FV, Galerija ŠKUC, MKC Koper, Center za dehumanizacijo, Mednarodni bienale VIDEO CD, Videogram 4, FV Založba, ŠKUC ROPOT, Kaj je alternativa, Avtovizija, ATV ...). Vanje se umeščajo tudi izbrani avtorski projekti kot konstitutivni del večmedijskih praks, ki so ta prizorišča opazneje zaznamovala.

Razstava prikazuje razširjeno polje umetnosti osemdesetih let, za katero je bila značilna praksa, ki so jo zaznamovale večmedijskost, samoorganiziranost, interdisciplinarnost, transgeneracijskost in skupinsko avtorstvo. Kustoski prijem in vstop  v tematiko večmedijskosti je dvojen: skozi alternativna in/ali subkulturna prizorišča ter skozi institucionalno in tehnološko podprto prakso, oboje skupaj pa pripelje do skupnega medijskega polja, ki so ga ustvarila razmerja med produkcijo in prezentacijo, konceptom in kontekstom, med televizijo in videom. več

Slovenska premiera video programa Postaja DIVA predstavlja III je bil po uspešnem gostovanju v ZDA (LACE, Los Angeles in UnionDocs, New York) predstavljen v Slovenski kinoteki v okviru sekcije Kino-integral na povabilo društva Kraken, ki skrbi za promocijo kratkega filma (4. 4. 2017), prvič v DCP formatu in projekcija je bila res odlična. Program Barbare Borčić predstavlja 17 video del, razporejenih v tri sklope: Iz analognega v digitalno, Od spomina k fikciji, Od vtisa do odklona.

Oktobra 2016 in januarja 2017 se Postaja DIVA predstavila z novim Videospotting programom Svež pogled po izboru umetnice in kuratorke Vesne Bukovec. Program je 27. oktobra 2016 v Ljubljani prvič gostila Slovenska kinoteka ob praznovanju svetovnega dneva AV dediščine. Drugič je bil program predstavljen 24. januarja 2017 v Kulturnem domu Nova Gorica, kot del cikla Soočanja s sodobno umetnostjo. Če je program uspel napolniti polovico Kinotečne dvorane, pa je skromen obisk nekoliko razočaral na Goriškem.

Veseli smo sodelovanja z Galerijo Photon, tokrat je bila tam premiera kuriranega video programa Bogdaj mrličem spat (18. 1. 2017). Postaja DIVA je z več kot 1.200 spletnimi vnosi video del in spremljajočega gradiva (teksti, dokumenti, efemera) raznolik raziskovalni vir za kuratorje. Med njimi je tudi naša nekdanja sodelavka Jasna Jernejšek, ki se je v svojem magistrskem delu Zadnji pogled – transformacije posmrtne fotografije v Sloveniji ukvarjala s tematiko smrti. Magisterij je bil spodbuda za program, v katerega je vključila videodela Damijana Kracine, Marka Kovačiča, Gorazda Krnca, Eme Kugler, Nataše Prosenc Stearns in Mihe Vipotnika.

Obisk v EAI (Electronic Arts Intermix), najobsežnejšem arhivu video in medijske umetnosti v New Yorku, je bil pomemben za vzpostavitev kontakta med Postajo DIVA in EAI, seznanitev z delovanjem in izmenjavo izkušenj. Srečale smo se 15. decembra: Lori Zippay, direktorica EAI, Rebecca Cleman, vodja distribucije in Barbara Borčić, vodja arhiva Potaja DIVA. Po pridobitvi gesla sem si lahko v rezidenčnem stanovanju lažje naredila izbor del, ki sem jih pozneje gledala v njihovi prijetni video gledalnici.

Postaja DIVA se je na ameriški turneji predstavila tudi v Brooklynu/New York, kjer nas je gostila organizacija UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art (4. december 2016). Program je vključeval tudi projekcijo kuriranega programa Postaja DIVA predstavlja 3. Naši gostitelji so naredili lep plakat in tudi kratko montažo video programa. Dvorana tega aktivnega in priljubljenega centra je bila polna, obbčinstvo je živahno spremljalo program in se odzivalo na video dela. Sledil je pogovor z Barbaro Borčič, kuratorico programa in video umetnikom iz New Yorka Emilom Memonom, ki ga je uspešno vodil režiser in videast Pawel Wojtasik. Govorili smo o arhivu, video umetnosti in kontekstu v slovenskem prostoru. Tudi obiskovalci so imeli veliko zanimivih komentarjev in vprašanj. več

Postaja DIVA je leto 2016 zaključila popotniško razpoložena. V novembru in decembru smo gostovali v LACE (Los Angeles Contemporary Exhibitions) in v UnionDocs (UnDo) Center for Documentary Art v Brooklynu. Poleg ameriške turneje pa smo potovali tudi v Beograd (30. nov) in Zagreb (2. dec).

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me