Sašo Sedlaček - Žicar 1.0 / Beggar 1.0 (0:04:33)
Produkcija: Galerija Kapelica / Kura, 2006
Video dokumentira avtorjeva akcijo, s katero je v nakupovalno središče in nato še v galerijo umestil robota - berača. Z akcijo avtor opozarja na naraščajočo revščino. Robot je privabil presenetljivo število obiskovalcev in avtor je tako projekt zaključil z izsledkom, da ljudje k problemom marginaliziranega dela družbe, lažje pristopamo z varne razdalje. Scene ujete s kamero iz roke se izmenjujejo s posnetki zabeleženimi z varnostnimi kamerami.
DIVA javni prostor
92 rezultatov med deli
Sašo Sedlaček - Žicar 2.0 / Beggar 0.2 (0:12:43)
Produkcija: IAMAS, 2006
Video dokumentira avtorjeva akcijo, s katero je v javni prostor v Tokiu na Japonskem umestil robota - berača. Čeprav je s to akcijo posegal v javni prostor že v Ljubljani, je umestitev v visoko tehnološko razvito kulturo, v kateri je beračenje skoraj popolnoma odstotno, dosegalo druge odzive in učinke. Avtor je novo verzijo robota programsko nadgradil načrt zanjo pa morebitnim uporabnikom brezplačno ponudil na spletu.
Produkcija: IAMAS, 2006
Video dokumentira avtorjeva akcijo, s katero je v javni prostor v Tokiu na Japonskem umestil robota - berača. Čeprav je s to akcijo posegal v javni prostor že v Ljubljani, je umestitev v visoko tehnološko razvito kulturo, v kateri je beračenje skoraj popolnoma odstotno, dosegalo druge odzive in učinke. Avtor je novo verzijo robota programsko nadgradil načrt zanjo pa morebitnim uporabnikom brezplačno ponudil na spletu.
Dejan Habicht, Tanja Lažetić - Avtokino Barje (00:04:07)
Produkcija: Tanja Lažetić & Dejan Habicht, 2004
Avtokino Barje je enkratna javna akcija na avtocestnem postajališču ljubljanske obvoznice (4. oktobra 2004). Avtorja sta na ta način želela opozoriti na neizkoriščenost nekaterih nevidnih javnih prostorov, kamor večina ljudi ne zahaja. Na postajališču sta organizirala dveurni umetniški program ter prikazala dela različnih domačih avtorjev, ki so se dogodka tudi udeležili. Javna akcija je bila nato dokumentirana v video mediju in je tako tudi sama postala umetniško...
Produkcija: Tanja Lažetić & Dejan Habicht, 2004
Avtokino Barje je enkratna javna akcija na avtocestnem postajališču ljubljanske obvoznice (4. oktobra 2004). Avtorja sta na ta način želela opozoriti na neizkoriščenost nekaterih nevidnih javnih prostorov, kamor večina ljudi ne zahaja. Na postajališču sta organizirala dveurni umetniški program ter prikazala dela različnih domačih avtorjev, ki so se dogodka tudi udeležili. Javna akcija je bila nato dokumentirana v video mediju in je tako tudi sama postala umetniško...
Tanja Lažetić - The Wrong Place (00:00:52)
Produkcija: Tanja Lažetić, 2006
Avtorica na svoji poti z vlakom iz Ljubljane v Firence na brezimni železniški postaji zabeleži hipni prizor interakcije mladega para. Njun pogovor, ki ga gledalec ne sliši, nakazuje veliko mero pozitivne energije med osrediščenima protagonistoma. Nato avtorica s hitrim razsrediščenjem v kader zajame širši prostor glasnega in neosebnega javnega prostora, v katerem se prizor odvija.
Produkcija: Tanja Lažetić, 2006
Avtorica na svoji poti z vlakom iz Ljubljane v Firence na brezimni železniški postaji zabeleži hipni prizor interakcije mladega para. Njun pogovor, ki ga gledalec ne sliši, nakazuje veliko mero pozitivne energije med osrediščenima protagonistoma. Nato avtorica s hitrim razsrediščenjem v kader zajame širši prostor glasnega in neosebnega javnega prostora, v katerem se prizor odvija.
Tanja Lažetić - Hotel Kumrovec (00:07:42)
Produkcija: Tanja Lažetić, 2007
Z delom Hotel Kumrovec avtorica raziskuje različne taktike, s katerimi želi država kljub zasuku ideologije ohraniti spomenik z velikim simbolnim potencialom: lokalno prebivalstvo, nekdanji delavci hotela, so plačani, da urejajo in vzdržujejo hotel, ki je praktično brez funkcije. Kumrovec je rojstno mesto Josipa Broza Tita, ki je bilo po letu 1991 skorajda opuščeno, nekdaj cvetoči hotel pa je ostal brez namembnosti. Prebivalci vasi kljub nefunkcionalnosti vztrajno skrbijo za hotelski kompleks....
Produkcija: Tanja Lažetić, 2007
Z delom Hotel Kumrovec avtorica raziskuje različne taktike, s katerimi želi država kljub zasuku ideologije ohraniti spomenik z velikim simbolnim potencialom: lokalno prebivalstvo, nekdanji delavci hotela, so plačani, da urejajo in vzdržujejo hotel, ki je praktično brez funkcije. Kumrovec je rojstno mesto Josipa Broza Tita, ki je bilo po letu 1991 skorajda opuščeno, nekdaj cvetoči hotel pa je ostal brez namembnosti. Prebivalci vasi kljub nefunkcionalnosti vztrajno skrbijo za hotelski kompleks....
Maja Slavec - Woman Beauty Power Less (00:04:40)
Produkcija: 2008
Video je zasnovan enostavno. Ženska oseba s črno škatlo, ki lahko spominja na bombo, večkrat vstopa v isti kader. Njena funkcija je, da pritegne pozornost in da šokira. Video je nekakšen test ulice - kdo bo zmagal na sceni javne pozornosti - lepota ali grožnja?
Produkcija: 2008
Video je zasnovan enostavno. Ženska oseba s črno škatlo, ki lahko spominja na bombo, večkrat vstopa v isti kader. Njena funkcija je, da pritegne pozornost in da šokira. Video je nekakšen test ulice - kdo bo zmagal na sceni javne pozornosti - lepota ali grožnja?
KOLEKTIVA, Vesna Bukovec, Lada Cerar, Metka Zupanič - First Impression (0:09:08)
Produkcija: Kolektiva, 2004
Video je ustvarjen na podlagi voajerskega snemanja ljudi v javnem prostoru, na glavnem trgu v Ljubljani. Avtorice na podlagi lastnih sugestij in impresij sprašujejo o dejstvih glede določene snemane osebe. Video je razdeljen na štiri dele, kjer vsako posamezno okence predstavlja impresije treh avtoric in v zadnjem dejstva, zbrana po krajšem informativnem pogovoru z opazovano osebo. Avtorice se v videu, ki je opremljen s tekstovnimi zapisi, sprašujejo o človeški percepcij...
Produkcija: Kolektiva, 2004
Video je ustvarjen na podlagi voajerskega snemanja ljudi v javnem prostoru, na glavnem trgu v Ljubljani. Avtorice na podlagi lastnih sugestij in impresij sprašujejo o dejstvih glede določene snemane osebe. Video je razdeljen na štiri dele, kjer vsako posamezno okence predstavlja impresije treh avtoric in v zadnjem dejstva, zbrana po krajšem informativnem pogovoru z opazovano osebo. Avtorice se v videu, ki je opremljen s tekstovnimi zapisi, sprašujejo o človeški percepcij...
Ana Čigon, Brina Torkar - Ulikses / Ulysses (0:24:00)
Produkcija: Ana Čigon, Brina Torkar, 2005
Ulikses je vizualni dokumentarec, videofilm, ki govori o mestu Dublinu, kjer sta bili avtorici na študijski izmenjavi. Videofilm prikazuje različne plati tega mesta in dežele Irske, sestavljen je iz več med seboj povezanih delov, ki so obdelani na različne načine. Posamezni deli obdelujejo utrip ulice, zgodovino, nakupovanje, nočno zabavo, posamezne naravne in kulturne znamenitosti (po predlogi rubrik iz vodiča Lonely Planet). Celota tega alternativnega, osebnega vodiča je sestavljena iz kratkih...
Produkcija: Ana Čigon, Brina Torkar, 2005
Ulikses je vizualni dokumentarec, videofilm, ki govori o mestu Dublinu, kjer sta bili avtorici na študijski izmenjavi. Videofilm prikazuje različne plati tega mesta in dežele Irske, sestavljen je iz več med seboj povezanih delov, ki so obdelani na različne načine. Posamezni deli obdelujejo utrip ulice, zgodovino, nakupovanje, nočno zabavo, posamezne naravne in kulturne znamenitosti (po predlogi rubrik iz vodiča Lonely Planet). Celota tega alternativnega, osebnega vodiča je sestavljena iz kratkih...
Ana Čigon, Cristiana Arena - Real Presence (0:01:05)
Produkcija: Ana Čigon, Cristiana Arena, 2008
V tem igranem, performativnem videu se človeške figure pojavljajo v arhitekturnih nišah in se postavljajo v zamrznjene pozicije (figure), med katerimi so nekatere dokaj neprepoznavne in nevtralne, a se v nadaljevanju stopnjujejo do prepoznavnih bibličnih ikonografskih motivov (križani, pieta, oranta). Video delo sestavljajo enakomerno hitri in kratki kadri.
Produkcija: Ana Čigon, Cristiana Arena, 2008
V tem igranem, performativnem videu se človeške figure pojavljajo v arhitekturnih nišah in se postavljajo v zamrznjene pozicije (figure), med katerimi so nekatere dokaj neprepoznavne in nevtralne, a se v nadaljevanju stopnjujejo do prepoznavnih bibličnih ikonografskih motivov (križani, pieta, oranta). Video delo sestavljajo enakomerno hitri in kratki kadri.
Amir Muratović - Impresija velemesta (00:13:45)
Produkcija: Amir Muratović
Video je dokumentarna animacija zbranih fotografij Berlina. Avtor fotografira dogajanje v mestu in s tem ustvarja nov ritem velemesta, kar dobro izrazi predsodek o prenatrpanih in rastočih urbanih središčih. Urbani dogodki, ki so v vsakdanjem življenju postali skoraj neopazni, se skozi avtorjev pogled pokažejo v neki povsem novi obogateni estetiki. Še posebej to pride do izraza v pravilnih usmerjenih gibanjih, ki v ponavljajoči se animirani tehniki izpostavljajo red in tehnološkost velemesta.
Produkcija: Amir Muratović
Video je dokumentarna animacija zbranih fotografij Berlina. Avtor fotografira dogajanje v mestu in s tem ustvarja nov ritem velemesta, kar dobro izrazi predsodek o prenatrpanih in rastočih urbanih središčih. Urbani dogodki, ki so v vsakdanjem življenju postali skoraj neopazni, se skozi avtorjev pogled pokažejo v neki povsem novi obogateni estetiki. Še posebej to pride do izraza v pravilnih usmerjenih gibanjih, ki v ponavljajoči se animirani tehniki izpostavljajo red in tehnološkost velemesta.