Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Emocionalni prostorAyşegül Kurtel, Neven KordaBackstage

Wednesday, October 12-Saturday till October 15, from 10am to 16.00pm. The workshop will explore relationship between dance, interactive performance/live act, sound and video through theoretical introduction and practical work. The workshop's objective is to introduce workshop participants with the interdisciplinary potential of video and sound as a technological tool and artistic means of expression and its capacity of manipulation in real-time.

Zank, Icht

Projekcija in predavanje  Torek, 11. 10. 2011, ob 20. uri  K2 Contemporary Art Center Cumhuriyet Blv.No:54 Büyük Kardicali Han, Kat:2 Konak-IZMIR, Turkey. Kot spremljevalni dogodek mednarodnega projekta in platforme Open Studio Izmir, ki ga vodi SCCA-Ljubljana s Centrom za sodobno umetnost K2, bo potekala predstavitev programa Videospotting, serije preglednih/tematskih programov video umetnosti iz Slovenije.

PodobaTomaž Brejc, Besede in slikeZapeljevanje pogleda

Pogovor in predstavitev s projekcijo. Torek, 20. september 2011, ob 19. uri, Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Pogovor z avtorji oddaj Zemiro Alajbegović, Arnetom Brejcem, Tomažem Brejcem in Amirjem Muratovićem bo vodila Barbara Borčić. SCCA-Ljubljana v okviru Postaje DIVA pripravlja ciklus predstavitev in pogovorov o snovanju in realizaciji filmskih prikazov in televizijskih oddaj o umetnosti z naslovom Dokumentarni portret umetnika in umetnine.

Predavanje s predstavitvijo. Petek, 16. 9. 2011, ob 18. uri; MC C.M.A.K., Bevkova ulica 11, Cerkno. Na letošnjem festivalu Cmakajne (16.-24. 9. 2011) se bodo predstavile tri ustanove, ki se ukvarjajo s produkcijo in promocijo sodobne umetnosti in ki niso odvisne od galerijskih prostorov. Med njimi je tudi SCCA-Ljubljana s fizičnim in spletnim video arhivom Postaja DIVA. Na festivalu bo Ida Hiršenfelder, asistentka video programov in arhiva, predstavila Postajo DIVA in njeno podporo slovenski video umetnosti.

 

 

Dejan Habicht - Nemi film / Silent FilmDejan Habicht - Nemi film / Silent FilmDejan Habicht - Nemi film / Silent Film

Predavanje ob zaprtju razstave Besede prostora, prostor besed Četrtek, 15. 9., ob 19. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstavo Besede prostora, prostor besed bomo zaključili s predavanjem Dejana Habichta, ki na razstavi sodeluje s svojim projektom 12 dolgočasnih pesmi.  12 dolgočasnih pesmi so vizualni materiali, zloženi v krajše narativne strukture. Izhajali so sukcesivno, v elektronski obliki, od januarja do decembra 2007. Pesmi so bile brezplačno dosegljive druga za drugo vsak zadnji teden v mesecu na najavljenih elektronskih naslovih preko poštnega seznama Galerije P74. Tako ritem izhajanja in struktura pesmi spominjata na koledar.


Razstava, instalacije, performansi, projekcije, odprti ateljeji Besedilo, knjiga in branje so od nekdaj tudi téme likovne umetnosti. Še več. Tekstualnost je vpisana v umetnino. Razmerje med črko in črto, besedo in podobo, pripovednim in likovnim je prisotno v številnih sodobnih umetniških projektih. In na drugi strani so "neraziskani in neznani prostori" AKC Metelkove mesta kot prizorišča in zatočišča za njihovo uprizoritev in recepcijo/kontemplacijo. V času obletnice bodo umetniške in teoretske prakse vzpostavile protiutež prevladujočim konvencijam in ritualom običajnega vsakdana Metelkove. Obiskovalec, ta urbani nomad pa bo sam ali v vodeni skupini, zdaj tu in tam, naletel na presenečenje, ki je lahko tudi umetnina.


8.–11. september 2011, po 21. uri Trg brez zgodovinskega spomina, AKC Metelkova mesto  Sobota 10. september, ob 23. uri: Jubilej, spektakel v spomin na preskok ograje pred 18 leti. Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, našega stalnega sodelavca na področju videa in arhivov. Od samega začetka Paralelni svetovi na nebu nad Metelkovo ustvarjajo okolje, ki s pridihom svetovljanskosti, obvladovanja tehnologij in z lahkotnostjo ustvarjenega ozračja privabljajo umetnike robnih, raziskovalnih, intermedijskih in v vsakem pogledu interdisciplinarnih praks, da se preizkusijo v čarobnem vzdušju.

Komunistični totalitarni sistem, ki je kraljeval v Vzhodni Evropi dobršen del dvajsetega stoletja, je v t. i. zahodnih demokracijah sejal strah in na podlagi pospešene propagande ustvaril številne stereotipe o tem nekdaj hermetično zaprtem prostoru. Revščina, zatiranost, brezpravnost, specifična urbanizacija in nasilna industrializacija so morda najpogostejši stereotipi »divjega vzhoda« pred in po padcu berlinskega zidu. Vse to se je vehementno odrazilo tudi v kontekstu likovnih umetnosti, ki vzhodni del stare celine pojmuje kot morbiden in temačen prostor. Selekcija petih avtorjev prikazuje različne žanre in generacije ustvarjalcev iz območja Slovenije, ki v svojih video delih povzemajo motive mračne, mnogokrat propadle industrije, vendar jo interpretirajo na različne, ne nujno negativne načine.

Ana Sluga (2006) v video delu Away prikazuje boleče rušenje stare zgradbe, ki simbolizira konec nekega obdobja, tako na osebni kot širši družbeni ravni. Kapitalistični sistem je postal globalna dogma, ki želi brez spoštovanja do preteklosti predrugačiti in poenotiti ljudi in prostore celega sveta.
Zemira Alajbegović & Neven Korda (1986) v glasbenem spotu Dežuje hard core skupine Tožibabe prikazuje mračno sliko urbanega središča, njene marginalne in industrijske objekte, ki se navezujejo na uporniški duh hard core gibanja osemdesetih let v Jugoslaviji.
Marko Kovačič (1985) v svojem igranem video performansu Pesem mesa in podoba je telo postala uporablja kulise industrijskega okolja za subtilno upodabljanje fikcije in realnosti, ki temeljijo na zaznavanju že videnih podob, recikliranih skozi tok zgodovine in postavljenih v povsem nov kontekst.
Skupina TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič) (2005) oziroma del njenih članov v svojem video delu Cona D, podprtem z računalniško animacijo, predstavlja možnosti nove namembnosti degradiranih, večinoma industrijskih območij v Ljubljani kot kontrast živim urbanim površinam. Cona D je del širšega projekta skupine TEMP, ki je v letu 2006 zasedla in v kulturne namene zainteresirani javnosti predala opuščeno tovarno Rog v centru prestolnice.
Sašo Podgoršek (1996) v sodelovanju s plesno skupino En Knap s plesnim video delom Vrtoglavi ptič skozi elemente gibalne umetnosti sodobnega plesa predstavlja osebni odnos koreografa Iztoka Kovača do rojstnega mesta, polnega industrijskih ostalin in opustelih rudniških jaškov.

Ana Sluga, Away, 1′
Ana Sluga, 2006
Ana Sluga, Away

Alajbegović Zemira & Neven Korda, Dežuje, 2′ 29”
Alajbegović Zemira & Neven Korda, 1986
Alajbegović Zemira & Neven Korda, Dežuje

Marko A. Kovačič, Pesem mesa in podoba je telo postala, 16′ 25”
ŠKUC-Forum, Ljubljana 1985
Marko A. Kovačič, Pesem mesa in podoba je telo postala

Skupina TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D, 11′ 59”
Robertina Šebjanič, 2005
Skupina TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D

Sašo Podgoršek, Vrtoglavi ptič, 33′
En-Knap & TV Slovenija, 1996
Sašo Podgoršek &  Iztok Kovač, Vrtoglavi ptič

Postaja DIVA sodeluje na festivalu Ars Electronica 2011 v okviru posveta: Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving, 4. september, 18.00-20.00 Seminarska soba, Ars Electronica Center, Linz, Avstrija. Eksperimentalno rabo novih medijev so zlasti podpirale manjše in srednje institucije širom sveta. Omogočale so dostop do novih tehnologij ter razstavljale in distribuirale medijsko umetnost. Kot rezultat delovanja so nastale številne zbirke videotrakov, medijskih del, dokumentov in efemera. Gre za zbirke, ki nudijo celostni vpogled v zgodovino t.i. »time based arts«, kar posamezna dela v večjih institucijah ne morejo omogočiti. Žal se mnogo neodvisnih institucij in arhivov stalno bori za prepoznanje in ustrezno financiranje. Kakšna prihodnost se jim obeta? Kakšna strategija delovanja jim omogoča preživetje in razvoj?

Ana Čigon, One more kickJasna Hribernik, Zmago Lenardič: Grant me my wishTomaž Furlan, Wear V-VIII

Spletna razstava video del od 17. julija do 17. avgusta 2011 na Artyčok.TV. Kuratorica Ida Hiršenfelder je izbrala štiri video performanse, ki z jasno in preprosto naracijo ter s stalnimi repeticijami prikazujejo absurdne situacije ekspresivne psihološke jeze, nelagodja, agresije in iracionalnega vedênja.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me