News

The DIVA News page refers to public presentations, exhibitions, screenings, publications in Slovenia and on the international scene, connected to participations of DIVA Station Video Archive and the video artists who had contributed their video artworks to the archive. We also introduce events organised by DIVA Station (SCCA-Ljubljana) in order to promote its content and usage.

Communist totalitarian system which reigned in Eastern Europe a large part of the 20. Century seeded fear in the e.g. western democracies on the basis of enforced propaganda that had created numerous stereotypes about some kind of hermetically closed space. Poverty, repression, lawlessness, specific urbanisation and aggressive industrialisation are probably some of the most common misconceptions of the “wild east” before and after the fall of the Berlin Wall. All this stereotypes had vehemently found their way into the context of fine arts that considers eastern part of the old continent as a morbid and dark place. The selection of five works shows different genres and generations of video artists from Slovenia that are presenting this dark motives of decaying industrial spaces but they interpret it in different ways that are not necessarily negative.

Postaja DIVA sodeluje na festivalu Ars Electronica 2011 v okviru posveta: Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving, 4. september, 18.00-20.00 Seminarska soba, Ars Electronica Center, Linz, Avstrija. Eksperimentalno rabo novih medijev so zlasti podpirale manjše in srednje institucije širom sveta. Omogočale so dostop do novih tehnologij ter razstavljale in distribuirale medijsko umetnost. Kot rezultat delovanja so nastale številne zbirke videotrakov, medijskih del, dokumentov in efemera. Gre za zbirke, ki nudijo celostni vpogled v zgodovino t.i. »time based arts«, kar posamezna dela v večjih institucijah ne morejo omogočiti. Žal se mnogo neodvisnih institucij in arhivov stalno bori za prepoznanje in ustrezno financiranje. Kakšna prihodnost se jim obeta? Kakšna strategija delovanja jim omogoča preživetje in razvoj?

Ana Čigon, One more kickJasna Hribernik, Zmago Lenardič: Grant me my wishTomaž Furlan, Wear V-VIII

Spletna razstava video del od 17. julija do 17. avgusta 2011 na Artyčok.TV. Kuratorica Ida Hiršenfelder je izbrala štiri video performanse, ki z jasno in preprosto naracijo ter s stalnimi repeticijami prikazujejo absurdne situacije ekspresivne psihološke jeze, nelagodja, agresije in iracionalnega vedênja.

Postaja DIVA predstavlja  Serija projekcij s pogovori  Četrtek, 16. junij 2011, ob 20. uri (projekcije in pogovor) Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. V tretji seriji predvajanj (po predstavitvi opusa Eme Kugler in Jasne Hribernik) bomo predstavili tri novejša dela iz opusa videasta in pionirja eksperimentalnega avtorskega videa Mihe Vipotnika. Projekciji 16. junija bo sledil pogovor z avtorjem.


Razstava in predstavitev avtorskega dela  Sreda, 15. junija 2011, ob 20. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstava bo na ogled do 24. junija, pon.-pet., od 10. do 15. ure ali po dogovoru. Vljudno vabljeni na razstavo in predstavitev avtorskega dela Tomaža Furlana, umetnika, ki se na širšem likovnem prizorišču uveljavlja kot vsestranski večmedijski ustvarjalec. Predstavitev in razstavo v sodelovanju z avtorjem pripravlja kurator in kritik Miha Colner.

Tomaž Furlan je kiparsko-videastični projekt v nastajanju Wear začel ustvarjati leta 2006 in ga nato kontinuirano nadaljeval do dandanes, ko je luč sveta ugledal že XII. del tega ciklusa. Kot zapiše umetnik sam, gre pri Wear za »nekakšno kritično refleksijo o preprosti uporabi interaktivnih del ali morda bolje skulptur, ki so se izkazale kot podaljšane funkcije telesa v nekem prisilnem procesu«.

Video dela iz ciklusa Wear so pravzaprav video-performansi, ustvarjeni izključno za kamero na izjemno preprost, a učinkovito monumentalen način, kjer je umetnik avtor celotnega procesa. Ciklus v nastajanju predstavlja svojstvene osebne izpovedi, ki jih umetnik aplicira na stanje duha sodobnega sveta in jih povezuje z univerzalnimi družbenimi procesi, odtujenostjo, množično produkcijo in potrošnjo, ki nakazujejo vpetost posameznika v kolesje različnih neogibnih sistemov. Furlan na takšen način preizprašuje svobodno izbiro posameznika do osebnih dejavnosti, ki nimajo nujno pragmatične, profitne in uporabne funkcije.

O vsem tem bo na predstavitvi v sklopu cikla Brez žebljev in podstavkovspregovoril Tomaž Furlan, ki bo ob tej priložnosti na ogled postavil tudi izbor svojih umetniških del, tako videov kot skulptur. Dela bodo na ogled do petka, 24. junija v Projektni sobi SCCA.

Tomaž Furlan, rojen leta 1978, se v svojem avtorskem delovanju ukvarja predvsem s kiparstvom, video-instalacijo in video-performansom. Prvo predstavlja njegovo osnovno izhodišče in formalno izobrazbo, ki jo je pridobil na ljubljanski ALUO, medtem ko video izkazuje preprost in učinkovit način osebnega izražanja, ki nadgrajuje osnovno objektno dejavnost. Oba medija sta v procesu produkcije in prezentacije nezadržno povezana. Delovanje Tomaža Furlana je tesno povezano tudi z avtonomno cono AKC Metelkova mesto, kjer je v preteklih letih postavil številne skulpture, instalacije in uporabne konstrukcije za nadaljnjo uporabo. Živi in deluje v Ljubljani in Škofji Loki.

 

Vesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OK

Videoprojekciji  Četrtek, 5. 5. 2011, ob 20. uri Četrtek, 19. 5. 2011, ob 20. uri Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. Avstrijska umetnica in kuratorica Evelin Stermitz v Kinu Udarnik pripravlja serijo mesečnih projekcij iz spletne platforme ArtFem.TV. Vesna Bukovec, skrbnica spletnih strani SCCA-Ljubljana, sodeluje na videoprojekciji z videom It Will Be OK.

Predstavitev videoumetnosti iz Slovenije in projekcija v četrtek, 28. 4. 2011, ob 19. uri  LUX, 3rd Floor Shacklewell Studios, 18 Shacklewell Lane, E8 2EZ, London, Anglija s projekcijo vidoe izbora Postaja DIVA predstavlja, kronološko zaokroženega programa z izbranimi petnajstimi video deli avtorjev izpostavlja premike v razumevanju in rabi videa kot izraznega sredstva in avtorske specifike na tehnološki, medijski in vsebinski ravni med letoma 1983 in 2007.

Postaja DIVA predstavlja  Serija projekcij s pogovori  Svoboden je tisti, ki ni priklopljen!  Četrtek, 26. maj 2011, ob 18. uri, Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. SCCA-Ljubljana v sodelovanju s Kinom Udarnik in Zavodom Uho;oko enkrat mesečno pripravlja predstavitve avtorskih opusov iz arhiva Postaja DIVA v okviru programa AV/čas: časovni horizonti avdiovizualne umetnosti. V Kinu Udarnik bomo predstavljali dokumentarne filme in video dela daljšega formata, ki so formalno, žanrsko, kontekstualno in vsebinsko primerna za predvajanje v kinomatografskem formatu.

Ana Čigon, Brezčasnost / Timelessness

Plesni video kot žanr video umetnosti je bil v slovenskem kulturnem prostoru še posebej močno prisoten v 90. letih 20. stoletja, ko so nastale zelo znane kolaboracije med plesnimi ustvarjalci (En-Knap) in videasti (Sašo Podgoršek, Ema Kugler). V 21. stoletju pa se zdi, kot da so tovrstna sodelovanja zginila iz video produkcije. Domnevo smo preverili s podrobnim pregledom video produkcije zadnjega desetletja in postavili tezo, da pri obravnavi plesnega videa lahko govorimo o štirih zelo različnih pristopih k plesnemu videu:

Pogovor in projekcija filmov v petek, 25. 2., ob 18. uri v Moderni galeriji, Tomšičeva 14, Ljubljana, v okviru razstave Vse to je film! Eksperimentalni film v Jugoslaviji 1951–1991. Produkcija filmov, mednarodni filmski program (projekcije, pogovori) in prikazovanje in distribucija filmov lastne produkcije (v jugoslovanskem in mednarodnem prostoru).

Close Login to Members Area
 
Username
Password
Remember me