Damijan Kracina - Thylacinus Cynocephalus (00:01:09)
Produkcija: 2000
Video je rekonstrukcija gibanja tasmanskega tigra (Thylacinus cynocephalus), ki je izumrl leta 1936. Leto pred nastankom videa je Avstralski naravoslovni muzej v Sidneyu začel razvijati metode za ohranitev genskega materiala te živali, da bi jo lahko klonirali v 21. stoletju, ko bodo tehnološki postopki to omogočali. Kracina je zadnji posnetek tasmanskega tigra videl na TV programu in ga posnel. Črno-beli posnetek je obarval in z repeticijo simuliral gibanje. Avtor je obravnaval človekovo neodgo...
DIVA Video dela
1206 rezultatov med deli
Damijan Kracina - Aquarium (00:01:12)
Produkcija: 1997
Podvodni posnetek jate šarenk, ene od vrst, ki je zaradi človekovega pretiranega in neodgovornega izkoriščanja narave začela izpodrinjati soško postrv. Plavajoče ribe, ki odpirajo usta, so neme priče človekovega ravnanja.
Produkcija: 1997
Podvodni posnetek jate šarenk, ene od vrst, ki je zaradi človekovega pretiranega in neodgovornega izkoriščanja narave začela izpodrinjati soško postrv. Plavajoče ribe, ki odpirajo usta, so neme priče človekovega ravnanja.
Damijan Kracina - Kolaž izsekov umetniških del Damijana Kracine (00:03:09)
Produkcija: 1995
Kolaž treh video del. Prvi prikazuje posnetek razstave v Galerij Trdnjavi Kluže v Bovcu, kjer je avtor postavil enega prvih kipov živali - jazbec, ki ga je upravljal z dalinjskim vodenjem. Drugo video delo je študijsko. V njem je avtor raziskoval spreminjanje barvnih tonov v skrajno nasičenih barvnih ploskvah. Tretji video prikazuje računalniško generirano gibanje človeške ribice - proteusa.
Produkcija: 1995
Kolaž treh video del. Prvi prikazuje posnetek razstave v Galerij Trdnjavi Kluže v Bovcu, kjer je avtor postavil enega prvih kipov živali - jazbec, ki ga je upravljal z dalinjskim vodenjem. Drugo video delo je študijsko. V njem je avtor raziskoval spreminjanje barvnih tonov v skrajno nasičenih barvnih ploskvah. Tretji video prikazuje računalniško generirano gibanje človeške ribice - proteusa.
Nataša Prosenc Stearns - Disk / Disc (00:02:57)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Montirani črno-beli prizori množičnih ritualov, predvsem vojn in poveličevanja velikih vodij so dokumenti sveta, neskončni in povsod navzoči. Svetovno in časovno povezanost teh podob poudarja grafični znak diska, edinega barvnega poudarka v videu, ki se prikazuje in izginja, nazadnje pa ga dokončno uniči kuščar - kameleon, še ena zadnja barvna oblika znotraj dokumentov sveta. Tudi tisto, kar umetnik ustvari, se prikaže in izgine, na elektronski sliki pa se to zgodi še toliko hitreje. (VD)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Montirani črno-beli prizori množičnih ritualov, predvsem vojn in poveličevanja velikih vodij so dokumenti sveta, neskončni in povsod navzoči. Svetovno in časovno povezanost teh podob poudarja grafični znak diska, edinega barvnega poudarka v videu, ki se prikazuje in izginja, nazadnje pa ga dokončno uniči kuščar - kameleon, še ena zadnja barvna oblika znotraj dokumentov sveta. Tudi tisto, kar umetnik ustvari, se prikaže in izgine, na elektronski sliki pa se to zgodi še toliko hitreje. (VD)
Nataša Prosenc Stearns - Meja / Border (0:04:32)
Produkcija: Center RTV Maribor, TV Slovenija, 1997
Video kaže razsežnosti kože, mejo med telesom in njegovo okolico. Slika se zavestno odreče vsaki sofisticirani vizualni manipulaciji, raje uporablja primarne efekte: igro svetlobe in sence in barvnih sprememb. Vibriranje kože poudarja ritmična montaža.
Produkcija: Center RTV Maribor, TV Slovenija, 1997
Video kaže razsežnosti kože, mejo med telesom in njegovo okolico. Slika se zavestno odreče vsaki sofisticirani vizualni manipulaciji, raje uporablja primarne efekte: igro svetlobe in sence in barvnih sprememb. Vibriranje kože poudarja ritmična montaža.
Nataša Prosenc Stearns - Dvojnik / A Double (0:03:25)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ideja o času se poveže z za video značilno podobo: inkrustacijo slike, ki združuje podobe iz raznih svetov in časov. V dvakratnem obrisu iste osebe se gibljeta dve časovni komponenti: minevanje nekega vsakdana in nočni ognjemet. Oba svetova prehajata iz enega v drugi obris, ki na koncu zamrzne v tisto, kar je bil v resnici: kip človeka.
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ideja o času se poveže z za video značilno podobo: inkrustacijo slike, ki združuje podobe iz raznih svetov in časov. V dvakratnem obrisu iste osebe se gibljeta dve časovni komponenti: minevanje nekega vsakdana in nočni ognjemet. Oba svetova prehajata iz enega v drugi obris, ki na koncu zamrzne v tisto, kar je bil v resnici: kip človeka.
Andrej Lupinc - Odvrženi (00:42:42)
Podnaslov: Adaptacija gledališke igre Roberto Zucco
Produkcija: TV Slovenija, 1997
Zgodba o turistu, ki se zgubi v južnoameriškem velemestu in zaide v nevarno predmestje, kjer sreča čudno družino in Roberta Zucca, avanturista, pesnika in morilca. Gre za ekranizacijo znane drame Roberto Zucco francoskega dramatika Bernard-Marie Koltèsa. Video je posnet kot reportaža s terena. Ženska z mikorofonom spremlja dogodke, kot da bi o tem poročala za TV dnevnik. Avtorju videa je uspelo gledalcu ponuditi gledališko predstavo na odprtem, ki se dogaja po celem mestu, a vendar ostaja v gestu...
Podnaslov: Adaptacija gledališke igre Roberto Zucco
Produkcija: TV Slovenija, 1997
Zgodba o turistu, ki se zgubi v južnoameriškem velemestu in zaide v nevarno predmestje, kjer sreča čudno družino in Roberta Zucca, avanturista, pesnika in morilca. Gre za ekranizacijo znane drame Roberto Zucco francoskega dramatika Bernard-Marie Koltèsa. Video je posnet kot reportaža s terena. Ženska z mikorofonom spremlja dogodke, kot da bi o tem poročala za TV dnevnik. Avtorju videa je uspelo gledalcu ponuditi gledališko predstavo na odprtem, ki se dogaja po celem mestu, a vendar ostaja v gestu...
Marko Peljhan - Park kulture (TV situacija) (00:07:44)
Podnaslov: del razstave Medij v mediju
Produkcija: Projekt Atol, SCCA-Ljubljana, VPK, 1996
Video je kolaž televizijskih posnetkov je sestavljanka iz izposojenih agencijskih kadrov vesolja in morskega prostranstva (TV Slovenija, Reuters). Posnetki neokrnjene narave se dopolnjujejo s tekstom, ki teče pod sliko. Tekst premleva velike življenjeske resnice in tematike, ki v kombinaciji s sliko postanejo banalne. Pod tem teče originalni tekst (televizijske novice), ki v značilnih kratkih povedih informira o aktualnih svetovnih dogodkih. V Parku kulture Peljhan posega v politične vidike in naracij...
Podnaslov: del razstave Medij v mediju
Produkcija: Projekt Atol, SCCA-Ljubljana, VPK, 1996
Video je kolaž televizijskih posnetkov je sestavljanka iz izposojenih agencijskih kadrov vesolja in morskega prostranstva (TV Slovenija, Reuters). Posnetki neokrnjene narave se dopolnjujejo s tekstom, ki teče pod sliko. Tekst premleva velike življenjeske resnice in tematike, ki v kombinaciji s sliko postanejo banalne. Pod tem teče originalni tekst (televizijske novice), ki v značilnih kratkih povedih informira o aktualnih svetovnih dogodkih. V Parku kulture Peljhan posega v politične vidike in naracij...
Nataša Prosenc Stearns - Vertikalni horizont / Vertical Horizon (0:03:20)
Produkcija: TV Slovenija, 1994
Video podvaja labirint istoimenske instalacije. Na tla položene opeke se nadaljujejo v labirint na ekranu. Figure nikoli ne stopijo izza zidov labirinta, slišimo le zvok njihovih bežečih korakov. Podobe ambienta sem ter tja ošine človeška senca, ki se znajde v kotičku kadra in nato izgine. Kamera je statična ali pa se giblje po površini - išče po stenah, tava po tleh. Vse je izmuzljivo...
Produkcija: TV Slovenija, 1994
Video podvaja labirint istoimenske instalacije. Na tla položene opeke se nadaljujejo v labirint na ekranu. Figure nikoli ne stopijo izza zidov labirinta, slišimo le zvok njihovih bežečih korakov. Podobe ambienta sem ter tja ošine človeška senca, ki se znajde v kotičku kadra in nato izgine. Kamera je statična ali pa se giblje po površini - išče po stenah, tava po tleh. Vse je izmuzljivo...
Nataša Prosenc Stearns - One Way (00:05:31)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in svoje preobleke v zrcalu. Video podoba te arhetipe podvaja, upočasnjuje, ponavlja in s tem sestavlja vizualni kolektivni spomin človeških nagnjenj. Njun neuspeh kamera prikaže s hitrim tresenjem slike in vrtoglavim padanjem telesa v bližnjem posnet...
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in svoje preobleke v zrcalu. Video podoba te arhetipe podvaja, upočasnjuje, ponavlja in s tem sestavlja vizualni kolektivni spomin človeških nagnjenj. Njun neuspeh kamera prikaže s hitrim tresenjem slike in vrtoglavim padanjem telesa v bližnjem posnet...